Komunikaty PR

Razem w stronę eko

2022-04-08  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Łukasz Cholewa
Elamed Media Group

Roździeńskiego 188C
40-203 Katowice
l.cholewa|elamed.pl| |l.cholewa|elamed.pl
32 788 51 01
www.elamed.pl
Do pobrania Notka ( 0 MB )

Czy czasopisma mogą być EKO? Jak wygląda ekologiczna rewolucja w ich produkcji? 

Negatywne zmiany środowiska, które dzieją się na naszych oczach, nie pozostawiają żadnych złudzeń. Czas refleksji, rozważań oraz snucia planów dotyczących poprawy stanu Ziemi już dawno minął.

Obecnie jako ludzkość znajdujemy się w miejscu, w którym liczą się już tylko konkretne działania, skupiające się na zahamowaniu postępującego zanieczyszczenia, a także odbudowie tego, co już zostało zniszczone.

Jako wydawnictwo również dostrzegamy wszystkie niepokojące symptomy, a co najważniejsze – wierzymy, że ogromne pozytywne zmiany zaczynają się od małych kroków. Natomiast finalny wpływ na to, jak będzie wyglądało życie na naszej planecie, wcale nie zależy od wielkich korporacji oraz rządów, a od każdego z nas. Od tego, jak żyjemy, co robimy oraz jakie wartości wyznajemy. 

To setki milionów ludzi oraz firm, które wykonują z pozoru małe i nieznaczące czynności, mogą zadecydować o tym, czy przywrócimy dawny stan Ziemi oraz jak to zrobimy.

Co robimy, aby przyszłym pokoleniom żyło się lepiej?

Udowadniamy, że tworzenie i dostarczanie czasopism dla specjalistów może być ekologiczne i działać na rzecz naszej planety.

Papier kredowy? Mówimy mu nie!

Choć to właśnie on zalicza się do zdecydowanej czołówki najchętniej wybieranych surowców, tylko niewielka grupa osób zdaje sobie sprawę z negatywnych skutków, jakie wywołuje jego wykorzystywanie.

Wszystko przez fakt, iż papier kredowy jest bielony za pomocą chemicznych substancji. To ich obecność powoduje, że z jednej strony same w sobie negatywnie wpływają na środowisko, a z drugiej – uniemożliwiają 100-procentowy recykling tego surowca.

Zmieniamy papier...

...na taki, który jest przyjazny planecie. Odeszliśmy od szkodliwego papieru kredowego, którego miejsce zastąpiły zdecydowanie bezpieczniejsze i przyjaźniejsze rozwiązania. 

Nasze czasopisma drukowane są na trzech rodzajach papieru:

  • COCOON SILK, czyli dwustronnie powlekanym papierze o matowej powierzchni. Do jego produkcji wykorzystywana jest wyłącznie makulatura pochodząca z przerobu papieru produkowanego z drewna certyfikowanego (FSC®);
  • CYCLYS SILK, czyli także dwustronnie powlekanym papierze o matowej powierzchni, którego jedynym składnikiem jest makulatura pochodząca z przerobu papieru produkowanego z certyfikowanego drewna: Recycled, Blue Angel i Ecolabel.
  • iBook Extra 2.0v, czyli niepowlekanym i spulchnionym papierze drzewnym.

 

Opakowania? Tak, ale tylko biodegradowalne

W naszym działaniu na rzecz odbudowy środowiska wychodzimy daleko poza klasyczne, proekologiczne ramy. Obok przyjaznego środowisku papieru stawiamy także na równie bezpieczne tworzywa.

Wszystkie nasze czasopisma pakujemy w ekologiczną folię PLA, która otrzymywana jest z surowców naturalnych. Dzięki temu jest ona całkowicie pozbawiona plastiku, a co za tym idzie – w pełni kompostowalna.

Do tego celu wykorzystujemy folie EarthFirst® PLA, czyli surowce certyfikowane przez Dincerto i zgodne z europejską normą kompostowalności przemysłowej EN 13432. Są one przeznaczone do kompostowania w warunkach przemysłowych, dzięki czemu w normalnych warunkach (np. w temperaturze poniżej 40°C) nie podlegają biorozkładowi.

Ekologiczna zmiana. Czy warto?

Nasze działania wymagają ponoszenia kosztownych inwestycji, wielu wyrzeczeń, a także rezygnacji z licznych biznesowych szans.

Jednak wiemy, że pieniądze i tzw. chodzenie na skróty nie są najważniejsze. To, co robimy, wykracza daleko poza ramy zwykłego biznesu, bo naszym celem jest dołożenie kolejnej cegiełki, która przyczyni się do budowy nowego, czystszego i bezpieczniejszego domu dla przyszłych pokoleń.

“Razem w stronę eko” –- właśnie te słowa stały się hasłem przewodnim naszej organizacji, która oprócz wykorzystania ekologicznych surowców i produktów stawia na zrównoważony rozwój w takich obszarach, jak edukacja kadr czy przyjazne środowisko pracy.

Szczegółowe informacje o programie ,,Razem w stronę eko’’ dostępne są na stronie: www.elamed.pl

 

O wydawcy:

Elamed Media Group od 30 lat wspiera specjalistów w ich codziennej pracy dostarczając im wysokospecjalistyczną wiedzę w postaci czasopism i książek. Naszymi odbiorcami są specjaliści poszukujący inspiracji, możliwości ustawicznego rozwoju i realnego wsparcia. Oprócz czasopism i książek w wersji drukowanej, tradycyjnej, tworzymy dla naszych odbiorców nowoczesne i praktyczne narzędzia: e-booki, wydania elektroniczne czasopism, specjalistyczne serwisy internetowe, konferencje i wydarzenia online, aplikacje internetowe, które w doskonały sposób wpisują się w naszą misję. Działamy w kilku obszarach: zdrowie, weterynaria, stomatologia, budownictwo, technologie i bezpieczeństwo, współpracując z autorytetami ze świata nauki i biznesu oraz doświadczonymi praktykami. Codziennie wspieramy w pracy blisko 400 tysięcy specjalistów.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Elamed Media Group
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu Biuro prasowe
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań
Media i PR IMM - Medialna siła marki
2025-02-04 | 11:30

Medialna siła marki – praktyczny poradnik dla PR i marketingu

Wydana przez IMM publikacja Medialna siła marki. Sprawdź, jak i dlaczego medialność wpływa na sprzedaż autorstwa Anny Sanowskiej i Roberta Sadowskiego to praktyczny przewodnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.