Komunikaty PR

NBS Communications, pierwsza polska agencja PR, świętuje 30 lat

2020-12-17  |  13:30

Od 1990 roku NBS pracował dla prawie 400 klientów z 30 krajów. W tym czasie agencja przeprowadziła ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne i debiuty na GPW, w tym dla 20 spółek obecnie wchodzących w skład indeksu WIG30. 

Choć historia agencji jest ściśle związana z rynkiem kapitałowym, jej działalność nie ogranicza się tylko do PR-u finansowego i relacji inwestorskich. NBS wspiera klientów także w zarządzaniu reputacją, komunikacją kryzysową, w skutecznym komunikowaniu się z pracownikami, w kontaktach z mediami, słowem: uczestniczy w tworzeniu całościowej opowieści o firmach, ich misji i zaangażowaniu.

 

Pół roku przed pierwszą sesją na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w warunkach raczkującej transformacji gospodarczej powstała pierwsza w Polsce agencja PR, NBS Communications. Kampania informacyjna przygotowana przez agencję wspierała jedną z pierwszych ofert publicznych akcji – Krośnieńskich Hut Szkła, które zadebiutowały na GPW podczas pierwszej sesji giełdowej 16 kwietnia 1991 r. 

30 lat później, w 2020 roku NBS zrealizował pierwszy w pełni zdalny debiut na warszawskiej giełdzie (dla spółki Games Operators), a także wspierał największe IPO w historii GPW – ofertę publiczną Allegro.eu. 

 Po wyborach w czerwcu 1989 roku Polska otworzyła się na świat. Do naszego kraju zaczęli przyjeżdżać zachodni inwestorzy, którzy potrzebowali wsparcia w poruszaniu się w nowej dla nich rzeczywistości. Wtedy właśnie postanowiliśmy założyć firmę konsultingową. Przez prawie rok działaliśmy nieoficjalnie badając rynek i potrzeby zagranicznych inwestorów, by w roku 1990 założyć w Warszawie NBS. Dzięki pomocy przyjaciół z Wielkiej Brytanii poznaliśmy najlepsze praktyki public relations i postanowiliśmy je wdrożyć w Polsce. Mogę śmiało powiedzieć, że wyznaczaliśmy pierwsze na polskim rynku standardy w komunikowaniu się na rynku kapitałowym - wspomina Anna Krajewska, założycielka NBS Communications.

W ciągu 30 lat istnienia NBS przeprowadził ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne i debiuty na GPW, w tym dla 20 spółek obecnie wchodzących w skład indeksu WIG30. Agencja obsługiwała największe prywatyzacje i debiuty na warszawskiej giełdzie w tym BRE Bank, WBK, PBK, Pekao SA, Telekomunikacji Polskiej, PKN Orlen, PGE, GPW, Tauron, PZU, a także oferty publiczne firm prywatnych jak AmRest, Cinema City, Barlinek, Eurocash, Alior Bank czy Allegro.eu. 

Kampanie informacyjne NBS towarzyszyły również największym transakcjom typu M&A, takim jak m.in. przejęcie Telewizji Polsat przez Cyfrowy Polsat, Tradis przez Grupę Eurocash, połączenie Banku BGŻ i BNP Paribas Bank Polska, kupno a później sprzedaż Emitela czy publiczne wezwania na akcje takich firm jak Robyg, Orbis i Play Communications. 

Za osiągnięcia w dziedzinie komunikacji na rynku kapitałowym NBS, jako jedyna agencja PR w Polsce, otrzymał w roku 2008 nagrodę specjalną Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Nie tylko rynek kapitałowy

Obok projektów ściśle związanych z rynkiem kapitałowym NBS wspiera swych klientów także w skutecznym komunikowaniu się z otoczeniem, w zarzadzaniu reputacją, komunikacją kryzysową, w tworzeniu całościowej opowieści o firmie zarówno za pośrednictwem narzędzi tradycyjnych, takich jak kontakty z mediami, jak i poprzez social media czy influencerów.

W sumie od 1990 roku NBS obsłużył prawie 400 firm z 30 krajów z wielu różnych branż – od banków przez energetykę i telekomunikację, branżę spożywczą i nieruchomości po spółki gamingowe, e-commerce czy nadawców kanałów telewizyjnych. 

– Jesteśmy liderem w PR finansowym i relacjach inwestorskich. Jednocześnie od lat coraz bardziej angażujemy się w doradztwo strategiczne, w komunikowanie się firm nie tylko z  inwestorami, lecz także z ich zewnętrznym i wewnętrznym środowiskiem. Być może niewielu wie, że wypromowaliśmy ponad 180 premier filmowych i serialowych, otwieraliśmy centra handlowe, magazyny i osiedla mieszkaniowe, organizowaliśmy konkursy dla młodych artystów, uczestniczyliśmy w testach samochodów i nagłaśnialiśmy tak ważne kwestie, jak fala plastikowych odpadów zalewająca świat czy zbyt mała rola kobiet w zarządach polskich firm – mówi Piotr Wojtaszek, prezes NBS Communications.

 

Wyjątkowy rok jubileuszu

W roku swojego 30-lecia – podobnie jak nasi klienci i prawie cały świat – NBS stanął przed zupełnie nowymi wyzwaniami. 

– Większość 2020 roku nasz zespół spędził w domach. Ze względu na sytuację epidemiczną musieliśmy zapomnieć o hucznej imprezie i wielkim świętowaniu. Ale nie popsuło nam to humorów. Ten rok jak żaden inny udowodnił nam, że NBS idzie z duchem czasu. Przejście na pracę zdalną przebiegło w naszej firmie sprawnie. Zespół szybko dostosował się do takiego sposobu działania, a zaległości towarzyskie nadrabiamy na cotygodniowych spotkaniach na Zoomie. Klientom doradzamy, jak w tych nowych warunkach prowadzić efektywny dialog z pracownikami, klientami czy inwestorami – mówi Piotr Wojtaszek

W 2020 roku nie zabrakło innych przełomowych wydarzeń w historii NBS. W kwietniu dla spółki Games Operators agencja zorganizowała pierwszy w historii warszawskiego parkietu zdalny debiut giełdowy, transmitowany na żywo. Przeprowadziła również kampanię wspierającą w Polsce ofertę publiczną akcji Allegro.eu, czyli największe dotychczas IPO na polskiej giełdzie o wartości 10,6 mld zł, a także jedną z największych transakcji M&A na naszym rynku – wezwanie Grupy Iliad na Play Communications o łącznej wartości 9,6 mld zł.

– Ten jubileuszowy rok, mimo że trudny, obfitował w fascynujące doświadczenia i wspaniałe projekty. Paradoksalnie okazał się dobrym rokiem. Był bowiem także rokiem refleksji – nad sobą, nad naszym modelem pracy, nad światem, w którym przyszło nam żyć. W tym pełnym pośpiechu i gonitwy za kolejnymi sukcesami życiu, nagła zmiana, niepewność, okazały się pouczające i inspirujące. Mieliśmy czas, by przemyśleć zmiany, jakie dokonały się w nas w ciągu ostatnich 30 lat. Jedno jest pewne, musimy zawsze zachować czujność – nic nie jest nam dane na zawsze. Trzeba być pilnym obserwatorem zmieniającego się świata, nieustannie szukać nowych rozwiązań. Patrząc wstecz na 30 lat NBS-u widzę, że udało nam się póki co – odpukać w niemalowane – taką czujność zachować – dodaje Anna Krajewska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!” Biuro prasowe
2024-12-03 | 10:30

Oranżada Hellena Party rusza z nową kampanią „Jest okazja? Jest Party!”

Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do
Media i PR Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl
2024-12-03 | 10:00

Marcin Wysocki objął stanowisko Head of E-commerce w portalu RynekPierwotny.pl

Property Group, właściciel popularnych portali RynekPierwotny.pl oraz Gethome.pl, zapowiada kolejne istotne kroki w rozwoju spółki. Po niedawnych zmianach w strukturze zarządu oraz
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.