Komunikaty PR

Nagrody MUST HAVE 2022 wręczone

2022-05-30  |  01:00
Biuro prasowe

Za nami wręczenie nagród MUST HAVE 2022! W sobotę w Łodzi rozdano po raz 12 jedne z najbardziej prestiżowych nagród w świecie designu w Polsce. Wśród nagrodzonych projektów znalazły się aż dwie oprawy marki Labra: akustyczna i ekologiczna oprawa oświetleniowa HALOO design Maciej Karpiak oraz PURA zaprojektowana przez Kamę Muchę. 

Plebiscyt organizowany niezmiennie od 12 lat przez Łódź Design Festival wyróżnia najlepsze polskie wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów. Kapituła najbardziej docenianego w branży plebiscytu, organizowanego w ramach łódzkiego święta designu, nagrodziła statuetką Must Have, aż dwa wzory produktów marki Labra. Systemowa, akustyczna i ekologiczna oprawa oświetleniowa HALOO by Maciej Karpiak oraz ultraminimalistyczna lampa PURA by Kama Mucha — znalazły się wśród laureatów tegorocznego konkursu MUST HAVE. Konkurencja była ogromna, a nawet rekordowa. Produkty marki Labra stanęły w szranki z aż 425 innymi projektami. Ostatecznie kapituła wyróżniła 76 projektów, nadając im nieodpłatny znak jakości.

Nagrody podczas sobotniej gali odebrali: w imieniu Macieja Karpiaka za projekt oprawy akustycznej HALOO - Tomasz Mucha CEO marki Labra, a za lampę PURA – projektantka wnętrz Kama Mucha. 

Wszystkie nagrodzone projekty w tegorocznej edycji plebiscytu można było zobaczyć na wystawie w rotundzie Manufaktury w dniach 12-28.05.2022 r.

O projektach: 

HALOO nazwa spaja dwa znaczenia – z zakresu optyki (zjawisko halo), jak i procesu komunikacji. Aspekt ekologiczny kryje się zaś w niepozornej włókninie o nazwie PETfelt. Z tego względu - Haloo to oprawa nie podobna do innych. Jej zadaniem jest nie tylko oświetlić przestrzeń biurową z myślą, o której została stworzona, ale także pochłaniać dźwięki, poprawiając komfort pracy na dużych powierzchniach, a to wszystko w trosce i z poszanowaniem środowiska naturalnego. Innowacja, technologia i ekologia zamknięta w jednym produkcie. Haloo jest wyposażone w nowoczesne i wydajne diody LED, natomiast soczewki umieszczone tak, by nie powodować efektu olśnienia (UGR<19), zapewniając zarazem doskonałe odwzorowanie barw. Materiał, z którego została wykonana oprawa Haloo, czyli PETfelt, jest również doskonałym materiałem dźwiękochłonnym o właściwościach rozpraszających, który dzięki termoformowaniu zyskuje charakterystyczny wypukły print.  PETfelt – miękka w dotyku włóknina przypominająca dobrze znany filc, jest efektem recyclingu plastiku. Do wytworzenia jednego panelu o wymiarach 80 x 40 cm wykorzystuje się aż 20 butelek PET o objętości 1,5 l. 

 

MACIEJ KARPIAK – Absolwent WSSU w Szczecinie. Od 2004 r. prowadzi autorską multidyscyplinarną pracownię projektową Office for Design Maciej Karpiak.  Autor ponad stu zastrzeżonych wzorów przemysłowych, kilkuset realizacji z zakresu projektowania architektury wnętrz, projektowania mebli oraz koncepcji architektonicznych. W 2015 r. został CEO design founder w biotechnologicznej spółce Spiruu, w której zajmuje się tworzeniem innowacyjnych technologii bioreaktorów oraz projektowaniem ultranowoczesnych multimedialnych urządzeń przyszłości. Na Akademii Sztuki w Szczecinie prowadzi pracownie: Bioniki oraz Multidyscyplinarnego projektowania produktów.  Od ponad dwóch lat współpracuje z marką LABRA czego efektem jest stworzenie nagradzanej kolekcji minimalistycznych lamp szklanych Xilo oraz innowacyjnego systemu akustycznych opraw oświetleniowych Haloo. 

 

PURA to czystość formy połączona z ulotnością wyrazu. Została zaprojektowana z myślą, by przy zachowaniu optymalnych parametrów oświetlenia wnętrza, nie stanowić mocnego, graficznego elementu w przestrzeni, dosłownie się w niej rozpływając. PURA, niczym rama obrazu, oprawia światło i podkreśla jego wagę. Potrafi stworzyć komfortowe warunki do precyzyjnych prac na blacie kuchennym czy na jadalnianym stole. W osiągnięciu tego efektu pomagają równo rozmieszczone diody LED, cofnięte względem korpusu, które likwidują cienie oraz efekt olśnienia. Dodatkowym atutem całej konstrukcji jest przesuwana na etapie montażu puszka z zasilaniem, która eliminuje potrzebę dopasowywania się do pozostawionego jednego centralnego wypustu elektrycznego. Liniowa konstrukcja lampy oparta jest na aluminiowym, frezowanym korpusie o średnicy zaledwie 16 mm i długości nawet 1900 mm. Zastosowany w oprawie materiał jest niezwykle lekki, co powoduje, że PURA jest jedną z najlżejszych lamp dostępnych na rynku. 

KAMA MUCHA – projektantka wnętrz i właścicielka studia projektowego KAMA MUCHA www.instagram.com/kamamucha oraz brand coordinator LABRA, odpowiedzialna za wszystkie projekty stoisk targowych marki. Na co dzień pracuje ze światłem w przestrzeniach prywatnych i publicznych. Oprawa Pura to jej pierwszy projekt, który z miejsca podbił serca klientów marki oraz Rady Ekspertów plebiscytu Must Have!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.