Komunikaty PR

Niewidoczne i samotne. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rusza z kampanią 1%

2022-01-14  |  14:04
Biuro prasowe

„Zobacz mnie”! To apel Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w imieniu wszystkich dzieci, które wciąż czekają na pomoc. To wołanie, o to by żadne dziecko nie musiało borykać się ze swoimi problemami w samotności. By zawsze miało przy sobie opiekuńczego dorosłego, któremu może zaufać.  Celem kampanii, oprócz uwrażliwienia na potrzeby emocjonalne dzieci, jest zachęcenie Polaków do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia.

Eksperci SOS Wiosek Dziecięcych: rodzice SOS, psychologowie i pedagodzy, każdego dnia pracują, by zapewnić dzieciom wsparcie, odbudować ich poczucie bezpieczeństwa oraz pomóc uporać się z trudnymi przeżyciami. Obecnie, Stowarzyszenie ma pod swoją opieką ponad 1500 podopiecznych w Polsce. Wsparcie kierowane jest do dzieci opuszczonych i osieroconych, a także do tych z rodzin zagrożonych rozpadem. Jak wskazują dane, ponad 72 tys. dzieci w Polsce pozbawionych jest opieki rodzicielskiej.

- To jak miasto średniej wielkości. Miasto, w którym wiele dzieci jest niewidocznych dla otoczenia. Pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu bezsilności, zagubienia i osamotnienia. Nie bądźmy obojętni na ich krzywdę. - mówi Aleksandra Granada, Dyrektorka Krajowa Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. - Każdy z nas może choć trochę zmienić tę sytuację. Aby pomóc nam chronić dzieci, wystarczy przekazać 1% podatku. ­

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, oprócz pieczy zastępczej,  od 13 lat tworzy profilaktyczny program „SOS Rodzinie”, kierowany do rodzin w trudnej sytuacji życiowej. Ważnym elementem wsparcia jest edukacja rodziców w zakresie wychowania, dostrzegania mocnych stron dzieci oraz uważności na ich problemy. Od początku istnienia programu, specjaliści SOS pomogli już ponad 2 tysiącom dzieciom z ponad 940 rodzin biologicznych.

- Dzieci, które czują się zauważone zaczynają lepiej i zdrowiej funkcjonować. Odnajdują w sobie siłę do spełniania marzeń, rozwijania pasji i zainteresowań. – mówi Michał Szwiec, Koordynator Programu "SOS Rodzinie" w Karlinie. - Pomoc dzieciom często zaczyna się w naszych świetlicach. Dzieci mogą tam nie tylko zjeść ciepły posiłek czy odrobić lekcje, ale przede wszystkim porozmawiać z osobami, którym ufają. ­­­– dodaje.

„Zobacz mnie” w całej Polsce

Ogólnopolska kampania 1% prowadzona będzie do 2 maja 2022 roku i będzie obejmować działania reklamowe online, emisje spotów telewizyjnych i radiowych, a także reklamy na nośnikach w komunikacji miejskiej. W ramach akcji promocyjnej uruchomiona została strona www.dziecisos.org, na której pobrać można bezpłatny program PIT 2021 lub wypełnić zeznanie podatkowe online.

Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VMLY&R Poland, a za planowanie mediów Wavemaker. Spot w reżyserii Antoniego Nykowskiego zrealizowała firma Papaya Films. Zdjęcia do kampanii wykonała Paula Patocka.

Aby przyłączyć się do wspólnej pomocy, wystarczy przekazać 1% podatku na rzecz podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych, wpisując nr KRS 0000 056 901 w odpowiednią rubrykę formularza PIT.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.