Pokaz mody Macieja Zienia w oprawie kolekcji Grupy Tubądzin
Znakiem rozpoznawczym kreacji Macieja Zienia jest efemeryczność i neutralna kolorystyka. Projektant przyzwyczaił nas do szerokiej gamy beży i bieli, szlachetnych materiałów oraz wyszukanego wzornictwa, które zapewniają szerokie możliwości stylizacyjne. Doskonale uwidaczniają to zarówno jego kolekcje fashion, jak i płyty ceramiczne stworzone we współpracy z Grupą Tubądzin. Tym razem jednak projektant zaskakuje zupełnie nowym dla siebie kierunkiem. W jego najnowszej kolekcji Bloom nie zabraknie żółci, beży czy różu w nietuzinkowych odcieniach, dla których piękną oprawą podczas pokazu staną się płyty wielkoformatowe Balance Stone.
- Inspiracją dla najnowszej kolekcji Bloom jest moja podróż do Paryża, który kocham za wyjątkowy klimat i niepowtarzalne podejście do sztuki. Przechodziłem właśnie obok mojego ulubionego hotelu Costes, kiedy zobaczyłem niezwykle piękny bukiet kwiatów. Bezustannie on do mnie wracał. Były to róże w rozmaitych odcieniach żółci, pomarańczy, różu i czerwieni. Razem tworzyły bajeczną kompozycję, którą postanowiłem natchnąć wiosenno-letnią kolekcję. – wyjaśnia Maciej Zień.
Projektant od lat związany jest z Grupą Tubądzin. Jego ostatnie linie płyt: Boho, Sophisticated czy Balance Stone wprowadzają do wnętrz harmonię i sznyt klasycznego piękna. Właśnie ze względu na łagodność kamiennych wzorów oraz subtelną kolorystykę, Balance Stone stanie się głównym elementem scenografii pokazu kolekcji Bloom. Neutralne, biało-szare tło inspirowane portugalskim marmurem Alpine pozwoli na wyeksponowanie żywych kolorów prezentowanych stylizacji. Jest to też hołd złożony długiej historii marki Zień słynącej z kreacji utrzymanych w stonowanej, bardzo delikatnej kolorystyce.
- Projektowanie to zadanie bardzo złożone. Najpierw pojawia się inspiracja, na podstawie której tworzę szkice. Następnie szyjemy kreacje, dobieramy modelki, makijaż i fryzurę do każdej z nich. Jednak równie istotnym elementem pracy nad nową linią jest miejsce, w którym zostaje ona pokazana. Tym razem scenografią są moje płytki Balance Stone, zaprojektowane dla Grupy Tubądzin. Myślę, że są one idealnym tłem dla bogatej feerii kolorów i kwiecistego stylu. Potrzebowałem więc czegoś, co stonuje i uspokoi otoczenie, które samo w sobie też jest wyraziste. – mówi Zień.
Pokaz Macieja Zienia, podczas którego swoją premierę będzie miała kolekcja Bloom w otoczeniu płyt wielkoformatowych Balance Stone, odbędzie się już 24 listopada 2022, we wnętrzach Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.