Nowe formaty wideo w jesienno-zimowej ramówce Grupy DGP Infor
Z początkiem października Grupa DGP Infor wprowadza aż pięć nowych formatów wideo wzbogacających ofertę wydawanych przez nią serwisów internetowych. Pierwszym z nich jest „Polska - Europa - Świat”, cykl prowadzony przez Marka Tejchmana i Zbigniewa Parafianowicza, który debiutuje na gazetaprawna.pl. Wyjątkową ze względu na tematykę propozycją są „Męskie rozmowy” prowadzone przez Szymona Glonka, które w każdą sobotę października będzie można oglądać na dziennik.pl.
– Wprowadzamy nowe formaty wideo, ponieważ widzimy, że nasi odbiorcy coraz chętniej konsumują treści w tej formie, która wyrasta na kluczowy nośnik informacji. Doskonale wpisuje się to w nasze plany rozwoju i dostosowywania oferty do zmieniających się preferencji użytkowników. Poszerzenie oferty wideo jest naturalnym krokiem w rozwoju Grupy DGP Infor, który pozwoli nam nie tylko lepiej docierać do naszych obecnych odbiorców, ale także przyciągać nowych – komentuje Łukasz Bielak, redaktor naczelny serwisów internetowych Grupy DGP Infor.
Znakomity duet Tejchman i Parafianowicz
8 października, zadebiutował program „Polska - Europa - Świat”, prowadzony przez Marka Tejchmana (zastępcę redaktora naczelnego DGP) oraz Zbigniewa Parafianowicza (szefa działu Ekonomia i Społeczeństwo DGP). Format koncentruje się na analizie najważniejszych wydarzeń na świecie, ich wpływie na Polskę oraz istotnym kontekstach bezpieczeństwa, dyplomacji i polityki międzynarodowej.
– To audycja dla tych, którzy chcą nie tylko wiedzieć, co się dzieje, ale także zrozumieć, dlaczego i co te wydarzenia oznaczają dla przyszłości naszego kraju. Naszym celem jest dostarczenie głębszej perspektywy, która pomoże widzom lepiej poruszać się w złożonej rzeczywistości międzynarodowej – komentuje Marek Tejchman. – Chcemy, aby widzowie otrzymali solidne „narzędzie” do analizowania i rozumienia procesów, które wpływają na ich życie, zarówno w kontekście politycznym, jak i gospodarczym – dodaje Zbigniew Parafianowicz.
Pierwszy odcinek poświęcony jest sytuacji wojskowo-politycznej w Ukrainie z perspektywy władz w Kijowie oraz celach i strategii wojennej Moskwy na najbliższe miesiące.
20-minutowa dawka wiedzy na temat Polski i świata będzie dostępna co wtorek w serwisie gazetaprawna.pl. Autorzy planują w najbliższej przyszłości nagrywanie programu także poza studiem w czasie wyjazdów zagranicznych.
Męskie rozmowy Szymona Glonka
5 października widzowie mogli zobaczyć pierwszy odcinek „Męskich rozmów”. Szymon Glonek prowadzi cykl skierowany do mężczyzn, którzy osiągnęli już swoje sukcesy, ale zmagają się z wyzwaniami życiowymi – osobistymi, jak i zawodowymi.
– „Męskie rozmowy” to przestrzeń do szczerych rozmów na tematy często pomijane – zdrowie fizyczne i psychiczne, finanse, pasje oraz duchowość. Program ma na celu nie tylko poruszanie ważnych kwestii, ale także inspirowanie widzów do refleksji i działania – wyjaśnia Szymon Glonek . – Mężczyźni często nie mają przestrzeni, aby otwarcie mówić o swoich problemach, szczególnie tych dotyczących zdrowia psychicznego. „Męskie rozmowy” mają być ważnym krokiem na drodze burzenia tego tabu.
W pierwszym odcinku, dotyczącym zdrowia mężczyzn, gościem był dr Piotr Świniarski, androlog i urolog, który omówił profilaktykę zdrowotną i badania jąder służące wczesnemu wykrywaniu choroby nowotworowej. Drugi odcinek poruszy temat samobójstw wśród mężczyzn, a gościem będzie dr Halszka Witkowska, specjalistka ds. suicydologii.
Nowe odcinki programu Szymona Glonka będą dostępne co sobotę na dziennik.pl.
To nie koniec
Jesienna ramówka Grupy DGP Infor to jednak znacznie więcej. Oprócz wspomnianych formatów na widzów czekają kolejne propozycje. Szymon Glonek zaprezentuje jeszcze jeden format – „Tech Dziennik”, który będzie emitowany w każdy czwartek. Odcinki będą poświęcone testom urządzeń elektronicznych.
Raz w miesiącu w niedzielę pojawia się także „Dziennik Kryminalny” Marty Kawczyńskiej, koordynatorki działu Życie Gwiazd w Dziennik.pl. To internetowy magazyn z rozmowami z autorami książek, którzy w swoich publikacjach wspominają morderstwa, przestępstwa, czy gangsterskie porachunki czasów współczesnych oraz PRL.
Nowy cykl „Dziennik Uliczny” poprowadzi także dziennikarz Piotr Nowak. Autor programu publicystycznego „Jest temat Dziennik.pl” tym razem wyjdzie na ulice Warszawy, gdzie będzie zadawał mieszkańcom pytania dotyczące najważniejszych spraw w kraju w ramach sondy ulicznej.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.