Komunikaty PR

Tupiąc przeciw wojnom

2024-10-28  |  01:00
Biuro prasowe

Obecnie 400 milionów dzieci na świecie dorasta w strefach konfliktu[1], a ponad 43 miliony zmuszone są do opuszczenia swoich domów[2]. Oznacza to, że są nieustannie narażone na przemoc czy utratę rodziny. SOS Wioski Dziecięce w Polsce, jako organizacja, która już od 40 lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, nie może pozostać obojętna i rusza z akcją rzeczniczą „Tupiemy o pokój”. Celem akcji jest zaangażowanie szkół podstawowych w działania pokojowe poprzez oddanie głosu uczniom mówiącym w imieniu swoich rówieśników dorastających w strefach konfliktu.

Akcja „Tupiemy o pokój” jest częścią międzynarodowej kampanii SOS Children’s Villages International, którą rozpoczęły SOS Wioski Dziecięce w Belgii. W kampanię zaangażowało się 38 krajów członkowskich, reprezentujących wszystkie regiony świata w tym Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Inicjatywa służy wzmocnieniu głosów dzieci protestujących przeciwko trwającym na świecie konfliktom zbrojnym i polega na zachęceniu dzieci do wspólnego okazania niezgody na łamanie ich praw poprzez zbiorowe tupanie. Uczniowie poprzez symboliczne poruszenie ziemi nie bombami, ale własnym sprzeciwem, zwrócą uwagę na sytuację swoich rówieśników poszkodowanych w wyniku wojen.

- To bardzo ważna inicjatywa przede wszystkim dlatego, że jest od dzieci i dla dzieci. To one, ich działanie, ich symboliczny sprzeciw znajdują się tutaj w centrum uwagi. Cieszymy się, że możemy dać im platformę do wyrażania swojego zdania, ale też do budowania wspólnoty w obliczu ważnych i niecierpiących zwłoki problemów. Tym bardziej dziś, gdy wojna dotyka ofiary oddalone od nas kilkaset, kilkadziesiąt kilometrów  – mówi Beata Kulig, Doradczyni ds. Rzecznictwa w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce.

Zaangażowanie szkół

Szkoły zainteresowane udziałem w akcji mogły dołączyć do 25 października.

Natomiast  23 października w Społecznej Szkole Podstawowej im. Jigoro Kano nr 26 w Warszawie odbyło się specjalne wydarzenie wzmacniające inicjatywę „Tupiemy o pokój!”. Akcję Stowarzyszenia wsparła również wieloletnia ambasadorka SOS Anna Dereszowska.

- Ogromnie się cieszę, że mogę być częścią tej akcji, doświadczać tak żywego zaangażowania dzieci w sprawy najważniejsze. Kolejny raz wspieram SOS Wioski Dziecięce i widzę, jak ważna jest nie tylko pomoc dzieciom, ale też umożliwienie im zabrania głosu i okazania emocji. Głęboko wierzę w siłę ich apelu oraz w to, że ich głos sprzeciwu wobec otaczających nas konfliktów i tragicznej sytuacji rówieśników w krajach ogarniętych wojną  ma moc sprawczą – mówi Ania Dereszowska.

Głos polskich uczniów trafi na szczyt ONZ

Celem akcji, oprócz oddania dzieciom głosu i przestrzeni do wyrażania sprzeciwu, jest również zwrócenie się do Organizacji Narodów Zjednoczonych. W związku z 35. rocznicą uchwalenia Konwencji o prawach dziecka, wiadomość od dzieci z całego świata zostanie zaprezentowana członkom ONZ 20 listopada b.r. podczas szczytu w Nowym Jorku. Będzie ona podkreślać istotę przestrzegania art. 38 Konwencji, który zobowiązuje do ochrony dzieci podczas konfliktów zbrojnych na całym świecie.


[1]  https://www.pap.pl/aktualnosci/pozbawione-dziecinstwa-pah-ponad-400-mln-dzieci-zyje-w-krajach-w-ktorych-trwaja-wojny-i

[2] https://centrum-prasowe.unicef.pl/248809-coraz-wiecej-przesiedlonych-dzieci-w-2022-r-ponad-433-mln

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.