Rój 160 dronów nad Warszawą - kosmiczny spektakl zachwycił przechodniów [VIDEO]
Rój 160 dronów nad Warszawą - kosmiczny spektakl zachwycił przechodniów [VIDEO]
W poniedziałkowy wieczór nad warszawskim niebem pojawiło się 160 migoczących obiektów przypominających spadające gwiazdy. Kosmiczne zjawisko okazało się akcją kanału FilmBox Premium HD, który z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Kosmosu zorganizował podniebny pokaz dronów inspirowany filmowymi hitami o podboju galaktyki. Taniec dronów widoczny był z odległości kilku kilometrów! Tego wieczoru na niebie obserwować można było również wschód księżyca i przelot Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Zobacz wideo i zdjęcia z wydarzenia!
Wszyscy, którzy w poniedziałek około godz. 22:00 znaleźli się na Bulwarach Wiślanych, byli świadkami nietypowej atrakcji. Na ciemnym niebie stolicy rozbłysnął cały rój migoczących punktów. Tańczącymi nad brzegiem Wisły światełkami okazały się drony, które po raz pierwszy utworzyły w Warszawie nieziemski spektakl na taką skalę. 160 dronów zaczęło układać na niebie szereg kosmicznych ilustracji, m.in. wizerunek Saturna z pierścieniami, galaktykę spiralną, marsjański łazik czy rakietę kosmiczną.
Show trwał niespełna 8 minut. To pierwszy na tak dużą skalę pokaz dronów w Warszawie. Całość była widoczna na obu brzegach Wisły z odległości kilku kilometrów, a dzięki transmisji na Facebooku niezwykłe wydarzenie mogli zobaczyć również fani kosmosu w całej Polsce.
ZOBACZ WIDEO: https://youtu.be/gizV1dz7lFg
- Wieczór, który upłynął pod hasłem „Bliżej gwiazd”, inspirowany był filmami o podboju kosmosu. Na niebie mogliśmy podziwiać ilustracje nawiązujące do filmu „Ad Astra”, który już w najbliższą sobotę kanał FilmBox Premium HD pokaże na swojej antenie z okazji Światowego Dnia Kosmosu — mówi Patrycja Gałązka, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Biznesu w Grupie Kino Polska
Akcji towarzyszyła również obserwacja nocnego nieba, na którym tej nocy wyjątkowo obserwować można było efektowny wschód księżyca w pełni oraz przelot Międzynarodowej Stacji Kosmicznej!
Dla wszystkich, którzy chcą celebrować międzygalaktyczne podróże i Światowy Dzień Kosmosu, przypadający na 21 maja, kanał FilmBox Premium HD przygotował cykl filmów: Proxima (godz. 19:15), Ad Astra (godz. 21:00), Kosmiczny grzech (godz. 23:00), Zanosi się na burzę (godz. 00:25), Atlantis down (godz. 01:55).
Realizatorem technicznym pokazu jest polski start-up Astranate, a za koncept kreatywny odpowiada agencja Flywheel.
Zdjęcia wysokiej rozdzielczości do pobrania na:
https://www.dropbox.com/scl/fo/l75ol4zk9nan58brwcros/h?dl=0&rlkey=fk2jlhee3p7brf2jani9lh83p

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.