Niewidoczne i samotne. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rusza z kampanią 1%
„Zobacz mnie”! To apel Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w imieniu wszystkich dzieci, które wciąż czekają na pomoc. To wołanie, o to by żadne dziecko nie musiało borykać się ze swoimi problemami w samotności. By zawsze miało przy sobie opiekuńczego dorosłego, któremu może zaufać. Celem kampanii, oprócz uwrażliwienia na potrzeby emocjonalne dzieci, jest zachęcenie Polaków do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia.
Eksperci SOS Wiosek Dziecięcych: rodzice SOS, psychologowie i pedagodzy, każdego dnia pracują, by zapewnić dzieciom wsparcie, odbudować ich poczucie bezpieczeństwa oraz pomóc uporać się z trudnymi przeżyciami. Obecnie, Stowarzyszenie ma pod swoją opieką ponad 1500 podopiecznych w Polsce. Wsparcie kierowane jest do dzieci opuszczonych i osieroconych, a także do tych z rodzin zagrożonych rozpadem. Jak wskazują dane, ponad 72 tys. dzieci w Polsce pozbawionych jest opieki rodzicielskiej.
- To jak miasto średniej wielkości. Miasto, w którym wiele dzieci jest niewidocznych dla otoczenia. Pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu bezsilności, zagubienia i osamotnienia. Nie bądźmy obojętni na ich krzywdę. - mówi Aleksandra Granada, Dyrektorka Krajowa Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. - Każdy z nas może choć trochę zmienić tę sytuację. Aby pomóc nam chronić dzieci, wystarczy przekazać 1% podatku.
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, oprócz pieczy zastępczej, od 13 lat tworzy profilaktyczny program „SOS Rodzinie”, kierowany do rodzin w trudnej sytuacji życiowej. Ważnym elementem wsparcia jest edukacja rodziców w zakresie wychowania, dostrzegania mocnych stron dzieci oraz uważności na ich problemy. Od początku istnienia programu, specjaliści SOS pomogli już ponad 2 tysiącom dzieciom z ponad 940 rodzin biologicznych.
- Dzieci, które czują się zauważone zaczynają lepiej i zdrowiej funkcjonować. Odnajdują w sobie siłę do spełniania marzeń, rozwijania pasji i zainteresowań. – mówi Michał Szwiec, Koordynator Programu "SOS Rodzinie" w Karlinie. - Pomoc dzieciom często zaczyna się w naszych świetlicach. Dzieci mogą tam nie tylko zjeść ciepły posiłek czy odrobić lekcje, ale przede wszystkim porozmawiać z osobami, którym ufają. – dodaje.
„Zobacz mnie” w całej Polsce
Ogólnopolska kampania 1% prowadzona będzie do 2 maja 2022 roku i będzie obejmować działania reklamowe online, emisje spotów telewizyjnych i radiowych, a także reklamy na nośnikach w komunikacji miejskiej. W ramach akcji promocyjnej uruchomiona została strona www.dziecisos.org, na której pobrać można bezpłatny program PIT 2021 lub wypełnić zeznanie podatkowe online.
Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VMLY&R Poland, a za planowanie mediów Wavemaker. Spot w reżyserii Antoniego Nykowskiego zrealizowała firma Papaya Films. Zdjęcia do kampanii wykonała Paula Patocka.
Aby przyłączyć się do wspólnej pomocy, wystarczy przekazać 1% podatku na rzecz podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych, wpisując nr KRS 0000 056 901 w odpowiednią rubrykę formularza PIT.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.