McDonald’s: Ponad 2 mln zł na pomoc ze sprzedaży Ukraińskiego Burgera
24/7 Communication
Świętojerska 5/7
00-236 Warszawa
aleksandra.jasinska|247.com.pl| |aleksandra.jasinska|247.com.pl
500002427
https://247.com.pl/
Okresowe wprowadzenie Ukraińskiego Burgera do menu McDonald’s Polska było gestem gościnności w kierunku uchodźców zza wschodniej granicy. Marka przekaże 3 zł z każdego sprzedanego Ukraińskiego Burgera Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie, na pomoc humanitarną osobom pozostającym w swojej ojczyźnie. Łącznie w ramach oferty zebrano 2 370 000 złotych. Te środki zostaną przekazane na zakup i skompletowanie 46 000 paczek żywności trwałej dla mieszkańców Ukrainy.
Trudne czasy są testem solidarności. Dziękujemy naszym franczyzobiorcom oraz gościom, którzy dołożyli swoją cegiełkę do działań pomocowych naszej fundacji w Ukrainie. Kwota, którą wspólnie zebraliśmy, pomoże potrzebującym na wschodzie kraju
– mówi Anna Borys, dyrektorka ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
McDonald’s Polska przekaże 2,37 mln złotych Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie, która nadal niesie pomoc na miejscu, wspierana przez pracowników McDonald’s Ukraina, którzy angażują się jako wolontariusze. Środki zostaną przeznaczone na pomoc humanitarną dla mieszkańców Ukrainy pozostających w swojej ojczyźnie, głównie na zakup żywności. Fundacja kupuje produkty zgodnie z listą otrzymaną od władz, a następnie przygotowuje zestawy żywności. Paczki są przekazywane władzom, które wraz z organizacjami pozarządowymi dostarczają je potrzebującym. Zestawy żywności trafiają do rodzin i osób starszych, które nie mogą opuścić swoich domów w strefach wojennych.
Jesteśmy nieskończenie wdzięczni za solidarność, życzliwość i wsparcie, które od początku wojny otrzymujemy Polaków oraz od McDonald’s Polska. Pomoc jest cały czas potrzebna. Setki tysięcy ukraińskich rodzin nie ma obecnie środków do życia, dotyka ich głód. Aby im pomóc, pakujemy i dostarczamy podstawową żywność. Każdy przygotowany przez nas zestaw wystarczy rodzinie na około 2 tygodnie. Dotychczas przekazaliśmy 15 000 takich paczek dla najbardziej potrzebujących na obszarach odczuwających najsilniej skutki wojny. Dzięki McDonald’s Polska kolejne zestawy żywności dotrą do 46 000 rodzi
– mówi Galina Solovey, dyrektor Fundacji Ronalda McDonalda w Ukrainie.
Do tej pory, reagując szybko na bieżące potrzeby, McDonald’s Ukraina i Fundacja Ronalda McDonalda w Ukrainie przekazali ponad 222 tony żywności na cele humanitarne. Dodatkowo Fundacja przekazała prawie tysiąc zestawów pierwszej pomocy dla potrzebujących, a dla szpitali i ich pacjentów – leki, sprzęt i środki medyczne, higieniczne, wodę, żywność. Fundacja nadal działa – obecnie realizuje 5 programów pomocowych na terytorium Ukrainy, ze szczególnym naciskiem na niesienie pomocy humanitarnej.
Nie tylko Ukraiński Burger
Ukraiński Burger to kolejna inicjatywa pomocy dla Ukrainy ze strony McDonald’s Polska. Cały czas, wspólnie z franczyzobiorcami i polskim oddziałem Fundacji Ronalda McDonalda, firma pomaga osobom przekraczającym granicę. To ponad 50 000 ciepłych posiłków dla potrzebujących.
Od połowy marca działa także świetlica „Maczek” w Centrum Szkoleniowym McDonald’s na Dworcu Centralnym. To ciepłe, bezpieczne i komfortowe miejsce dla dzieci i ich opiekunów, czekających na Dworcu na dalszą podróż. Dzieci przebywające w „Maczku” mogą odpocząć, bawić się, oglądać bajki, słuchać muzyki, grać w gry planszowe, wykonywać prace plastyczne, brać udział w animacjach i prostych zajęciach z programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych. Do tej pory „Maczek” gościł ponad 1000 dzieci. Zajęcia i świetlicę prowadzi Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.
McDonald’s wspiera również pracowników z Ukrainy i ich rodziny w znalezieniu pracy oraz zakwaterowania w Polsce. W tym celu stworzono specjalny fundusz zapomogowy. W działania pomocowe angażuje się także Fundacja Ronalda McDonalda, której ambulans udzielał wsparcia medycznego w Przemyślu. Fundacja finansuje również łóżka w szpitalach dla rodziców małych pacjentów z Ukrainy i zapewnia zakwaterowanie w Domach Ronalda McDonalda opiekunom ciężko chorych dzieci.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.