Komunikaty PR

NBS Communications, pierwsza polska agencja PR, świętuje 30 lat

2020-12-17  |  13:30

Od 1990 roku NBS pracował dla prawie 400 klientów z 30 krajów. W tym czasie agencja przeprowadziła ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne i debiuty na GPW, w tym dla 20 spółek obecnie wchodzących w skład indeksu WIG30. 

Choć historia agencji jest ściśle związana z rynkiem kapitałowym, jej działalność nie ogranicza się tylko do PR-u finansowego i relacji inwestorskich. NBS wspiera klientów także w zarządzaniu reputacją, komunikacją kryzysową, w skutecznym komunikowaniu się z pracownikami, w kontaktach z mediami, słowem: uczestniczy w tworzeniu całościowej opowieści o firmach, ich misji i zaangażowaniu.

 

Pół roku przed pierwszą sesją na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w warunkach raczkującej transformacji gospodarczej powstała pierwsza w Polsce agencja PR, NBS Communications. Kampania informacyjna przygotowana przez agencję wspierała jedną z pierwszych ofert publicznych akcji – Krośnieńskich Hut Szkła, które zadebiutowały na GPW podczas pierwszej sesji giełdowej 16 kwietnia 1991 r. 

30 lat później, w 2020 roku NBS zrealizował pierwszy w pełni zdalny debiut na warszawskiej giełdzie (dla spółki Games Operators), a także wspierał największe IPO w historii GPW – ofertę publiczną Allegro.eu. 

 Po wyborach w czerwcu 1989 roku Polska otworzyła się na świat. Do naszego kraju zaczęli przyjeżdżać zachodni inwestorzy, którzy potrzebowali wsparcia w poruszaniu się w nowej dla nich rzeczywistości. Wtedy właśnie postanowiliśmy założyć firmę konsultingową. Przez prawie rok działaliśmy nieoficjalnie badając rynek i potrzeby zagranicznych inwestorów, by w roku 1990 założyć w Warszawie NBS. Dzięki pomocy przyjaciół z Wielkiej Brytanii poznaliśmy najlepsze praktyki public relations i postanowiliśmy je wdrożyć w Polsce. Mogę śmiało powiedzieć, że wyznaczaliśmy pierwsze na polskim rynku standardy w komunikowaniu się na rynku kapitałowym - wspomina Anna Krajewska, założycielka NBS Communications.

W ciągu 30 lat istnienia NBS przeprowadził ponad 130 kampanii wspierających oferty publiczne i debiuty na GPW, w tym dla 20 spółek obecnie wchodzących w skład indeksu WIG30. Agencja obsługiwała największe prywatyzacje i debiuty na warszawskiej giełdzie w tym BRE Bank, WBK, PBK, Pekao SA, Telekomunikacji Polskiej, PKN Orlen, PGE, GPW, Tauron, PZU, a także oferty publiczne firm prywatnych jak AmRest, Cinema City, Barlinek, Eurocash, Alior Bank czy Allegro.eu. 

Kampanie informacyjne NBS towarzyszyły również największym transakcjom typu M&A, takim jak m.in. przejęcie Telewizji Polsat przez Cyfrowy Polsat, Tradis przez Grupę Eurocash, połączenie Banku BGŻ i BNP Paribas Bank Polska, kupno a później sprzedaż Emitela czy publiczne wezwania na akcje takich firm jak Robyg, Orbis i Play Communications. 

Za osiągnięcia w dziedzinie komunikacji na rynku kapitałowym NBS, jako jedyna agencja PR w Polsce, otrzymał w roku 2008 nagrodę specjalną Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Nie tylko rynek kapitałowy

Obok projektów ściśle związanych z rynkiem kapitałowym NBS wspiera swych klientów także w skutecznym komunikowaniu się z otoczeniem, w zarzadzaniu reputacją, komunikacją kryzysową, w tworzeniu całościowej opowieści o firmie zarówno za pośrednictwem narzędzi tradycyjnych, takich jak kontakty z mediami, jak i poprzez social media czy influencerów.

W sumie od 1990 roku NBS obsłużył prawie 400 firm z 30 krajów z wielu różnych branż – od banków przez energetykę i telekomunikację, branżę spożywczą i nieruchomości po spółki gamingowe, e-commerce czy nadawców kanałów telewizyjnych. 

– Jesteśmy liderem w PR finansowym i relacjach inwestorskich. Jednocześnie od lat coraz bardziej angażujemy się w doradztwo strategiczne, w komunikowanie się firm nie tylko z  inwestorami, lecz także z ich zewnętrznym i wewnętrznym środowiskiem. Być może niewielu wie, że wypromowaliśmy ponad 180 premier filmowych i serialowych, otwieraliśmy centra handlowe, magazyny i osiedla mieszkaniowe, organizowaliśmy konkursy dla młodych artystów, uczestniczyliśmy w testach samochodów i nagłaśnialiśmy tak ważne kwestie, jak fala plastikowych odpadów zalewająca świat czy zbyt mała rola kobiet w zarządach polskich firm – mówi Piotr Wojtaszek, prezes NBS Communications.

 

Wyjątkowy rok jubileuszu

W roku swojego 30-lecia – podobnie jak nasi klienci i prawie cały świat – NBS stanął przed zupełnie nowymi wyzwaniami. 

– Większość 2020 roku nasz zespół spędził w domach. Ze względu na sytuację epidemiczną musieliśmy zapomnieć o hucznej imprezie i wielkim świętowaniu. Ale nie popsuło nam to humorów. Ten rok jak żaden inny udowodnił nam, że NBS idzie z duchem czasu. Przejście na pracę zdalną przebiegło w naszej firmie sprawnie. Zespół szybko dostosował się do takiego sposobu działania, a zaległości towarzyskie nadrabiamy na cotygodniowych spotkaniach na Zoomie. Klientom doradzamy, jak w tych nowych warunkach prowadzić efektywny dialog z pracownikami, klientami czy inwestorami – mówi Piotr Wojtaszek

W 2020 roku nie zabrakło innych przełomowych wydarzeń w historii NBS. W kwietniu dla spółki Games Operators agencja zorganizowała pierwszy w historii warszawskiego parkietu zdalny debiut giełdowy, transmitowany na żywo. Przeprowadziła również kampanię wspierającą w Polsce ofertę publiczną akcji Allegro.eu, czyli największe dotychczas IPO na polskiej giełdzie o wartości 10,6 mld zł, a także jedną z największych transakcji M&A na naszym rynku – wezwanie Grupy Iliad na Play Communications o łącznej wartości 9,6 mld zł.

– Ten jubileuszowy rok, mimo że trudny, obfitował w fascynujące doświadczenia i wspaniałe projekty. Paradoksalnie okazał się dobrym rokiem. Był bowiem także rokiem refleksji – nad sobą, nad naszym modelem pracy, nad światem, w którym przyszło nam żyć. W tym pełnym pośpiechu i gonitwy za kolejnymi sukcesami życiu, nagła zmiana, niepewność, okazały się pouczające i inspirujące. Mieliśmy czas, by przemyśleć zmiany, jakie dokonały się w nas w ciągu ostatnich 30 lat. Jedno jest pewne, musimy zawsze zachować czujność – nic nie jest nam dane na zawsze. Trzeba być pilnym obserwatorem zmieniającego się świata, nieustannie szukać nowych rozwiązań. Patrząc wstecz na 30 lat NBS-u widzę, że udało nam się póki co – odpukać w niemalowane – taką czujność zachować – dodaje Anna Krajewska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.