Komunikaty PR

Targetowanie kontekstowe to korzyść zarówno dla konsumenta jak i marki

2022-11-22  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Jeśli jednak korzystają tylko z danych behawioralnych lub demograficznych, nie widzą pełnego obrazu. Dlatego rozwiązaniem może być skorzystanie z targetowania kontekstowego. Jest to narzędzie, które funkcjonuje na rynku reklamy online od wielu lat i  jest znane i wykorzystywane przez niemalże każdego marketera. Ale czy oznacza to, że nie można robić tego lepiej i efektywniej? Usprawnić dotychczasowe rozwiązania, by ulepszyć formę dotarcia do odbiorcy końcowego? – komentuje Przemysław Wójcicki, Senior Business Development Manager, RTB House

Okazuje się, że można i najlepszym tego dowodem jest rozwój technologii. Weźmy za przykład branżę motoryzacyjną, a dokładniej samochody. Funkcjonują one w naszym życiu od dziesiątek lat, przez ten okres niemalże wszystko uległo zmianie, wydajność, wykonanie czy samo przeznaczenie. Są bardziej ekonomiczne i przyjazne środowisku, oferują większy komfort i bezpieczeństwo. W marketingu online jest podobnie. Wiele mówi się o personalizacji, dostosowaniu komunikatu do odbiorcy. Choć nie jest to niczym nowym, jego połączenie z potencjałem oferowanym przez programmatic może otworzyć zupełnie nowe możliwości dla niemal każdej firmy. W dzisiejszych czasach na rynku reklamy online jest wiele rozwiązań technologicznych, które oferują stosowanie segmentacji kontekstowej, jednak nie każde z nich umożliwia wykorzystanie ich w ten sam sposób.

Rozwiązanie, jakim jest marketing kontekstowy, wykracza daleko poza ogólne obszary i informacje uzyskane podczas analiz stron internetowych. Każdy artykuł oceniany jest indywidualnie, a dane, jakie zostają zarejestrowane, to przede wszystkim adres URL, ale także słowa kluczowe witryny, obrazy i materiały wideo. Następnie dane te są analizowane przez algorytmy, które określają ważność słów kluczowych i przypisują witrynę do odpowiedniej kategorii. Ważenie słów kluczowych jest niezwykle istotne, ponieważ umożliwia kierowanie konkretnych treści do odbiorców poprzez wyświetlanie reklam kontekstowo związanych z artykułami w danym medium. Należy pamiętać, że każda kampania marketingowa ma określony cel do osiągnięcia – zwykle zwiększenie sprzedaży lub widoczności marki. Jej znaczącym ograniczeniem jest budżet, który w dużej mierze narzuca efektywne dotarcie do grupy docelowej.  

Aby skutecznie docierać do potencjalnych klientów, RTB House stosuje różne formy targetowania:

  • Behawioralne – bazujące na zachowaniu użytkownika w sieci. Polega na segmentacji klientów na podstawie ich wcześniejszych zachowań – odwiedzanych witryn, klikanych linków lub dokonanych zakupów, 
  • Demograficzne – opisujące wiek, płeć i miejsce zamieszkania,
  • Kontekstowe którego główną cechą jest dopasowanie reklamy do przeglądanych przez użytkownika treści.

Jednak, dlaczego jest to tak ważne, szczególnie w dzisiejszych czasach? Jakie korzyści płyną dla naszej firmy/marki dzięki zastosowaniu tego rozwiązania? Według badania przeprowadzonego przez The Power of Context[1]: targetowanie kontekstowe jest bardzo skuteczną formą dotarcia do użytkownika i spotyka się z jego akceptacją. Potwierdzają to poniższe dane:

  • 81% konsumentów chce otrzymywać reklamy dopasowane do oglądanych treści,
  • 65% konsumentów ma bardziej przychylną opinie na temat marek, których reklamy są dopasowane do kontekstu,
  • 39% konsumentów jest bardziej otwartych i wrażliwych na reklamy umiejscowione w pobliżu pozytywnych treści i headline’ów.

Targetowanie kontekstowe może przynieść firmom wiele benefitów. Jednak należy mocno zwrócić uwagę na użytkownika w sieci, który jest coraz bardziej świadomy i uważa na działania reklamowe. Dlatego firmy i marki, szczególnie te kierujące swoje treści do wielu zróżnicowanych grup odbiorców, muszą rozważnie prowadzić swoje działania marketingowe z uwzględnieniem wielu aspektów oraz dokładnej analizy konsumentów, by odpowiednio zadbać o wizerunek. Dopasowanie reklamy do treści, jakie użytkownik przegląda i lubi, przełoży się na zainteresowanie użytkownika ofertą firmy, co pozwoli uniknąć negatywnego doświadczenia konsumenckiego.
Odpowiedni dobór treści zapewni bezpieczeństwo marki, ponieważ łączenie reklam w nieodpowiednich kontekstach może nie tylko negatywnie wpłynąć na KPI kampanii, ale także poważnie zaszkodzić jej wizerunkowi. Wykorzystanie targetowania kontekstowego z odpowiednimi mechanizmami brand safety w reklamie, zmniejsza, a nawet w pełni eliminuje ryzyko narażenia reputacji. Firmy, które inwestują w to rozwiązanie, wyświetlają nie tylko skuteczne, ale i bezpieczne reklamy w Internecie. Dzięki targowaniu kontekstowemu marka efektywnie zarządza swoim budżetem reklamowym, ponieważ reklama będzie pojawiać się w środowisku przyjaznym dla użytkownika.

 


[1] Badanie „The Power of Context” zrealizowane w Wielkiej Brytanii przez IAS (Integral Ad Science) pokazujące wpływ dobrze dobranego kontekstu na odbiór przez konsumentów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.