Pokaz mody Macieja Zienia w oprawie kolekcji Grupy Tubądzin
Znakiem rozpoznawczym kreacji Macieja Zienia jest efemeryczność i neutralna kolorystyka. Projektant przyzwyczaił nas do szerokiej gamy beży i bieli, szlachetnych materiałów oraz wyszukanego wzornictwa, które zapewniają szerokie możliwości stylizacyjne. Doskonale uwidaczniają to zarówno jego kolekcje fashion, jak i płyty ceramiczne stworzone we współpracy z Grupą Tubądzin. Tym razem jednak projektant zaskakuje zupełnie nowym dla siebie kierunkiem. W jego najnowszej kolekcji Bloom nie zabraknie żółci, beży czy różu w nietuzinkowych odcieniach, dla których piękną oprawą podczas pokazu staną się płyty wielkoformatowe Balance Stone.
- Inspiracją dla najnowszej kolekcji Bloom jest moja podróż do Paryża, który kocham za wyjątkowy klimat i niepowtarzalne podejście do sztuki. Przechodziłem właśnie obok mojego ulubionego hotelu Costes, kiedy zobaczyłem niezwykle piękny bukiet kwiatów. Bezustannie on do mnie wracał. Były to róże w rozmaitych odcieniach żółci, pomarańczy, różu i czerwieni. Razem tworzyły bajeczną kompozycję, którą postanowiłem natchnąć wiosenno-letnią kolekcję. – wyjaśnia Maciej Zień.
Projektant od lat związany jest z Grupą Tubądzin. Jego ostatnie linie płyt: Boho, Sophisticated czy Balance Stone wprowadzają do wnętrz harmonię i sznyt klasycznego piękna. Właśnie ze względu na łagodność kamiennych wzorów oraz subtelną kolorystykę, Balance Stone stanie się głównym elementem scenografii pokazu kolekcji Bloom. Neutralne, biało-szare tło inspirowane portugalskim marmurem Alpine pozwoli na wyeksponowanie żywych kolorów prezentowanych stylizacji. Jest to też hołd złożony długiej historii marki Zień słynącej z kreacji utrzymanych w stonowanej, bardzo delikatnej kolorystyce.
- Projektowanie to zadanie bardzo złożone. Najpierw pojawia się inspiracja, na podstawie której tworzę szkice. Następnie szyjemy kreacje, dobieramy modelki, makijaż i fryzurę do każdej z nich. Jednak równie istotnym elementem pracy nad nową linią jest miejsce, w którym zostaje ona pokazana. Tym razem scenografią są moje płytki Balance Stone, zaprojektowane dla Grupy Tubądzin. Myślę, że są one idealnym tłem dla bogatej feerii kolorów i kwiecistego stylu. Potrzebowałem więc czegoś, co stonuje i uspokoi otoczenie, które samo w sobie też jest wyraziste. – mówi Zień.
Pokaz Macieja Zienia, podczas którego swoją premierę będzie miała kolekcja Bloom w otoczeniu płyt wielkoformatowych Balance Stone, odbędzie się już 24 listopada 2022, we wnętrzach Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.