Komunikaty PR

McCANN z nową strategią komunikacji na TikToku dla KFC

2022-12-16  |  11:00
Biuro prasowe

McCANN realizuje dla marki KFC wyjątkową strategię komunikacji na platformie TikTok, w ramach której powstało Kentucky Fried Crew. W gronie ekipy, której liderem został influencer Zetkacper, znaleźli się wybrani pracownicy KFC, a w przyszłości dołączą do nich również sami goście restauracji. Celem przygotowanej przez McCANN strategii jest przybliżenie fanom KFC nie tylko samej marki, ale też pokazanie, „od kuchni” jak wygląda tu praca.

Strategia komunikacji na TikToku opracowana dla marki KFC, należącej do holdingu AmRest, wieloletniego klienta McCANN, zakłada utworzenie zgranej ekipy – Kentucky Fried Crew – złożonej z najbardziej aktywnych w mediach społecznościowych pracowników KFC oraz zewnętrznego, popularnego na TikToku lidera. W tym celu marka przeprowadziła wewnętrzny konkurs, w którym wyłoniła siedmiu pracowników, pracujących na co dzień w restauracji KFC w różnych częściach Polski. Pierwszym liderem Kentucky Fried Crew został Zetkacper, który prywatnie jest wielkim fanem marki i już wcześniej współpracował z KFC w ramach innych przedsięwzięć m.in. walentynkowej kampanii #WalentynkiKFC. Pierwszy materiał zrealizowany przez Zetkacper w ramach nowej strategii Kentucky Fried Crew powstał z okazji Dnia Nauczyciela.

Bardzo cieszy nas duży odzew wśród pracowników KFC, którzy tak chętnie wzięli udział w naszym wewnętrznym konkursie do ekipy Kentucky Fried Crew. Wybór finałowej siódemki nie był łatwy, tym bardziej wierzymy, że mamy w tej grupie najlepszych ludzi. Współpraca z Zetkacprem także nie jest przypadkowa. Zależało nam, aby ambasadorem Kentucky Fried Crew był młody człowiek reprezentujący podobne wartości do naszej marki. Chcemy, aby profil kfc_pl na TikToku był miejscem dialogu młodych ludzi i wymiany opinii między fanami naszego pysznego kurczaka w chrupiącej panierce – powiedział Szymon Dyjach, KFC Buzz & Appreciation Manager, AmRest.

W ramach nowej strategii, na kanale kfc_pl powstają filmy w kilku różnych cyklach tematycznych – tych związanych z ofertą KFC, ale także pokazujące „od kuchni” pracę w restauracjach, ciekawostki produktowe, nowinki czy okazjonalnie konkursy.

Marka KFC pozwala nam świetnie wykorzystywać potencjał TikToka i tworzyć kreatywny content. Dziś obecność na tej platformie gwarantuje marce dotarcie i dialog z młodszą grupą odbiorców w sposób, w jaki komunikują się oni między sobą i jaki jest dla nich interesujący. Dla KFC jest to niezwykle istotne bo to właśnie tu, z innych kanałów społecznościowych, przeniosła się znaczna część fanów marki. Jako McCANN mamy duży apetyt na różnorodne kampanie, stawiamy na autentyczność, na regularną komunikację, na twórców, którzy są już znani z TikToka oraz reprezentują wartości podobne do marki KFC. Uruchomienie działań jesienią też nie było przypadkowe - stworzenie Kentucky Fried Crew zbiegło się w czasie z początkiem nowego roku szkolnego i akademickiego – powiedziała Magda Szabłowska, Account Manager w McCANN Poland.

Nowa strategia komunikacji na kanale kfc_pl wystartowała 17 października. W tym czasie sam profil został wyświetlony blisko 84 000 razy, a opublikowane na nim filmy zdobyły ponad 75 milionów wyświetleń. Treści udostępniane na profilu KFC spotkały się z pozytywnym odzewem społeczności TikToka - od oficjalnego rozpoczęcia działalności publikacje na profilu zyskały dotąd aż 201 000 polubień, zostały udostępnione ponad 6 000 razy, a użytkownicy portalu podzielili się swoimi ponad 3 500 komentarzami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.