McDonald’s: Ponad 2 mln zł na pomoc ze sprzedaży Ukraińskiego Burgera
24/7 Communication
Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/
Okresowe wprowadzenie Ukraińskiego Burgera do menu McDonald’s Polska było gestem gościnności w kierunku uchodźców zza wschodniej granicy. Marka przekaże 3 zł z każdego sprzedanego Ukraińskiego Burgera Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie, na pomoc humanitarną osobom pozostającym w swojej ojczyźnie. Łącznie w ramach oferty zebrano 2 370 000 złotych. Te środki zostaną przekazane na zakup i skompletowanie 46 000 paczek żywności trwałej dla mieszkańców Ukrainy.
Trudne czasy są testem solidarności. Dziękujemy naszym franczyzobiorcom oraz gościom, którzy dołożyli swoją cegiełkę do działań pomocowych naszej fundacji w Ukrainie. Kwota, którą wspólnie zebraliśmy, pomoże potrzebującym na wschodzie kraju
– mówi Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
McDonald’s Polska przekaże 2,37 mln złotych Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie, która nadal niesie pomoc na miejscu, wspierana przez pracowników McDonald’s Ukraina, którzy angażują się jako wolontariusze. Środki zostaną przeznaczone na pomoc humanitarną dla mieszkańców Ukrainy pozostających w swojej ojczyźnie, głównie na zakup żywności. Fundacja kupuje produkty zgodnie z listą otrzymaną od władz, a następnie przygotowuje zestawy żywności. Paczki są przekazywane władzom, które wraz z organizacjami pozarządowymi dostarczają je potrzebującym. Zestawy żywności trafiają do rodzin i osób starszych, które nie mogą opuścić swoich domów w strefach wojennych.
Jesteśmy nieskończenie wdzięczni za solidarność, życzliwość i wsparcie, które od początku wojny otrzymujemy Polaków oraz od McDonald’s Polska. Pomoc jest cały czas potrzebna. Setki tysięcy ukraińskich rodzin nie ma obecnie środków do życia, dotyka ich głód. Aby im pomóc, pakujemy i dostarczamy podstawową żywność. Każdy przygotowany przez nas zestaw wystarczy rodzinie na około 2 tygodnie. Dotychczas przekazaliśmy 15 000 takich paczek dla najbardziej potrzebujących na obszarach odczuwających najsilniej skutki wojny. Dzięki McDonald’s Polska kolejne zestawy żywności dotrą do 46 000 rodzi
– mówi Galina Solovey, dyrektor Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie.
Do tej pory, reagując szybko na bieżące potrzeby, McDonald’s Ukraina i Fundacja Ronalda McDonalda w Ukrainie przekazali ponad 222 tony żywności na cele humanitarne. Dodatkowo Fundacja przekazała prawie tysiąc zestawów pierwszej pomocy dla potrzebujących, a dla szpitali i ich pacjentów – leki, sprzęt i środki medyczne, higieniczne, wodę, żywność. Fundacja nadal działa – obecnie realizuje 5 programów pomocowych na terytorium Ukrainy, ze szczególnym naciskiem na niesienie pomocy humanitarnej.
Nie tylko Ukraiński Burger
Ukraiński Burger to kolejna inicjatywa pomocy dla Ukrainy ze strony McDonald’s Polska. Cały czas, wspólnie z franczyzobiorcami i polskim oddziałem Fundacji Ronalda McDonalda, firma pomaga osobom przekraczającym granicę. To ponad 50 000 ciepłych posiłków dla potrzebujących.
Od połowy marca działa także świetlica „Maczek” w Centrum Szkoleniowym McDonald’s na Dworcu Centralnym. To ciepłe, bezpieczne i komfortowe miejsce dla dzieci i ich opiekunów, czekających na Dworcu na dalszą podróż. Dzieci przebywające w „Maczku” mogą odpocząć, bawić się, oglądać bajki, słuchać muzyki, grać w gry planszowe, wykonywać prace plastyczne, brać udział w animacjach i prostych zajęciach z programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych. Do tej pory „Maczek” gościł ponad 1000 dzieci. Zajęcia i świetlicę prowadzi Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.
McDonald’s wspiera również pracowników z Ukrainy i ich rodziny w znalezieniu pracy oraz zakwaterowania w Polsce. W tym celu stworzono specjalny fundusz zapomogowy. W działania pomocowe angażuje się także Fundacja Ronalda McDonalda, której ambulans udzielał wsparcia medycznego w Przemyślu. Fundacja finansuje również łóżka w szpitalach dla rodziców małych pacjentów z Ukrainy i zapewnia zakwaterowanie w Domach Ronalda McDonalda opiekunom ciężko chorych dzieci.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.