Personal PR prowadzi casting na tiktokerów Miasta Gdańska
Miasto Gdańsk ogłosiło casting na tiktokerów. Celem jest wyłonienie ambasadorów profilu miasta na TikToku. Za przeprowadzenie castingu odpowiada agencja Personal PR.
– Miasto Gdańsk jest pierwszym miastem w Polsce, które ogłosiło casting w celu wyłonienia tiktokerów do stałej współpracy. Nasz Dział Social Media pracował nad rozwiązaniami dotyczącymi poszczególnych elementów akcji, które będą interesujące dla internetowych twórców. Kampania promująca casting zostanie poprowadzona równolegle w mediach społecznościowych i w przestrzeni miasta. Do współpracy zaprosiliśmy gdańskiego tiktokera Piotra Bylinę, znanego pod pseudonimem Edzio. Raper, posiadający 1,6 mln obserwatorów na TikToku, będzie mentorem uczestników castingu, a zwycięzcy będą budować swoje materiały pod opieką popularnego twórcy – mówi Agnieszka Gutowska, Head of Social Media, Personal PR.
Casting podzielony został na 3 etapy. Pierwszy potrwa do 26 sierpnia. Polega na zbieraniu zgłoszeń w formie filmów, w którym uczestnicy mają wyjaśnić, dlaczego to właśnie oni stanowią idealnych kandydatów do współtworzenia materiałów wideo na gdańskie profile. Następnie wybrane osoby poproszone zostaną o zrealizowanie zadania castingowego polegającego na nagraniu tiktoka w przestrzeni miasta. Po zakończeniu zbierania materiałów i obradach komisji, wybranych zostanie maksymalnie 3 laureatów. Publiczne ogłoszenie wyników nastąpi między 19 a 25 września 2022 r.
– Projekt ma na celu rozwój gdańskiego profilu oraz zaangażowanie lokalnych tiktokerów w promowanie miasta. Poza możliwością tworzenia tiktoków, zwycięzcy otrzymają po 2 tysiące złotych. Wezmą również udział w warsztatach z tworzenia filmów na potrzeby mediów społecznościowych, które przeprowadzi Edzio. Zachęcamy do śledzenia informacji o castingu na oficjalnych kanałach Miasta Gdańska – dodaje Karolina Janik, CEO, Personal PR.
W 2021 roku TikTok miał 1 miliard użytkowników na świecie i 100 milionów w Europie. Z raportu agencji OpenMobi opublikowanego w 2021 roku wynika, że 60 proc. polskich użytkowników TikToka stanowią osoby w przedziale 18-34 lat. 34 proc. to użytkownicy mający 13-17 lat. 5 proc. stanowią osoby w wieku 35-44 lat. 80 proc. użytkowników TikToka to kobiety.

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.