Komunikaty PR

Nowe formaty wideo w jesienno-zimowej ramówce Grupy DGP Infor

2024-10-10  |  01:00
Biuro prasowe

Z początkiem października Grupa DGP Infor wprowadza aż pięć nowych formatów wideo wzbogacających ofertę wydawanych przez nią serwisów internetowych. Pierwszym z nich jest „Polska - Europa - Świat”, cykl prowadzony przez Marka Tejchmana i Zbigniewa Parafianowicza, który debiutuje na gazetaprawna.pl. Wyjątkową ze względu na tematykę propozycją są „Męskie rozmowy” prowadzone przez Szymona Glonka, które w każdą sobotę października będzie można oglądać na dziennik.pl.

– Wprowadzamy nowe formaty wideo, ponieważ widzimy, że nasi odbiorcy coraz chętniej konsumują treści w tej formie, która wyrasta na kluczowy nośnik informacji. Doskonale wpisuje się to w nasze plany rozwoju i dostosowywania oferty do zmieniających się preferencji użytkowników. Poszerzenie oferty wideo jest naturalnym krokiem w rozwoju Grupy DGP Infor, który pozwoli nam nie tylko lepiej docierać do naszych obecnych odbiorców, ale także przyciągać nowych – komentuje Łukasz Bielak, redaktor naczelny serwisów internetowych Grupy DGP Infor.

Znakomity duet Tejchman i Parafianowicz

8 października, zadebiutował program „Polska - Europa - Świat”, prowadzony przez Marka Tejchmana (zastępcę redaktora naczelnego DGP) oraz Zbigniewa Parafianowicza (szefa działu Ekonomia i Społeczeństwo DGP). Format koncentruje się na analizie najważniejszych wydarzeń na świecie, ich wpływie na Polskę oraz istotnym kontekstach bezpieczeństwa, dyplomacji i polityki międzynarodowej.

 – To audycja dla tych, którzy chcą nie tylko wiedzieć, co się dzieje, ale także zrozumieć, dlaczego i co te wydarzenia oznaczają dla przyszłości naszego kraju. Naszym celem jest dostarczenie głębszej perspektywy, która pomoże widzom lepiej poruszać się w złożonej rzeczywistości międzynarodowej – komentuje Marek Tejchman. – Chcemy, aby widzowie otrzymali solidne „narzędzie” do analizowania i rozumienia procesów, które wpływają na ich życie, zarówno w kontekście politycznym, jak i gospodarczym – dodaje Zbigniew Parafianowicz.

Pierwszy odcinek poświęcony jest sytuacji wojskowo-politycznej w Ukrainie z perspektywy władz w Kijowie oraz celach i strategii wojennej Moskwy na najbliższe miesiące.

20-minutowa dawka wiedzy na temat Polski i świata będzie dostępna co wtorek w serwisie gazetaprawna.pl. Autorzy planują w najbliższej przyszłości nagrywanie programu także poza studiem w czasie wyjazdów zagranicznych.

Męskie rozmowy Szymona Glonka

5 października widzowie mogli zobaczyć pierwszy odcinek „Męskich rozmów”. Szymon Glonek prowadzi cykl skierowany do mężczyzn, którzy osiągnęli już swoje sukcesy, ale zmagają się z wyzwaniami życiowymi – osobistymi, jak i zawodowymi.

– „Męskie rozmowy” to przestrzeń do szczerych rozmów na tematy często pomijane – zdrowie fizyczne i psychiczne, finanse, pasje oraz duchowość. Program ma na celu nie tylko poruszanie ważnych kwestii, ale także inspirowanie widzów do refleksji i działania – wyjaśnia Szymon Glonek . – Mężczyźni często nie mają przestrzeni, aby otwarcie mówić o swoich problemach, szczególnie tych dotyczących zdrowia psychicznego. „Męskie rozmowy” mają być ważnym krokiem na drodze burzenia tego tabu.

W pierwszym odcinku, dotyczącym zdrowia mężczyzn, gościem był dr Piotr Świniarski, androlog i urolog, który omówił profilaktykę zdrowotną i badania jąder służące wczesnemu wykrywaniu choroby nowotworowej. Drugi odcinek poruszy temat samobójstw wśród mężczyzn, a gościem będzie dr Halszka Witkowska, specjalistka ds. suicydologii.

Nowe odcinki programu Szymona Glonka będą dostępne co sobotę na dziennik.pl.

To nie koniec

Jesienna ramówka Grupy DGP Infor to jednak znacznie więcej. Oprócz wspomnianych formatów na widzów czekają kolejne propozycje. Szymon Glonek zaprezentuje jeszcze jeden format – Tech Dziennik, który będzie emitowany w każdy czwartek. Odcinki będą poświęcone testom urządzeń elektronicznych.

Raz w miesiącu w niedzielę pojawia się także „Dziennik Kryminalny” Marty Kawczyńskiej, koordynatorki działu Życie Gwiazd w Dziennik.pl. To internetowy magazyn z rozmowami z autorami książek, którzy w swoich publikacjach wspominają morderstwa, przestępstwa, czy gangsterskie porachunki czasów współczesnych oraz PRL.

Nowy cykl „Dziennik Uliczny” poprowadzi także dziennikarz Piotr Nowak. Autor programu publicystycznego „Jest temat Dziennik.pl” tym razem wyjdzie na ulice Warszawy, gdzie będzie zadawał mieszkańcom pytania dotyczące najważniejszych spraw w kraju w ramach sondy ulicznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.