Publicis Groupe CEE wzmacnia zespół kreatywny platformy Le Pont
Jerker Fagerström jako Chief Creative Officer dołączy do platformy Le Pont, którą w ramach Publicis Groupe CEE tworzą trzy centra kompetencyjne w Polsce, na Węgrzech i w Czechach. Fagerström będzie jednocześnie pełnił dotychczasową funkcję Chief Creative Officera w Publicis Groupe Nordics.
Jerker Fagerström był współzałożycielem agencji Saatchi & Saatchi Sztokholm, należącej do Publicis Groupe, następnie był partnerem zarządzającym DDB Szwecja skąd przeniósł się do Australii, by kierować agencją McCANN w Sydney, z którą szybko zdobył pierwszego w historii tej agencji Lwa w Cannes.
- Powołanie światowej klasy lidera w dziedzinie kreatywności na stanowisko szefa kreacji Le Pont odzwierciedla naszą ambicję stworzenia najlepszej na świecie platformy digital-first, ale jest także wyrazem naszej wiary w siłę kreatywności, napędzającej wszystko czym się zajmujemy. Mogę śmiało powiedzieć, że to największy transfer w zimowym „oknie transferowym” na scenie marketingowej regionu CEE. Jerker jest również po prostu wspaniałym człowiekiem, dlatego jestem przekonany, że oprócz kompetencji zarządczych w swoim obszarze kompetencji, wniesie do Le Pont ogrom inspiracji – mówi Tomas Lauko, CEO Publicis Groupe CEE.
Branża marketingowa jest dla Jerkera Fagerströma drugą ścieżką zawodową, jaką obrał w życiu. Na początku służył bowiem w szwedzkiej armii jako oficer, w tym przez siedem miesięcy przebywał na misji w Bośni. Zdobycie karnetu na mecze jego ulubionego klubu piłkarskiego Chelsea, zachęciło go do wyjazdu do Londynu na studia. Tam rozpoczął karierę w komunikacji marketingowej. Zaczynał jako strategic planner, by dojść do stanowisk zarządczych w agencjach reklamowych i wraz ze swoimi zespołami zdobywać nagrody na najważniejszych konkursach kreatywnych na świecie: D&AD, EFFIE, Cannes Lions (Titanium Lion), Eurobest, Clio czy One Show.
– Na styku kreatywności, technologii i dogłębnego zrozumienia ludzi powstają najlepsze pomysły. Le Pont jest miejscem gdzie takie rzeczy właśnie się dzieją, ponieważ koncentrujemy się na przyszłości, jesteśmy różnorodni kulturowo i uzupełniamy się wieloma kompetencjami, co sprawia, że kreatywne idee mogą być realizowane z największą precyzją. Fascynuje mnie potencjał Le Pont, a dodatkowo zawsze byłem wielkim fanem regionu Europy Środowo - Wschodniej – komentuje Jerker Fagerström.
– Dołączenie do zespołu Le Pont Jerkera, to świetna wiadomość nie tylko dla nas, ale także dla całej branży kreatywnej w regionie, bo stanowi najlepszy dowód na to, że jako Publicis Groupe jesteśmy atrakcyjnym miejscem dla największych postaci w tej dziedzinie. Myślę, że ten transfer, zainicjowany przez Le Pont, jest wymownym znakiem dla całej społeczności kreatywnej w regionie – mówi Konrad Dorabialski, współzarządzający Le Pont.
Utworzoną w ubiegłym roku, wirtualną platformę Le Pont, zarządzaną przez Konrada Dorabialskiego i Helgę Sásdi, tworzy obecnie 600 ekspertów z trzech rynków: Polski, Węgier i Czech. Blisko 400 z nich to specjaliści pracujących w Publicis Groupe Polska w Warszawie i Poznaniu. Reprezentują oni aż 22 narodowości z całego świata i, będąc częścią regionalnego zespołu, w Polsce tworzą rozwiązania dla największych globalnych marek. Polskie centrum kompetencyjne w ramach Le Pont odpowiada za realizację działań w obszarach commerce i produkcji. Centrum na Węgrzech zajmuje się contentem i dynamiczną kreacją, centrum w Czechach odpowiada za CRM, data, tech & development. Dzięki takiemu modelowi współpracy Le Pont oferuje marketerom kompleksowe rozwiązania digital- first, dostosowane do stale zmieniających się potrzeb konsumentów. Zdolność do szybkiej reakcji na wyzwania biznesowe Klientów z wykorzystaniem sił kreatywnych ma stanowić jeden z największych atutów platformy.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.