Komunikaty PR

Mediaplus otwiera oddział w Czechach

2020-07-09  |  11:00
Biuro prasowe

Group One wraz z Serviceplan Group GmbH otwierają agencję mediową z siedzibą w Pradze. Po oddziale SalesTube Russia otwartego w Moskwie w lutym tego roku, jest to kolejny krok w międzynarodowym rozwoju Group One, największej niezależnej polskiej grupy komunikacyjnej.  Za rozwój Mediaplus Prague odpowiadał będzie Daniel Lenarczyk, raportując do Bartłomieja Kamińskiego, Managing Directora Mediaplus Warsaw. 

 

Otwarcie nowego biura było podyktowane zwiększającą się rolą czeskiego rynku zarówno dla klientów grupy Serviceplan jak i Group One oraz realizacją planów ekspansji Group One w regionie. Udziałowcem czeskiej spółki jest Mediaplus Warsaw. Pierwszym klientem agencji jest niemiecka sieć sklepów Hornbach. Agencja jest też już aktywna na polu new business oraz w procesie koordynacji klientów Group One i Mediaplus International na rynku Słowackim. Spółka o tak zintegrowanych kompetencjach, zapleczu eksperckim, pełnej niezależności, elastyczności oraz międzynarodowym know how będzie nowością na obu południowych rynkach. 

 

“Stworzenie oddziału Mediaplus w Czechach jest decyzją biznesową opartą o wzrastający popyt na kompetencje digitalowe agencji na sąsiednich rynkach oraz o doświadczenie zespołu w koordynowaniu kampanii w regionie CEE. To dla nas także kolejny krok w realizowaniu większego, długofalowego planu rozwoju Group One w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W lutym tego roku wystartowała pierwsza zagraniczna filia agencji SalesTube w Rosji i już dziś widzimy, jak wiele możemy zaoferować naszym zagranicznym partnerom. Mamy silne kompetencje zintegrowane w unikalnym procesie pracy nad projektami w ramach House of Communication i unikalne know how, które wyróżnia naszą ofertę na zagranicznych rynkach” - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One. 

 

Mediaplus to największa w Europie, należąca do Grupy Serviceplan niezależna sieć agencji mediowych. Zatrudnia ponad 1000 pracowników i pracuje m.in. dla BMW, Saturna, Deichmana i MINI. Mediaplus Warsaw (należąca do Group One, której wspólnikiem mniejszościowym jest Grupa Serviceplan), to wielokrotnie nagradzana agencja mediowa obsługujący takich klientów jak BMW, home.pl czy MINI. Według raportu RECMA plasuje się on na trzecim miejscu w Polsce w kategorii “agencje dominujące”. Firma dwa lata z rzędu otrzymała tytuł “Zaufanie Roku” magazynu Press. 

 

Mediaplus łączy tradycyjne i cyfrowe planowanie mediów, ze strategiami mediowymi, marketingiem efektywnościowym, społecznościowym, marketingiem w wyszukiwarkach oraz reklamą w modelu programmatic. Warto podkreślić, że większość działań digitalowych za granicą ma być realizowanych przez zespół w Polsce. 

“Chcemy rozwijać taki model pracy agencji Mediaplus Prague, w którym łączymy polski backup specjalistyczny i ekspercki z rozwojem silnych kompetencji lokalnie. Naszym celem jest stworzenie silnego zespołu w Czechach, który dzięki synergii współpracy z Mediaplus Warsaw umożliwi realizowanie kampanii z takim jakościowym biznesowym rezultatem, jak Mediaplus w Polsce. Rozwojem agencji Mediaplus Prague i budowaniem naszej pozycji partnera biznesowego w Czechach zajmie się natomiast Daniel Lenarczyk, doświadczony manager, który zna lokalny rynek, kulturę zarządzania i współpracy naszych południowych sąsiadów” - podkreśla Bartłomiej Kamiński, Managing Director Mediaplus w Polsce. 

 

“Budowanie pozycji Mediaplus w Czechach rozpoczęło się na długo przed oficjalnym startem spółki. To właśnie fakt, że posiadamy w tamtym regionie solidną bazę klientów zmotywował nas do działania. Obecnie skupiamy się na wzmocnieniu lokalnego teamu i działaniach new biznesowych. Docelowo biuro Mediaplus Prague będzie również odpowiedzialne za koordynowanie klientów Group One oraz Mediaplus International także na rynku Słowackim” - dodaje Daniel Lenarczyk.  

 

Na pierwszym etapie rozwoju Mediaplus Prague, agencja zajmie się obsługą klientów Group One oraz grupy Serviceplan, którzy są obecni z komunikacją lub dopiero chcą wejść na rynek Czeski. W następnym kroku działania new businesowe zostaną poszerzone o klientów zagranicznych oddziałów Mediaplus, którzy planują ekspansję na rynek Czeski i Słowacki oraz o klientów lokalnych. Mediaplus Prague będzie również lokalnym wsparciem we wszystkich procesach przetargowych Mediaplus International. 

 

Za rozwój Mediaplus Prague odpowiada Daniel Lenarczyk, związany z branżą mediową od ponad 25 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w agencji Zenith Optimedia Poland (część Publicis Group), z której w 2011 roku po 15-latach pracy w polskim oddziale  na stanowisku Chief Operating Officer i Managing Directora przeszedł na stanowisko Business Development Directora CEE do regionalnego biura w Pradze. Od 2016 do 2019 roku odpowiadał za projekty w regionie EMEA dla wszystkich agencji grupy Publicis (Zenith, Starcom, Spark, Blue449) i rozwijanie sieci biur w regionie: 10 rynków należących do Publicis oraz 25 biur partnerskich. Wśród jego kompetencji było również wspieranie lokalnych CEOs w ponad 35 biurach na 25 rynkach, od Polski i krajów Bałtyckich poprzez całą Europę Centralną i Adriatyk, po kraje Kaukazu i Kazachstan oraz Benelux, Grecja, Portugalia, Izrael, Turcja.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.