Komunikaty PR

Nagrody MUST HAVE 2022 wręczone

2022-05-30  |  01:00
Biuro prasowe

Za nami wręczenie nagród MUST HAVE 2022! W sobotę w Łodzi rozdano po raz 12 jedne z najbardziej prestiżowych nagród w świecie designu w Polsce. Wśród nagrodzonych projektów znalazły się aż dwie oprawy marki Labra: akustyczna i ekologiczna oprawa oświetleniowa HALOO design Maciej Karpiak oraz PURA zaprojektowana przez Kamę Muchę. 

Plebiscyt organizowany niezmiennie od 12 lat przez Łódź Design Festival wyróżnia najlepsze polskie wdrożenia pochodzące od polskich projektantów i producentów. Kapituła najbardziej docenianego w branży plebiscytu, organizowanego w ramach łódzkiego święta designu, nagrodziła statuetką Must Have, aż dwa wzory produktów marki Labra. Systemowa, akustyczna i ekologiczna oprawa oświetleniowa HALOO by Maciej Karpiak oraz ultraminimalistyczna lampa PURA by Kama Mucha — znalazły się wśród laureatów tegorocznego konkursu MUST HAVE. Konkurencja była ogromna, a nawet rekordowa. Produkty marki Labra stanęły w szranki z aż 425 innymi projektami. Ostatecznie kapituła wyróżniła 76 projektów, nadając im nieodpłatny znak jakości.

Nagrody podczas sobotniej gali odebrali: w imieniu Macieja Karpiaka za projekt oprawy akustycznej HALOO - Tomasz Mucha CEO marki Labra, a za lampę PURA – projektantka wnętrz Kama Mucha. 

Wszystkie nagrodzone projekty w tegorocznej edycji plebiscytu można było zobaczyć na wystawie w rotundzie Manufaktury w dniach 12-28.05.2022 r.

O projektach: 

HALOO nazwa spaja dwa znaczenia – z zakresu optyki (zjawisko halo), jak i procesu komunikacji. Aspekt ekologiczny kryje się zaś w niepozornej włókninie o nazwie PETfelt. Z tego względu - Haloo to oprawa nie podobna do innych. Jej zadaniem jest nie tylko oświetlić przestrzeń biurową z myślą, o której została stworzona, ale także pochłaniać dźwięki, poprawiając komfort pracy na dużych powierzchniach, a to wszystko w trosce i z poszanowaniem środowiska naturalnego. Innowacja, technologia i ekologia zamknięta w jednym produkcie. Haloo jest wyposażone w nowoczesne i wydajne diody LED, natomiast soczewki umieszczone tak, by nie powodować efektu olśnienia (UGR<19), zapewniając zarazem doskonałe odwzorowanie barw. Materiał, z którego została wykonana oprawa Haloo, czyli PETfelt, jest również doskonałym materiałem dźwiękochłonnym o właściwościach rozpraszających, który dzięki termoformowaniu zyskuje charakterystyczny wypukły print.  PETfelt – miękka w dotyku włóknina przypominająca dobrze znany filc, jest efektem recyclingu plastiku. Do wytworzenia jednego panelu o wymiarach 80 x 40 cm wykorzystuje się aż 20 butelek PET o objętości 1,5 l. 

 

MACIEJ KARPIAK – Absolwent WSSU w Szczecinie. Od 2004 r. prowadzi autorską multidyscyplinarną pracownię projektową Office for Design Maciej Karpiak.  Autor ponad stu zastrzeżonych wzorów przemysłowych, kilkuset realizacji z zakresu projektowania architektury wnętrz, projektowania mebli oraz koncepcji architektonicznych. W 2015 r. został CEO design founder w biotechnologicznej spółce Spiruu, w której zajmuje się tworzeniem innowacyjnych technologii bioreaktorów oraz projektowaniem ultranowoczesnych multimedialnych urządzeń przyszłości. Na Akademii Sztuki w Szczecinie prowadzi pracownie: Bioniki oraz Multidyscyplinarnego projektowania produktów.  Od ponad dwóch lat współpracuje z marką LABRA czego efektem jest stworzenie nagradzanej kolekcji minimalistycznych lamp szklanych Xilo oraz innowacyjnego systemu akustycznych opraw oświetleniowych Haloo. 

 

PURA to czystość formy połączona z ulotnością wyrazu. Została zaprojektowana z myślą, by przy zachowaniu optymalnych parametrów oświetlenia wnętrza, nie stanowić mocnego, graficznego elementu w przestrzeni, dosłownie się w niej rozpływając. PURA, niczym rama obrazu, oprawia światło i podkreśla jego wagę. Potrafi stworzyć komfortowe warunki do precyzyjnych prac na blacie kuchennym czy na jadalnianym stole. W osiągnięciu tego efektu pomagają równo rozmieszczone diody LED, cofnięte względem korpusu, które likwidują cienie oraz efekt olśnienia. Dodatkowym atutem całej konstrukcji jest przesuwana na etapie montażu puszka z zasilaniem, która eliminuje potrzebę dopasowywania się do pozostawionego jednego centralnego wypustu elektrycznego. Liniowa konstrukcja lampy oparta jest na aluminiowym, frezowanym korpusie o średnicy zaledwie 16 mm i długości nawet 1900 mm. Zastosowany w oprawie materiał jest niezwykle lekki, co powoduje, że PURA jest jedną z najlżejszych lamp dostępnych na rynku. 

KAMA MUCHA – projektantka wnętrz i właścicielka studia projektowego KAMA MUCHA www.instagram.com/kamamucha oraz brand coordinator LABRA, odpowiedzialna za wszystkie projekty stoisk targowych marki. Na co dzień pracuje ze światłem w przestrzeniach prywatnych i publicznych. Oprawa Pura to jej pierwszy projekt, który z miejsca podbił serca klientów marki oraz Rady Ekspertów plebiscytu Must Have!

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.