Komunikaty PR

McCANN z nową strategią komunikacji na TikToku dla KFC

2022-12-16  |  11:00
Biuro prasowe

McCANN realizuje dla marki KFC wyjątkową strategię komunikacji na platformie TikTok, w ramach której powstało Kentucky Fried Crew. W gronie ekipy, której liderem został influencer Zetkacper, znaleźli się wybrani pracownicy KFC, a w przyszłości dołączą do nich również sami goście restauracji. Celem przygotowanej przez McCANN strategii jest przybliżenie fanom KFC nie tylko samej marki, ale też pokazanie, „od kuchni” jak wygląda tu praca.

Strategia komunikacji na TikToku opracowana dla marki KFC, należącej do holdingu AmRest, wieloletniego klienta McCANN, zakłada utworzenie zgranej ekipy – Kentucky Fried Crew – złożonej z najbardziej aktywnych w mediach społecznościowych pracowników KFC oraz zewnętrznego, popularnego na TikToku lidera. W tym celu marka przeprowadziła wewnętrzny konkurs, w którym wyłoniła siedmiu pracowników, pracujących na co dzień w restauracji KFC w różnych częściach Polski. Pierwszym liderem Kentucky Fried Crew został Zetkacper, który prywatnie jest wielkim fanem marki i już wcześniej współpracował z KFC w ramach innych przedsięwzięć m.in. walentynkowej kampanii #WalentynkiKFC. Pierwszy materiał zrealizowany przez Zetkacper w ramach nowej strategii Kentucky Fried Crew powstał z okazji Dnia Nauczyciela.

Bardzo cieszy nas duży odzew wśród pracowników KFC, którzy tak chętnie wzięli udział w naszym wewnętrznym konkursie do ekipy Kentucky Fried Crew. Wybór finałowej siódemki nie był łatwy, tym bardziej wierzymy, że mamy w tej grupie najlepszych ludzi. Współpraca z Zetkacprem także nie jest przypadkowa. Zależało nam, aby ambasadorem Kentucky Fried Crew był młody człowiek reprezentujący podobne wartości do naszej marki. Chcemy, aby profil kfc_pl na TikToku był miejscem dialogu młodych ludzi i wymiany opinii między fanami naszego pysznego kurczaka w chrupiącej panierce – powiedział Szymon Dyjach, KFC Buzz & Appreciation Manager, AmRest.

W ramach nowej strategii, na kanale kfc_pl powstają filmy w kilku różnych cyklach tematycznych – tych związanych z ofertą KFC, ale także pokazujące „od kuchni” pracę w restauracjach, ciekawostki produktowe, nowinki czy okazjonalnie konkursy.

Marka KFC pozwala nam świetnie wykorzystywać potencjał TikToka i tworzyć kreatywny content. Dziś obecność na tej platformie gwarantuje marce dotarcie i dialog z młodszą grupą odbiorców w sposób, w jaki komunikują się oni między sobą i jaki jest dla nich interesujący. Dla KFC jest to niezwykle istotne bo to właśnie tu, z innych kanałów społecznościowych, przeniosła się znaczna część fanów marki. Jako McCANN mamy duży apetyt na różnorodne kampanie, stawiamy na autentyczność, na regularną komunikację, na twórców, którzy są już znani z TikToka oraz reprezentują wartości podobne do marki KFC. Uruchomienie działań jesienią też nie było przypadkowe - stworzenie Kentucky Fried Crew zbiegło się w czasie z początkiem nowego roku szkolnego i akademickiego – powiedziała Magda Szabłowska, Account Manager w McCANN Poland.

Nowa strategia komunikacji na kanale kfc_pl wystartowała 17 października. W tym czasie sam profil został wyświetlony blisko 84 000 razy, a opublikowane na nim filmy zdobyły ponad 75 milionów wyświetleń. Treści udostępniane na profilu KFC spotkały się z pozytywnym odzewem społeczności TikToka - od oficjalnego rozpoczęcia działalności publikacje na profilu zyskały dotąd aż 201 000 polubień, zostały udostępnione ponad 6 000 razy, a użytkownicy portalu podzielili się swoimi ponad 3 500 komentarzami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.