Komunikaty PR

Niewidoczne i samotne. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rusza z kampanią 1%

2022-01-14  |  14:04
Biuro prasowe

„Zobacz mnie”! To apel Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w imieniu wszystkich dzieci, które wciąż czekają na pomoc. To wołanie, o to by żadne dziecko nie musiało borykać się ze swoimi problemami w samotności. By zawsze miało przy sobie opiekuńczego dorosłego, któremu może zaufać.  Celem kampanii, oprócz uwrażliwienia na potrzeby emocjonalne dzieci, jest zachęcenie Polaków do przekazania 1% podatku na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia.

Eksperci SOS Wiosek Dziecięcych: rodzice SOS, psychologowie i pedagodzy, każdego dnia pracują, by zapewnić dzieciom wsparcie, odbudować ich poczucie bezpieczeństwa oraz pomóc uporać się z trudnymi przeżyciami. Obecnie, Stowarzyszenie ma pod swoją opieką ponad 1500 podopiecznych w Polsce. Wsparcie kierowane jest do dzieci opuszczonych i osieroconych, a także do tych z rodzin zagrożonych rozpadem. Jak wskazują dane, ponad 72 tys. dzieci w Polsce pozbawionych jest opieki rodzicielskiej.

- To jak miasto średniej wielkości. Miasto, w którym wiele dzieci jest niewidocznych dla otoczenia. Pozostawione bez wsparcia ze strony dorosłych, zmagają się ze swoimi problemami w poczuciu bezsilności, zagubienia i osamotnienia. Nie bądźmy obojętni na ich krzywdę. - mówi Aleksandra Granada, Dyrektorka Krajowa Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce. - Każdy z nas może choć trochę zmienić tę sytuację. Aby pomóc nam chronić dzieci, wystarczy przekazać 1% podatku. ­

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, oprócz pieczy zastępczej,  od 13 lat tworzy profilaktyczny program „SOS Rodzinie”, kierowany do rodzin w trudnej sytuacji życiowej. Ważnym elementem wsparcia jest edukacja rodziców w zakresie wychowania, dostrzegania mocnych stron dzieci oraz uważności na ich problemy. Od początku istnienia programu, specjaliści SOS pomogli już ponad 2 tysiącom dzieciom z ponad 940 rodzin biologicznych.

- Dzieci, które czują się zauważone zaczynają lepiej i zdrowiej funkcjonować. Odnajdują w sobie siłę do spełniania marzeń, rozwijania pasji i zainteresowań. – mówi Michał Szwiec, Koordynator Programu "SOS Rodzinie" w Karlinie. - Pomoc dzieciom często zaczyna się w naszych świetlicach. Dzieci mogą tam nie tylko zjeść ciepły posiłek czy odrobić lekcje, ale przede wszystkim porozmawiać z osobami, którym ufają. ­­­– dodaje.

„Zobacz mnie” w całej Polsce

Ogólnopolska kampania 1% prowadzona będzie do 2 maja 2022 roku i będzie obejmować działania reklamowe online, emisje spotów telewizyjnych i radiowych, a także reklamy na nośnikach w komunikacji miejskiej. W ramach akcji promocyjnej uruchomiona została strona www.dziecisos.org, na której pobrać można bezpłatny program PIT 2021 lub wypełnić zeznanie podatkowe online.

Za przygotowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała agencja VMLY&R Poland, a za planowanie mediów Wavemaker. Spot w reżyserii Antoniego Nykowskiego zrealizowała firma Papaya Films. Zdjęcia do kampanii wykonała Paula Patocka.

Aby przyłączyć się do wspólnej pomocy, wystarczy przekazać 1% podatku na rzecz podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych, wpisując nr KRS 0000 056 901 w odpowiednią rubrykę formularza PIT.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Slodkie nowości w 2022 roku Biuro prasowe
2022-01-21 | 01:00

Slodkie nowości w 2022 roku

Slodkie, polska firma znajdująca się w europejskiej czołówce w branży słodyczy reklamowych, wydała nowy katalog produktowy na 2022 rok. W „Novelties” przedstawiono cały
Media i PR Slodkie ćwierćwiecze w branży słodyczy reklamowych
2022-01-19 | 16:00

Slodkie ćwierćwiecze w branży słodyczy reklamowych

W 2022 roku mija 25 lat od powstania marki Slodkie. Firma, będąca jednym z europejskich liderów w branży słodyczy reklamowych, postanowiła świętować swój jubileusz przez
Media i PR Nowość od marki Mazurski Smak – Twarożek ze śmietanką, cebulą i pieprzem
2022-01-17 | 12:00

Nowość od marki Mazurski Smak – Twarożek ze śmietanką, cebulą i pieprzem

Do produktów oferowanych przez Spółdzielnię Mleczarską Mlekpol pod marką Mazurski Smak dołącza nowość – Twarożek ze śmietanką, cebulą i pieprzem. To doskonała

Więcej ważnych informacji

Finanse

Wynagrodzenia w IT coraz wyższe. Pracodawcy walczą o talenty benefitami sięgającymi 100 tys. zł i obsługą prywatnego consierge’a

COVID-19 nie spowolnił wzrostu wynagrodzeń w branży IT. Tylko w pierwszej połowie ubiegłego roku kontraktorzy zatrudnieni w modelu B2B mogli liczyć na zarobki wyższe od 12,5 do 20 proc. – wynika z danych Just Join IT. Popyt na wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów też jest coraz większy, dlatego firmy zaczynają kusić potencjalnych pracowników już nie tylko wysokimi zarobkami, ale i coraz bardziej wymyślnymi benefitami. – Ostatnio firmy wprowadzają takie rozwiązania jak premia za podpis, która czasami dochodzi nawet do 100 tys. zł, czy możliwość skorzystania z prywatnego concierge’a. To są nowości, które pojawiają się na polskim rynku i z których korzysta coraz więcej pracodawców – mówi Piotr Nowosielski, prezes Just Join IT.

Ochrona środowiska

Recykling turbin wiatrowych to problem dla branży OZE. Technologia opracowana przez polską spółkę ma pomóc go rozwiązać

Stowarzyszenie WindEurope szacuje, że w całej Europie do 2023 roku nawet ok. 14 tys. turbin wirników elektrowni wiatrowych może zostać wycofanych z eksploatacji. Łopaty wirników, wykonane z materiałów kompozytowych, są bardzo trudne w recyklingu, a ich zagospodarowanie stwarza problem dla całej branży. Jak ocenia WindEurope, w sektorze energii wiatrowej na całym świecie jest obecnie w użyciu nawet 2,5 mln ton materiałów kompozytowych. Polska spółka 2loop Tech pracuje nad metodą ich przetwarzania, aby można było odzyskać z nich surowce do ponownego wykorzystania, np. w budownictwie. Spółka jest w przededniu złożenia wniosku patentowego na opracowaną przez siebie technologię.

Media i PR

Coraz bliżej debiutu platformy społecznościowej Donalda Trumpa. Pozycja wielkich graczy raczej nie jest zagrożona

Nowa aplikacja społecznościowa należąca do Donalda Trumpa w lutym ma być powszechnie dostępna do ściągnięcia. To odpowiedź byłego prezydenta USA na blokowanie od ponad roku jego profili na Facebooku czy Twitterze. W obecnym stanie prawnym nowe media społecznościowe są na straconej pozycji względem cyfrowych gigantów. Zdaniem ekspertów potrzebne są regulacje, które dadzą dostęp do publikowanych w social mediach treści również osobom niezarejestrowanym na ich platformach. Apelują oni także o większą przejrzystość decyzji na temat blokowania kont użytkowników.

Handel

Najwyższa od kilku dekad inflacja zmorą konsumentów w całej Europie i USA. Inwestorzy czekają na ruchy banków centralnych [DEPESZA]

– Retoryka RPP i prezesa Glapińskiego zmieniła się znacząco. Obecnie projekcja inflacji na 2022 rok to 7,6 proc., a kolejne podwyżki są prawdopodobne – mówi Maciej Kik, zarządzający funduszami akcji Generali Investments TFI. Jak podkreśla, inflacja to aktualnie słowo klucz na wielu rynkach, nie tylko w Polsce, ale i w Stanach Zjednoczonych, gdzie na rynkach akcji wyraźnie widać oczekiwanie na reakcję Fedu. Rezerwa Federalna zapowiedziała już na ten rok trzy podwyżki stóp procentowych.