Komunikaty PR

PL CMO Survey 2024/2025: optymistyczne prognozy

2024-10-03  |  10:00
Biuro prasowe

Zdaniem 65% marketerów rola dyrektora marketingu w ciągu najbliższych 5 lat wzrośnie, a niemal ¾ z nich prognozuje zwiększenie budżetów marketingowych w 2025 roku – wynika z raportu PL CMO Survey 2024/2025. To pierwsza edycja badania opinii przedstawicieli branży w naszym kraju, zrealizowanego przez Polską Organizację Reklamodawców i K+ Group.

 

Optymizm – to słowo przebija na pierwszy plan wniosków pierwszej edycji raportu PL CMO Survey 2024/2025, opracowanego w oparciu o badanie opinii marketerów. Zdecydowanie ponad połowa respondentów prognozuje, że zarówno ten, jak i kolejny rok będą dla branży lepsze niż 2023 (67% dla 2024 r. i 57% dla 2025 r.). Najbliższe lata to też wzrost wydatków marketingowych, które są coraz częściej uznawane za ważny element strategii biznesowych firm. Wyzwaniem pozostaje, jak zoptymalizować wydatki marketingowe, efektywnie wykorzystać potencjał AI, ale też zarządzać talentami wewnątrz organizacji.

 

PL CMO Survey to kluczowy projekt dla Polskiej Organizacji Reklamodawców. Wyniki tego badania pomogą nam nie tylko lepiej zrozumieć wyzwania, z jakimi mierzy się branża marketingowa w Polsce, ale też wyznaczyć kierunki działań, które wzmocnią pozycję marketerów na rynku oraz podniosą standardy pracy – mówi Marta Życińska, Country Manager Poland, Mastercard, Wiceprzewodnicząca Rady Polskiej Organizacji Reklamodawców.

 

Marketerzy są zgodni w ocenie znaczenia ich działów w organizacjach. Aż 91% z nich uznaje, że już dziś jest istotne, a według prognoz niemal 2/3 badanych rola dyrektorów marketingu w ciągu najbliższych 5 lat jeszcze wzrośnie. Dominująca wśród marketerów optymistyczna wizja rozwoju branży nie przysłania jednak silnej koncentracji na poszukiwanie optymalnych i efektywnych sposobów lokowania budżetów.

 

To nie przypadek, że sztuczna inteligencja jest w naszym raporcie odmieniane przez wszystkie przypadki. Marketerzy wiedzą, że pod tym hasłem kryją się ogromne możliwości dla komunikacji marketingowej, analityki i skuteczności dotarcia do kluczowych targetów. Te organizacje, które w krótkim czasie przestawią się na sprawne i odpowiedzialne wykorzystanie potencjału AI, niewątpliwie zyskają w tym wyścigu. Szczególnie, jeśli dodamy do tego rosnące znaczenie danych. Te czynniki wpływają na naturalny kierunek ewolucji roli marketerów w organizacjach: już nie egzekutorów, a strategów  – zauważa Michał Olbrychowski, COO K+Group.

 

Raport PL CMO Survey 2024/2025 przedstawia wnioski z badania przeprowadzonego wśród ponad stu przedstawicieli branży marketingowej w Polsce i otwiera dyskusję na temat trendów i wyzwań, które będą kształtować ten obszar w nadchodzących latach. Respondenci, w tym dyrektorzy marketingu (CMO) i menedżerowie, podzielili się swoimi spostrzeżeniami na temat ewolucji roli marketera, wpływu nowych technologii oraz sposobów, w jakie branża adaptuje się do dynamicznych zmian rynkowych. Na zaproszenie autorów raportu, wyniki skomentowali eksperci – ekonomista dr inż. Jacek Kotarbiński, prof. Robert Kozielski z Uniwersytetu Łódzkiego i dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Pełen raport jest dostępny na stronie Polskiej Organizacji Reklamodawców. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024! Biuro prasowe
2024-11-28 | 15:20

WIŚNIOWSKI w elitarnym gronie Superbrands 2024!

Superbrands wyłoniło najsilniejsze marki na polskim rynku już po raz 18. Pośród znanych brandów takich jak: Rossmann, Onet, Apart, Thermomix czy Velvet znalazła się marka
Media i PR Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki
2024-11-25 | 14:37

Zymetria rozbudowuje zespół. Jej szeregi zasiliły 3 doświadczone ekspertki

Zymetria, jako jedna z wiodących firm badawczo-analitycznych w Polsce, stawia na dynamiczny rozwój, pozyskując do swojego zespołu nowe ekspertki. W ostatnim czasie dołączyły do niego
Media i PR Technics x OSOM Studios x Neige
2024-11-22 | 12:00

Technics x OSOM Studios x Neige

Technics, ikoniczna marka, która od dekad dostarcza najwyższej klasy rozwiązania audio, z dumą prezentuje wyjątkową współpracę z warszawskim OSOM Studios oraz polską marką

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.