Mediaplus otwiera oddział w Czechach
Group One wraz z Serviceplan Group GmbH otwierają agencję mediową z siedzibą w Pradze. Po oddziale SalesTube Russia otwartego w Moskwie w lutym tego roku, jest to kolejny krok w międzynarodowym rozwoju Group One, największej niezależnej polskiej grupy komunikacyjnej. Za rozwój Mediaplus Prague odpowiadał będzie Daniel Lenarczyk, raportując do Bartłomieja Kamińskiego, Managing Directora Mediaplus Warsaw.
Otwarcie nowego biura było podyktowane zwiększającą się rolą czeskiego rynku zarówno dla klientów grupy Serviceplan jak i Group One oraz realizacją planów ekspansji Group One w regionie. Udziałowcem czeskiej spółki jest Mediaplus Warsaw. Pierwszym klientem agencji jest niemiecka sieć sklepów Hornbach. Agencja jest też już aktywna na polu new business oraz w procesie koordynacji klientów Group One i Mediaplus International na rynku Słowackim. Spółka o tak zintegrowanych kompetencjach, zapleczu eksperckim, pełnej niezależności, elastyczności oraz międzynarodowym know how będzie nowością na obu południowych rynkach.
“Stworzenie oddziału Mediaplus w Czechach jest decyzją biznesową opartą o wzrastający popyt na kompetencje digitalowe agencji na sąsiednich rynkach oraz o doświadczenie zespołu w koordynowaniu kampanii w regionie CEE. To dla nas także kolejny krok w realizowaniu większego, długofalowego planu rozwoju Group One w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W lutym tego roku wystartowała pierwsza zagraniczna filia agencji SalesTube w Rosji i już dziś widzimy, jak wiele możemy zaoferować naszym zagranicznym partnerom. Mamy silne kompetencje zintegrowane w unikalnym procesie pracy nad projektami w ramach House of Communication i unikalne know how, które wyróżnia naszą ofertę na zagranicznych rynkach” - mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One.
Mediaplus to największa w Europie, należąca do Grupy Serviceplan niezależna sieć agencji mediowych. Zatrudnia ponad 1000 pracowników i pracuje m.in. dla BMW, Saturna, Deichmana i MINI. Mediaplus Warsaw (należąca do Group One, której wspólnikiem mniejszościowym jest Grupa Serviceplan), to wielokrotnie nagradzana agencja mediowa obsługujący takich klientów jak BMW, home.pl czy MINI. Według raportu RECMA plasuje się on na trzecim miejscu w Polsce w kategorii “agencje dominujące”. Firma dwa lata z rzędu otrzymała tytuł “Zaufanie Roku” magazynu Press.
Mediaplus łączy tradycyjne i cyfrowe planowanie mediów, ze strategiami mediowymi, marketingiem efektywnościowym, społecznościowym, marketingiem w wyszukiwarkach oraz reklamą w modelu programmatic. Warto podkreślić, że większość działań digitalowych za granicą ma być realizowanych przez zespół w Polsce.
“Chcemy rozwijać taki model pracy agencji Mediaplus Prague, w którym łączymy polski backup specjalistyczny i ekspercki z rozwojem silnych kompetencji lokalnie. Naszym celem jest stworzenie silnego zespołu w Czechach, który dzięki synergii współpracy z Mediaplus Warsaw umożliwi realizowanie kampanii z takim jakościowym biznesowym rezultatem, jak Mediaplus w Polsce. Rozwojem agencji Mediaplus Prague i budowaniem naszej pozycji partnera biznesowego w Czechach zajmie się natomiast Daniel Lenarczyk, doświadczony manager, który zna lokalny rynek, kulturę zarządzania i współpracy naszych południowych sąsiadów” - podkreśla Bartłomiej Kamiński, Managing Director Mediaplus w Polsce.
“Budowanie pozycji Mediaplus w Czechach rozpoczęło się na długo przed oficjalnym startem spółki. To właśnie fakt, że posiadamy w tamtym regionie solidną bazę klientów zmotywował nas do działania. Obecnie skupiamy się na wzmocnieniu lokalnego teamu i działaniach new biznesowych. Docelowo biuro Mediaplus Prague będzie również odpowiedzialne za koordynowanie klientów Group One oraz Mediaplus International także na rynku Słowackim” - dodaje Daniel Lenarczyk.
Na pierwszym etapie rozwoju Mediaplus Prague, agencja zajmie się obsługą klientów Group One oraz grupy Serviceplan, którzy są obecni z komunikacją lub dopiero chcą wejść na rynek Czeski. W następnym kroku działania new businesowe zostaną poszerzone o klientów zagranicznych oddziałów Mediaplus, którzy planują ekspansję na rynek Czeski i Słowacki oraz o klientów lokalnych. Mediaplus Prague będzie również lokalnym wsparciem we wszystkich procesach przetargowych Mediaplus International.
Za rozwój Mediaplus Prague odpowiada Daniel Lenarczyk, związany z branżą mediową od ponad 25 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w agencji Zenith Optimedia Poland (część Publicis Group), z której w 2011 roku po 15-latach pracy w polskim oddziale na stanowisku Chief Operating Officer i Managing Directora przeszedł na stanowisko Business Development Directora CEE do regionalnego biura w Pradze. Od 2016 do 2019 roku odpowiadał za projekty w regionie EMEA dla wszystkich agencji grupy Publicis (Zenith, Starcom, Spark, Blue449) i rozwijanie sieci biur w regionie: 10 rynków należących do Publicis oraz 25 biur partnerskich. Wśród jego kompetencji było również wspieranie lokalnych CEOs w ponad 35 biurach na 25 rynkach, od Polski i krajów Bałtyckich poprzez całą Europę Centralną i Adriatyk, po kraje Kaukazu i Kazachstan oraz Benelux, Grecja, Portugalia, Izrael, Turcja.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.