Nowe formaty wideo w jesienno-zimowej ramówce Grupy DGP Infor
Z początkiem października Grupa DGP Infor wprowadza aż pięć nowych formatów wideo wzbogacających ofertę wydawanych przez nią serwisów internetowych. Pierwszym z nich jest „Polska - Europa - Świat”, cykl prowadzony przez Marka Tejchmana i Zbigniewa Parafianowicza, który debiutuje na gazetaprawna.pl. Wyjątkową ze względu na tematykę propozycją są „Męskie rozmowy” prowadzone przez Szymona Glonka, które w każdą sobotę października będzie można oglądać na dziennik.pl.
– Wprowadzamy nowe formaty wideo, ponieważ widzimy, że nasi odbiorcy coraz chętniej konsumują treści w tej formie, która wyrasta na kluczowy nośnik informacji. Doskonale wpisuje się to w nasze plany rozwoju i dostosowywania oferty do zmieniających się preferencji użytkowników. Poszerzenie oferty wideo jest naturalnym krokiem w rozwoju Grupy DGP Infor, który pozwoli nam nie tylko lepiej docierać do naszych obecnych odbiorców, ale także przyciągać nowych – komentuje Łukasz Bielak, redaktor naczelny serwisów internetowych Grupy DGP Infor.
Znakomity duet Tejchman i Parafianowicz
8 października, zadebiutował program „Polska - Europa - Świat”, prowadzony przez Marka Tejchmana (zastępcę redaktora naczelnego DGP) oraz Zbigniewa Parafianowicza (szefa działu Ekonomia i Społeczeństwo DGP). Format koncentruje się na analizie najważniejszych wydarzeń na świecie, ich wpływie na Polskę oraz istotnym kontekstach bezpieczeństwa, dyplomacji i polityki międzynarodowej.
– To audycja dla tych, którzy chcą nie tylko wiedzieć, co się dzieje, ale także zrozumieć, dlaczego i co te wydarzenia oznaczają dla przyszłości naszego kraju. Naszym celem jest dostarczenie głębszej perspektywy, która pomoże widzom lepiej poruszać się w złożonej rzeczywistości międzynarodowej – komentuje Marek Tejchman. – Chcemy, aby widzowie otrzymali solidne „narzędzie” do analizowania i rozumienia procesów, które wpływają na ich życie, zarówno w kontekście politycznym, jak i gospodarczym – dodaje Zbigniew Parafianowicz.
Pierwszy odcinek poświęcony jest sytuacji wojskowo-politycznej w Ukrainie z perspektywy władz w Kijowie oraz celach i strategii wojennej Moskwy na najbliższe miesiące.
20-minutowa dawka wiedzy na temat Polski i świata będzie dostępna co wtorek w serwisie gazetaprawna.pl. Autorzy planują w najbliższej przyszłości nagrywanie programu także poza studiem w czasie wyjazdów zagranicznych.
Męskie rozmowy Szymona Glonka
5 października widzowie mogli zobaczyć pierwszy odcinek „Męskich rozmów”. Szymon Glonek prowadzi cykl skierowany do mężczyzn, którzy osiągnęli już swoje sukcesy, ale zmagają się z wyzwaniami życiowymi – osobistymi, jak i zawodowymi.
– „Męskie rozmowy” to przestrzeń do szczerych rozmów na tematy często pomijane – zdrowie fizyczne i psychiczne, finanse, pasje oraz duchowość. Program ma na celu nie tylko poruszanie ważnych kwestii, ale także inspirowanie widzów do refleksji i działania – wyjaśnia Szymon Glonek . – Mężczyźni często nie mają przestrzeni, aby otwarcie mówić o swoich problemach, szczególnie tych dotyczących zdrowia psychicznego. „Męskie rozmowy” mają być ważnym krokiem na drodze burzenia tego tabu.
W pierwszym odcinku, dotyczącym zdrowia mężczyzn, gościem był dr Piotr Świniarski, androlog i urolog, który omówił profilaktykę zdrowotną i badania jąder służące wczesnemu wykrywaniu choroby nowotworowej. Drugi odcinek poruszy temat samobójstw wśród mężczyzn, a gościem będzie dr Halszka Witkowska, specjalistka ds. suicydologii.
Nowe odcinki programu Szymona Glonka będą dostępne co sobotę na dziennik.pl.
To nie koniec
Jesienna ramówka Grupy DGP Infor to jednak znacznie więcej. Oprócz wspomnianych formatów na widzów czekają kolejne propozycje. Szymon Glonek zaprezentuje jeszcze jeden format – „Tech Dziennik”, który będzie emitowany w każdy czwartek. Odcinki będą poświęcone testom urządzeń elektronicznych.
Raz w miesiącu w niedzielę pojawia się także „Dziennik Kryminalny” Marty Kawczyńskiej, koordynatorki działu Życie Gwiazd w Dziennik.pl. To internetowy magazyn z rozmowami z autorami książek, którzy w swoich publikacjach wspominają morderstwa, przestępstwa, czy gangsterskie porachunki czasów współczesnych oraz PRL.
Nowy cykl „Dziennik Uliczny” poprowadzi także dziennikarz Piotr Nowak. Autor programu publicystycznego „Jest temat Dziennik.pl” tym razem wyjdzie na ulice Warszawy, gdzie będzie zadawał mieszkańcom pytania dotyczące najważniejszych spraw w kraju w ramach sondy ulicznej.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Możliwość pozyskiwania danych z ZUS i prowadzenia zdalnych kontroli. Państwową Inspekcję Pracy czeka szereg zmian
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter na bardziej doradczy, informacyjny i edukacyjny – wskazuje Główny Inspektor Pracy. Ta zmiana odpowiada na potrzeby procesu deregulacji prowadzonego przez rząd, który zresztą w pierwszym pakiecie uwzględnił ograniczenie liczby kontroli i ich czasu. Jednocześnie trwają prace nad wzmocnieniem PIP w ramach kamieni milowych przewidzianych w Krajowym Planie Odbudowy, w tym nadaniu jej uprawnień do przekształcania pozornych umów cywilnoprawnych w umowy o pracę.
Prawo
Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.
Farmacja
E. Kopacz: Róbmy wszystko, by dzieci przyjeżdżające do Polski wchodziły w cykl kalendarza szczepień. Wiele zależy od świadomości matek

Według danych UNICEF poziom wyszczepialności dzieci w Ukrainie wynosi 70 proc. i jest znacząco niższy niż w przypadku dzieci w Polsce. – Róbmy wszystko, żeby dzieci, które do nas przyjeżdżają, wchodziły w cykl kalendarza szczepień i pobierały szczepionki – mówi Ewa Kopacz. Jednocześnie dane Ministerstwa Zdrowia wskazują, że noworodki, które przychodzą na świat w Polsce, są szczepione w prawie 100 proc. Wciąż jest jednak pewien odsetek mam, które mimo obowiązku szczepień dla dzieci nie zamierzają tego robić. Duża w tym wina mitów krążących wokół szczepionek, podsycanych przez ruchy antyszczepionkowe.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.