PureCity wybiera lokalizacje dla sieci miejskich elektrostacji
PureCity realizuje wizje lokalne w ponad 200 miejscach w całej Polsce i wybiera lokalizacje pierwszych nośników sieci cyfrowej reklamy zewnętrznej dedykowanej markom stawiającym
na realizację celów ESG. Spółka, która w połowie września podpisała umowy partnerskie z Elocity oraz stacjeladowania.com dynamicznie realizuje plan uruchomienia pierwszych 50 stacji do końca stycznia 2023 roku.
Pure City – Miejska Sieć Elektrostacji to sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Do końca 2025 r. ma obejmować ponad 1000 elektrostacji w miastach całej Polsce. Nowatorski w Europie koncept z powodzeniem jest już rozwijany w USA (www.voltacharging.com) gdzie reklamodawcy coraz chętniej korzystają z nośników reklamowych wspierających rozwój transportu zeroemisyjnego.
Polska spółka, która z początkiem września pozyskała łącznie 4 mln zł kapitału zalążkowego
od funduszu Freya Capital na budowę sieci Pure City, wybiera obecnie najlepsze lokalizacje dla swoich nośników. Jednocześnie, dla wsparcia sprawnej realizacji przyjętego planu rozwoju, PureCity powołała Radę Nadzorczą, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy rynkowi: Andrzej Bartos, Senior Partner Innova Capital (członek niezależny), Zbigniew Barwicz, Managing Partner, Freya Capital oraz Piotr Malinowski, Managing Partner w Kancelarii Prawnej MPiW.
Konsekwentnie i sprawnie wdrażamy plan rozwoju naszej sieci miejskich elektrostacji. Opiera się on na mocnym modelu biznesowym, łączącym potencjały dynamicznie rosnących branż cyfrowej reklamy zewnętrznej oraz elektromobilności. Dzięki pozyskanemu na rozwój kapitałowi i zawiązanym partnerstwom technologicznym budujemy atrakcyjną dla reklamodawców sieć nowoczesnych nośników LED. Zaoferujemy elastyczne wyświetlanie treści marketingowych w najlepszych lokalizacjach komercyjnych oraz przestrzeni miejskiej, umieszczonych na elektrostacjach zasilanych certyfikowaną zieloną energią – podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City.
Partnerami technologicznymi Pure City są doświadczone w realizacji projektów na rynku elektromobilności spółki Elocity oraz stacjeladowania.com. Pierwsza z nich to polska spółka technologiczna typu EMP – electromobility provider, dostarczająca operatorom kompletne rozwiązanie zarządzania publicznymi i prywatnymi sieciami stacji ładowania samochodów elektrycznych. W aplikacji Elocity jest dostępnych ponad 400 stacji ładownia wszystkich partnerów.
Z kolei stacjeladowania.com sp. z o.o. powstała w 2019 roku i ma zrealizowanych wiele projektów
o różnej skali. W swoich działaniach skupia się na dostawie, montażu oraz obsłudze stacji ładowania samochodów elektrycznych, wspierając inwestora w całym procesie, od wyboru lokalizacji dla stacji ładowania do końcowych odbiorów Urzędu Dozoru Technicznego i obsługi serwisowej sieci.
***
Pure City - miejska sieć elektrostacji to sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych będących jednocześnie nośnikami cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 1000 elektrostacji w miastach w całej Polsce. Nowatorski w Europie koncept z powodzeniem jest już rozwijany w USA, gdzie reklamodawcy coraz chętniej korzystają z nośników reklamowych wspierających rozwój transportu zeroemisyjnego. Partnerami technologicznymi Pure City są Elocity oraz stacjeladowania.com. Inwestorem jest Freya Capital.
Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji energetycznej oraz wspieranie firm i marek stawiających na realizację celów ESG. Elektrostacje PureCity dzięki starannie wybranym lokalizacjom zapewnią połączenie wygody ładowania pojazdu z dużym zasięgiem treści marketingowych reklamodawców. Jednocześnie 10% czasu reklamowego będzie udostępniane na potrzeby miast i edukacji w zakresie zmian klimatycznych oraz komunikacji społeczności lokalnej w tym obszarze.

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.