Produkcja OTO Film wyświetlana na Times Square!
W najnowszej reklamie Viant Technology okolice Centrum Nauki Kopernik przeobraziły się w przestrzeń, gdzie świat rzeczywisty łączy się z cyfrowym. Za projekt odpowiadają studio Aggresive i dom produkcyjny OTO Film.
Futurystyczny spot prezentuje koncepcję New Open Web wdrażaną przez Viant Technology wiodącą amerykańską firmą zajmującą się marketingiem cyfrowym. Zakłada ono tworzenie jeszcze ciekawszych i przykuwających uwagę odbiorcy treści dzięki wykorzystaniu technologii AR i VR, a także AI.
Kreacja możliwości płynących z New Open Web wymagała odpowiedniej oprawy wizualnej. Reżyserią spotu zajął się duet Alex Topaller i Dan Shapiro z nowojorskiego studia Aggressive. Twórcy w przeszłości realizowali spoty m.in. dla OnePlus, Carlsberga, OPPO czy Huawei. Szczególnie mocno interesuje ich zderzenie tradycyjnej techniki zdjęciowej z nowymi technologiami.
Plan zdjęciowy reklamy został zrealizowany na bulwarach wiślanych i w okolicach Centrum Nauki Kopernik. Produkcją spotu zajęło się studio OTO Film, dla którego jest to już kolejny projekt realizowany wspólnie z Aggressive.
Niestandardowy wymiar realizacji idei Open New Web, w którym świat rzeczywisty przenika się z tym cyfrowym, wymagał specjalnego podejścia do produkcji. W ciągu 60 sekund na ekranie przewijają się palmy swobodnie zmieniające kształt, postacie wychodzące z baniek, hologramy artystów i wyświetlacze zawieszone w przestrzeni miejskiej.
Pierwszego dnia skorzystaliśmy z wolumetrycznego skanu. Za tym hasłem kryje się technika trójwymiarowej rejestracji przestrzeni, którą następnie można obserwować zarówno na ekranach, jak i za pośrednictwem wyświetlaczy 3D i gogli VR – mówi Nicole Czober, koordynatorka produkcji z ramienia OTO Film.
Na planie użyliśmy czterech czujników głębi, na które składają się kamery i laserowe skanery. Dzięki temu nagrywaliśmy nie tylko obraz, ale także mapowaliśmy przestrzeń, co pozwoliło nam na trójwymiarową prezentację konkretnych scen - dodaje Tomasz Runowicz, koordynator VFX.
Spot New Open Web miał premierę w Stanach Zjednoczony we wrześniu. Był emitowany zarówno w mediach cyfrowych, jak i tradycyjnych. Dodatkowo reklama była wyświetlana na jednym z najbardziej charakterystycznych billboardów na placu Times Square na Manhattanie, który dziennie odwiedza średnio 400 tysięcy osób.
Studio Filmowe OTO, które w obecnym roku obchodzi 30-lecie istnienia, zrealizowało niemal 3000 produkcji dla kampanii reklamowych czołowych marek w Polsce, m.in. Jeronimo Martins Biedronka, Kompania Piwowarska, T-Mobile, McDonald’s, P4 Play, NC+, Coca-Cola, Ferrero, współpracując z głównymi agencjami reklamowymi i samymi twórcami. Realizuje także produkcje reklamowe i filmowe na zlecenie zagranicznych klientów i reklamodawców, m.in. Marken Film, Casta Diva Pictures czy Great Guns.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.