Komunikaty PR

S.Pellegrino Young Chef 2022-23: Rozstrzygnięcie półfinału dla naszego regionu!

2022-11-18  |  14:15
Biuro prasowe

Najznamienitsi młodzi szefowie kuchni z różnych zakątków świata już od 2 miesięcy rywalizują w regionalnych finałach konkursu S.Pellegrino Young Chef. W trakcie półfinałów kucharze z danego regionu dają popis swojej kulinarnej kreatywności 
i walczą o prestiżowe nagrody. W środę 8.11.2022 zakończyła się część dla Europy Południowo-Wschodniej oraz basenu Morza Śródziemnego, w której udział brał reprezentant Polski – Paweł Szulżycki.

 

Z inicjatywy S.Pellegrino, marki naturalnej wody mineralnej, od 10.09.2022 r. do 31.01.2023 r. na całym świecie trwają regionalne finały, których celem jest wyłonienie międzynarodowych talentów kulinarnych. To oni, 15 najlepszych, wezmą udział w odbywającym się w przyszłym roku Grand Finale w Mediolanie. Ich kulinarne zdolności zostaną sprawdzone przez Grand Jury – najbardziej znanych i cenionych szefów kuchni na świecie. Mistrzowie ocenią popisowe dania finalistów i wydadzą ostateczny werdykt na podstawie 3 Złotych Zasad, które z kolei punktowane są w dziesięciostopniowej skali. Suma punktów pozwoli wyłonić osobę, która otrzyma tytuł S.Pellegrino Young Chef Academy Award 2022-23.

 

W półfinale regionalnym Polskę reprezentował Paweł Szulżycki, młody szef kuchni z Gorzowa Wielkopolskiego. Nazwę i koncept swojego popisowego dania zaczerpnął od obrazu, wyrażając tym samym przekonanie, iż kulinaria to nie tylko pasja, lecz również sztuka, choć zamiast w galeriach i muzeach – prezentowana jest na stołach i w restauracjach. Wszyscy jesteśmy artystami! – podkreślił. Naszego kucharza wspierał jego mentor – Bartosz Szymczak. Na miejscu był również lokalny ambasador marki San Pellegrino – Matteo Brunetti, rzymianin, który po udanym występie w finale programu kulinarnego na dłużej zadomowił się w Polsce i tworzy treści w Internecie, promujące włoską kuchnię, kulturę i styl życia. To dzięki niemu mogliśmy poznać kulisy całego konkursu, podziwiać z bliska dania oraz uczestniczyć wirtualnie w relacji z gali finałowej.  

 

Finał Regionalny w Zagrzebiu

 

Do tej pory półfinały odbyły się już w 10 regionach na świecie, w tym m.in. w Europie Zachodniej, Europie Środkowej, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, USA czy Chinach. 8.11.2022 r. w Zagrzebiu nastąpił oficjalny półfinał dla kolejnej grupy – tym razem Europy Południowo-Wschodniej i państw basenu Morza Śródziemnego.

 

S.Pellegrino Young Chef to niepowtarzalna szansa na zyskanie rozpoznawalności oraz zawalczenie o tytuł najlepszego młodego szefa kuchni na świecie. Sam udział w konkursie jest wyjątkowym wyróżnieniem. Zawody sprawdzają zarówno techniczne umiejętności, jak i kreatywność młodych kucharzy. Podobnie jak podczas nadchodzącego Grand Finale, w finałach regionalnych kulinarne kreacje zostały ocenione w dziesięciostopniowej skali, w trzech kryteriach obejmujących umiejętności techniczne, kreatywność i wizję. Przedstawicielem Polski był wybitny szef – Paweł Szulżycki. Jesteśmy niesamowicie dumni z jego bardzo dobrego występu – zaznaczyła Marta Foryś, Brand Manager marek San Pellegrino, Acqua Panna oraz Perrier. 

 

Decyzją jury regionalny etap konkursu 8.11 wygrał Gregory Kikis z Grecji i to właśnie on będzie reprezentował nasz region na finale w Mediolanie. Otrzymał również jedną z Nagród Specjalnych. Finalista zdobył uznanie jury swoim popisowym daniem „The Story of Cod”.

 

Podczas konkursu przyznano 3 Nagrody Specjalne:

 

  • Fine Dining Lovers Food For Thought Award, przyznawaną przez czytelników magazynu “Fine Dining Lovers” – którą otrzymał Gregory Kikis z Grecji za danie „The Story of Cod”
  • S.Pellegrino Award For Social Responsibility za odpowiedzialność społeczną – której laureatem został Ziga Koprivic ze Słowacji za danie “Just the two of us” 
  • Acqua Panna Award For Connection in Gastronomy – przyznaną przez mentorów konkursu Iwanowi Tartaro z Chorwacji za danie „Grounded Roots”

 

Polska reprezentacja w Grand Jury

 

W trakcie półfinałów dla naszego regionu, nie zabrakło również polskiej reprezentacji 
w składzie jury. Przedstawicielką Polski wśród zespołu sędziów została Iwona Niemczewska, która z pasji do gotowania porzuciła zawód prawniczki. Jako kuchenna wirtuozka i właścicielka szczecińskiej restauracji „Z drugiej strony lustra”, specjalizuje się ona w komponowaniu dań w stylu fine dining oraz slow food – z użyciem starannie wyselekcjonowanych i naturalnych składników. Do mistrzostwa Iwona Niemczewska, nagrodzona tytułem Kobiety Szefa 2018 Gault & Milau Polska, doszła zarówno dzięki stażom w cenionych i mogących pochwalić się gwiazdkami Michelin restauracjach (Hibiscus, Murano, Club Gascogne), jak i dzięki podróżom po gastronomicznym szlaku. Podczas swoich wyjazdów często odwiedza gwiazdkowe restauracje, gdzie na bieżąco śledzi trendy i nowoczesne techniki fine dining. Te doświadczenia pozwoliły jej ukształtować swoją własną wizję kulinarną, którą dzieli się z innymi również jako trener i sędzia kulinarny.

 

 

Więcej informacji na temat konkursu S.Pellegrino Young Chef 2022-23 na: https://www.sanpellegrinoyoungchefacademy.com/. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.