Komunikaty PR

Mediaplus otwiera oddział w Czechach

2020-07-09  |  11:00
Biuro prasowe

Group One wraz z Serviceplan Group GmbH otwierają agencję mediową z siedzibą w Pradze. Po oddziale SalesTube Russia otwartego w Moskwie w lutym tego roku, jest to kolejny krok w międzynarodowym rozwoju Group One, największej niezależnej polskiej grupy komunikacyjnej.  Za rozwój Mediaplus Prague odpowiadał będzie Daniel Lenarczyk, raportując do Bartłomieja Kamińskiego, Managing Directora Mediaplus Warsaw. 

 

Otwarcie nowego biura było podyktowane zwiększającą się rolą czeskiego rynku zarówno dla klientów grupy Serviceplan jak i Group One oraz realizacją planów ekspansji Group One w regionie. Udziałowcem czeskiej spółki jest Mediaplus Warsaw. Pierwszym klientem agencji jest niemiecka sieć sklepów Hornbach. Agencja jest też już aktywna na polu new business oraz w procesie koordynacji klientów Group One i Mediaplus International na rynku Słowackim. Spółka o tak zintegrowanych kompetencjach, zapleczu eksperckim, pełnej niezależności, elastyczności oraz międzynarodowym know how będzie nowością na obu południowych rynkach. 

 

“Stworzenie oddziału Mediaplus w Czechach jest decyzją biznesową opartą o wzrastający popyt na kompetencje digitalowe agencji na sąsiednich rynkach oraz o doświadczenie zespołu w koordynowaniu kampanii w regionie CEE. To dla nas także kolejny krok w realizowaniu większego, długofalowego planu rozwoju Group One w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W lutym tego roku wystartowała pierwsza zagraniczna filia agencji SalesTube w Rosji i już dziś widzimy, jak wiele możemy zaoferować naszym zagranicznym partnerom. Mamy silne kompetencje zintegrowane w unikalnym procesie pracy nad projektami w ramach House of Communication i unikalne know how, które wyróżnia naszą ofertę na zagranicznych rynkach” - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One. 

 

Mediaplus to największa w Europie, należąca do Grupy Serviceplan niezależna sieć agencji mediowych. Zatrudnia ponad 1000 pracowników i pracuje m.in. dla BMW, Saturna, Deichmana i MINI. Mediaplus Warsaw (należąca do Group One, której wspólnikiem mniejszościowym jest Grupa Serviceplan), to wielokrotnie nagradzana agencja mediowa obsługujący takich klientów jak BMW, home.pl czy MINI. Według raportu RECMA plasuje się on na trzecim miejscu w Polsce w kategorii “agencje dominujące”. Firma dwa lata z rzędu otrzymała tytuł “Zaufanie Roku” magazynu Press. 

 

Mediaplus łączy tradycyjne i cyfrowe planowanie mediów, ze strategiami mediowymi, marketingiem efektywnościowym, społecznościowym, marketingiem w wyszukiwarkach oraz reklamą w modelu programmatic. Warto podkreślić, że większość działań digitalowych za granicą ma być realizowanych przez zespół w Polsce. 

“Chcemy rozwijać taki model pracy agencji Mediaplus Prague, w którym łączymy polski backup specjalistyczny i ekspercki z rozwojem silnych kompetencji lokalnie. Naszym celem jest stworzenie silnego zespołu w Czechach, który dzięki synergii współpracy z Mediaplus Warsaw umożliwi realizowanie kampanii z takim jakościowym biznesowym rezultatem, jak Mediaplus w Polsce. Rozwojem agencji Mediaplus Prague i budowaniem naszej pozycji partnera biznesowego w Czechach zajmie się natomiast Daniel Lenarczyk, doświadczony manager, który zna lokalny rynek, kulturę zarządzania i współpracy naszych południowych sąsiadów” - podkreśla Bartłomiej Kamiński, Managing Director Mediaplus w Polsce. 

 

“Budowanie pozycji Mediaplus w Czechach rozpoczęło się na długo przed oficjalnym startem spółki. To właśnie fakt, że posiadamy w tamtym regionie solidną bazę klientów zmotywował nas do działania. Obecnie skupiamy się na wzmocnieniu lokalnego teamu i działaniach new biznesowych. Docelowo biuro Mediaplus Prague będzie również odpowiedzialne za koordynowanie klientów Group One oraz Mediaplus International także na rynku Słowackim” - dodaje Daniel Lenarczyk.  

 

Na pierwszym etapie rozwoju Mediaplus Prague, agencja zajmie się obsługą klientów Group One oraz grupy Serviceplan, którzy są obecni z komunikacją lub dopiero chcą wejść na rynek Czeski. W następnym kroku działania new businesowe zostaną poszerzone o klientów zagranicznych oddziałów Mediaplus, którzy planują ekspansję na rynek Czeski i Słowacki oraz o klientów lokalnych. Mediaplus Prague będzie również lokalnym wsparciem we wszystkich procesach przetargowych Mediaplus International. 

 

Za rozwój Mediaplus Prague odpowiada Daniel Lenarczyk, związany z branżą mediową od ponad 25 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w agencji Zenith Optimedia Poland (część Publicis Group), z której w 2011 roku po 15-latach pracy w polskim oddziale  na stanowisku Chief Operating Officer i Managing Directora przeszedł na stanowisko Business Development Directora CEE do regionalnego biura w Pradze. Od 2016 do 2019 roku odpowiadał za projekty w regionie EMEA dla wszystkich agencji grupy Publicis (Zenith, Starcom, Spark, Blue449) i rozwijanie sieci biur w regionie: 10 rynków należących do Publicis oraz 25 biur partnerskich. Wśród jego kompetencji było również wspieranie lokalnych CEOs w ponad 35 biurach na 25 rynkach, od Polski i krajów Bałtyckich poprzez całą Europę Centralną i Adriatyk, po kraje Kaukazu i Kazachstan oraz Benelux, Grecja, Portugalia, Izrael, Turcja.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska Biuro prasowe
2024-08-28 | 14:43

Agencja Rokmates dołączyła do IAB Polska

Rokmates to agencja influencer marketingu, która łączy potrzeby twórców z celami marek, tworząc efektywne kampanie. Jej misją jest sprawianie, że praca klientów i
Media i PR Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele
2024-08-28 | 13:00

Britenet rozszerza działalność na Europę z nową COO na czele

Dynamicznie rozwijająca się polska firma IT, Britenet, podejmuje kolejny krok w budowaniu swojej pozycji na rynku europejskim. Britenet z dumą ogłasza mianowanie Claudii Nieuwland na
Media i PR „Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski
2024-08-26 | 01:00

„Kanał Do Rzeczy” - Nowy Głos Konserwatywno-Liberalnej Polski

Orle Pióro S.A., wydawca cenionego portalu DoRzeczy.pl i „Do Rzeczy – Tygodnika Lisickiego”, z dumą ogłasza start przełomowego projektu – „Kanał

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.