Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu
Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik po najważniejszych zagadnieniach współczesnego PR-u i marketingu, a także kompendium wiedzy o budowaniu medialnej siły marki.
Medialna siła marki to zaktualizowane wydanie dobrze przyjętej książki Media 360. Od analityki do sprzedaży z 2016 roku, które zostało wzbogacone o nowe case studies oraz trendy w obszarze marketingu i komunikacji. Autorzy podejmują m.in. takie tematy jak mapping influencerów dla marki, znaczenie monitoringu mediów w kontekście szybkiego wykrywania kryzysów komunikacyjnych czy wykorzystanie analizy benchmarkngowej i SWOT w budowaniu strategii brandu.
Publikacja wprowadza czytelników w świat budowania medialności marki, bazując na modelu PESO autorstwa Giny Dietrich, który dzieli media na cztery kategorie (płatne, pozyskane, współdzielone oraz własne), wskazuje różnice pomiędzy marketingiem B2B (business-to-business) i B2C (business-to-client) i pokazuje, na co zwrócić uwagę w badaniu otoczenia konkurencyjnego. Odbiorcy dowiedzą się także, co powinni wziąć pod uwagę przy wyborze narzędzi do monitoringu mediów, jakie frazy monitorować oraz jak czytać statystyki. W rozdziale dotyczącym opracowywania strategii autorzy zwracają uwagę na znaczenie researchu rynkowego oraz analizy benchmarkingowej i SWOT. Z części poświęconej komunikacji marki z klientami czytelnicy dowiedzą się, jak tworzyć persony oraz jak wykorzystać influencerów i real time marketing w komunikacji marki. W rozdziale “Wokół marki” autorzy skupiają się na metodach poszukiwania insightów, analizie emocji powstających wokół brandu na podstawie wydźwięku publikacji, a także budowaniu zaufania wobec marki i pozyskiwania jej naturalnych ambasadorów. W ostatnich rozdziałach czytelnicy poznają sposoby na przewidywanie oraz zarządzanie kryzysem wizerunkowym przy zastosowaniu narzędzi do monitorowania mediów i dowiedzą się, jak profesjonalnie i kompleksowo mierzyć medialność swojego brandu.
Patroni medialni: PRoto.pl, aboutmarketing.pl, Marketer+, Newseria. Agencja informacyjna
Patroni honorowi: IAA Polska, IAB Polska
O autorach
Anna Sanowska – członek Rady Nadzorczej IMM, z którym jest związana prawie 25 lat. Pasjonuje się komunikacją marketingową i badaniem mediów. Obecnie realizuje strategię promocyjną IMM, a także współtworzy narzędzia analityczne do kompleksowego badania medialności marek i projektów. Wcześniej, przez kilka lat, kierowała Działem Analiz IMM. W 2004 roku była pomysłodawcą oraz współtwórcą portalu PRoto.pl, którego Wiceprezesem jest do dzisiaj.
Robert Sadowski – magister matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą monitoringu mediów związany od 2017 roku. W Instytucie Monitorowania Mediów odpowiada za pozycjonowanie, serwisy internetowe, landing pages, webinaria szkoleniowe, e-mail marketing, web analitykę, kampanie reklamowe oraz wykłady promocyjne dla studentów. Pasjonat e-mailingu, content marketingu, web analityki i SEO. Autor wielu artykułów i raportów branżowych.
O Instytucie Monitorowania Mediów:
od niemal 25 lat buduje narzędzia analityczne oraz prowadzi wszechstronne badania przekazów mediowych. Obecnie jest największą firmą z branży monitoringu mediów w Polsce. Od 2008 roku oferuje swoje usługi również w Rumunii pod marką mediaTRUST, gdzie w krótkim czasie również stała się liderem. IMM wspiera firmy, instytucje i marki osobiste w efektywnym mierzeniu i raportowaniu wyników komunikacji zewnętrznej, planowaniu strategii oraz przeciwdziałaniu kryzysom wizerunkowym. Firma integruje wyniki publikacji ze wszystkich rodzajów mediów w jednym narzędziu, w tym jako jedyna na rynku również reklamy. Wykonuje raporty sponsoringowe i analizy jakościowo-statystyczne. IMM obsługuje tysiące klientów w kraju i zagranicą — międzynarodowe korporacje, małe firmy, instytucje, administrację publiczną, organizacje pozarządowe, agencje PR, agencje marketingowe oraz marki osobiste. Monitoring IMM obejmuje prasę, radio, telewizję, portale internetowe, media społecznościowe, a także podcasty i kanały wideo.

Issuer Direct Corp zmienia się na ACCESS Newswire Inc: odważny krok w kierunku przyszłości komunikacji

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Rząd pracuje nad nowymi warunkami testowania pojazdów autonomicznych. Do dopuszczenia ich do ruchu jeszcze daleka droga
Trwają prace nad przepisami, które ułatwią testowanie w Polsce pojazdów pół- i autonomicznych. Zmienią się m.in. definicje zawarte w ustawie z 2018 roku, by możliwe było wykorzystanie do testów pojazdów o pełnej autonomii. Do wprowadzenia takich aut na drogi jeszcze daleka droga, choć eksperci widzą w nich remedium na wiele bolączek, m.in. na niedobór zawodowych kierowców czy wykluczenie transportowe konkretnych grup społecznych i obszarów. Wiele wątpliwości wciąż budzą kwestie bezpieczeństwa i przygotowania kierowców.
Ochrona środowiska
OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych

Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w najnowszym raporcie poświęconym Polsce podtrzymuje prognozy wzrostu gospodarczego na obecny i kolejny rok na poziomie 3 proc. i więcej. Jeszcze szybciej będzie jednak rosła inflacja, co sprawi, że Rada Polityki Pieniężnej będzie prowadziła restrykcyjną politykę pieniężną. Mimo sukcesów gospodarczych OECD dostrzega zagrożenia wynikające z rosnącego zadłużenia naszego kraju. Proponuje m.in. progresywny podatek od nieruchomości według jej wartości.
Ochrona środowiska
Od przyrody zależy połowa światowego PKB. Za mało się mówi o jej roli i konieczności odbudowy ekosystemów

– W narracji dotyczącej bezpieczeństwa w czasie polskiej prezydencji za mało mówi się o przyrodzie, a to od niej zależy połowa światowego PKB oraz bezpieczeństwo żywnościowe i społeczne – ocenia dr Paulina Sobiesiak-Penszko z Instytutu Spraw Publicznych. O tym, jak ważna jest komunikacja tego aspektu, świadczy sytuacja z unijnym rozporządzeniem dotyczącym odbudowy ekosystemów, które spotyka się z dużą niechęcią m.in. ze strony rolników obawiających się zalewania pól. Nowe prawo będzie mieć jednak szereg korzyści dla rolnictwa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.