Komunikaty PR

Mediaplus otwiera oddział w Czechach

2020-07-09  |  11:00
Biuro prasowe

Group One wraz z Serviceplan Group GmbH otwierają agencję mediową z siedzibą w Pradze. Po oddziale SalesTube Russia otwartego w Moskwie w lutym tego roku, jest to kolejny krok w międzynarodowym rozwoju Group One, największej niezależnej polskiej grupy komunikacyjnej.  Za rozwój Mediaplus Prague odpowiadał będzie Daniel Lenarczyk, raportując do Bartłomieja Kamińskiego, Managing Directora Mediaplus Warsaw. 

 

Otwarcie nowego biura było podyktowane zwiększającą się rolą czeskiego rynku zarówno dla klientów grupy Serviceplan jak i Group One oraz realizacją planów ekspansji Group One w regionie. Udziałowcem czeskiej spółki jest Mediaplus Warsaw. Pierwszym klientem agencji jest niemiecka sieć sklepów Hornbach. Agencja jest też już aktywna na polu new business oraz w procesie koordynacji klientów Group One i Mediaplus International na rynku Słowackim. Spółka o tak zintegrowanych kompetencjach, zapleczu eksperckim, pełnej niezależności, elastyczności oraz międzynarodowym know how będzie nowością na obu południowych rynkach. 

 

“Stworzenie oddziału Mediaplus w Czechach jest decyzją biznesową opartą o wzrastający popyt na kompetencje digitalowe agencji na sąsiednich rynkach oraz o doświadczenie zespołu w koordynowaniu kampanii w regionie CEE. To dla nas także kolejny krok w realizowaniu większego, długofalowego planu rozwoju Group One w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W lutym tego roku wystartowała pierwsza zagraniczna filia agencji SalesTube w Rosji i już dziś widzimy, jak wiele możemy zaoferować naszym zagranicznym partnerom. Mamy silne kompetencje zintegrowane w unikalnym procesie pracy nad projektami w ramach House of Communication i unikalne know how, które wyróżnia naszą ofertę na zagranicznych rynkach” - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One. 

 

Mediaplus to największa w Europie, należąca do Grupy Serviceplan niezależna sieć agencji mediowych. Zatrudnia ponad 1000 pracowników i pracuje m.in. dla BMW, Saturna, Deichmana i MINI. Mediaplus Warsaw (należąca do Group One, której wspólnikiem mniejszościowym jest Grupa Serviceplan), to wielokrotnie nagradzana agencja mediowa obsługujący takich klientów jak BMW, home.pl czy MINI. Według raportu RECMA plasuje się on na trzecim miejscu w Polsce w kategorii “agencje dominujące”. Firma dwa lata z rzędu otrzymała tytuł “Zaufanie Roku” magazynu Press. 

 

Mediaplus łączy tradycyjne i cyfrowe planowanie mediów, ze strategiami mediowymi, marketingiem efektywnościowym, społecznościowym, marketingiem w wyszukiwarkach oraz reklamą w modelu programmatic. Warto podkreślić, że większość działań digitalowych za granicą ma być realizowanych przez zespół w Polsce. 

“Chcemy rozwijać taki model pracy agencji Mediaplus Prague, w którym łączymy polski backup specjalistyczny i ekspercki z rozwojem silnych kompetencji lokalnie. Naszym celem jest stworzenie silnego zespołu w Czechach, który dzięki synergii współpracy z Mediaplus Warsaw umożliwi realizowanie kampanii z takim jakościowym biznesowym rezultatem, jak Mediaplus w Polsce. Rozwojem agencji Mediaplus Prague i budowaniem naszej pozycji partnera biznesowego w Czechach zajmie się natomiast Daniel Lenarczyk, doświadczony manager, który zna lokalny rynek, kulturę zarządzania i współpracy naszych południowych sąsiadów” - podkreśla Bartłomiej Kamiński, Managing Director Mediaplus w Polsce. 

 

“Budowanie pozycji Mediaplus w Czechach rozpoczęło się na długo przed oficjalnym startem spółki. To właśnie fakt, że posiadamy w tamtym regionie solidną bazę klientów zmotywował nas do działania. Obecnie skupiamy się na wzmocnieniu lokalnego teamu i działaniach new biznesowych. Docelowo biuro Mediaplus Prague będzie również odpowiedzialne za koordynowanie klientów Group One oraz Mediaplus International także na rynku Słowackim” - dodaje Daniel Lenarczyk.  

 

Na pierwszym etapie rozwoju Mediaplus Prague, agencja zajmie się obsługą klientów Group One oraz grupy Serviceplan, którzy są obecni z komunikacją lub dopiero chcą wejść na rynek Czeski. W następnym kroku działania new businesowe zostaną poszerzone o klientów zagranicznych oddziałów Mediaplus, którzy planują ekspansję na rynek Czeski i Słowacki oraz o klientów lokalnych. Mediaplus Prague będzie również lokalnym wsparciem we wszystkich procesach przetargowych Mediaplus International. 

 

Za rozwój Mediaplus Prague odpowiada Daniel Lenarczyk, związany z branżą mediową od ponad 25 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w agencji Zenith Optimedia Poland (część Publicis Group), z której w 2011 roku po 15-latach pracy w polskim oddziale  na stanowisku Chief Operating Officer i Managing Directora przeszedł na stanowisko Business Development Directora CEE do regionalnego biura w Pradze. Od 2016 do 2019 roku odpowiadał za projekty w regionie EMEA dla wszystkich agencji grupy Publicis (Zenith, Starcom, Spark, Blue449) i rozwijanie sieci biur w regionie: 10 rynków należących do Publicis oraz 25 biur partnerskich. Wśród jego kompetencji było również wspieranie lokalnych CEOs w ponad 35 biurach na 25 rynkach, od Polski i krajów Bałtyckich poprzez całą Europę Centralną i Adriatyk, po kraje Kaukazu i Kazachstan oraz Benelux, Grecja, Portugalia, Izrael, Turcja.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football Biuro prasowe
2024-04-19 | 11:00

Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football

Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo
Media i PR Aleksander Kwaśniewski z tytułem „Polityk społeczny 20-lecia Polski w UE
2024-04-19 | 01:00

Aleksander Kwaśniewski z tytułem „Polityk społeczny 20-lecia Polski w UE"

Prezydent RP w latach 1995-2005 otrzymał od Uczelni Korczaka – Akademii Nauk Stosowanych Order Uczelni wraz z tytułem „Polityk społeczny 20-lecia Polski w Unii
Media i PR THIRSTY FOR MORE! NOWA ERA PEPSI
2024-04-18 | 11:00

THIRSTY FOR MORE! NOWA ERA PEPSI

Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Ponad 70 proc. budynków w Polsce wymaga gruntownej modernizacji. 1 mln zł trafi na granty na innowacje w tym obszarze

Ograniczenie zużycia energii w budynkach to jeden z najbardziej efektywnych ekonomicznie sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla. Tymczasem w Unii Europejskiej zdecydowana większość budynków mieszkalnych wymaga poprawy efektywności energetycznej. Innowacji, które mają w tym pomóc, poszukuje ING Bank Śląski w piątej edycji swojego Programu Grantowego dla start-upów i młodych naukowców. Najlepsi mogą liczyć na zastrzyk finansowania z przeznaczeniem na rozwój i komercjalizację swojego pomysłu. Budżet Programu Grantowego ING to 1 mln zł w każdej edycji.

Infrastruktura

Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach

W kolejnych latach w polskiej gospodarce ma być odczuwalne przyspieszenie realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Ma to związek z finansową perspektywą unijną na lata 2021–2027 i odblokowaniem środków z KPO. To inwestycje planowane na dziesiątki albo nawet na setki lat, a w dyskusji dotyczącej takich projektów często pomijana jest rola projektantów i inżynierów. Przedstawiciele tych zawodów wskazują na szereg wyzwań, które będą rzutować na planowanie i realizowanie wielkich projektów infrastrukturalnych. Do najważniejszych zaliczają się m.in. relacje z zamawiającymi, coraz mniejsza dostępność kadr, konieczność inwestowania w nowe, cyfrowe technologie oraz unijne regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w branży budowlanej.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.