Komunikaty PR

Tupiąc przeciw wojnom

2024-10-28  |  01:00
Biuro prasowe

Obecnie 400 milionów dzieci na świecie dorasta w strefach konfliktu[1], a ponad 43 miliony zmuszone są do opuszczenia swoich domów[2]. Oznacza to, że są nieustannie narażone na przemoc czy utratę rodziny. SOS Wioski Dziecięce w Polsce, jako organizacja, która już od 40 lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, nie może pozostać obojętna i rusza z akcją rzeczniczą „Tupiemy o pokój”. Celem akcji jest zaangażowanie szkół podstawowych w działania pokojowe poprzez oddanie głosu uczniom mówiącym w imieniu swoich rówieśników dorastających w strefach konfliktu.

Akcja „Tupiemy o pokój” jest częścią międzynarodowej kampanii SOS Children’s Villages International, którą rozpoczęły SOS Wioski Dziecięce w Belgii. W kampanię zaangażowało się 38 krajów członkowskich, reprezentujących wszystkie regiony świata w tym Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Inicjatywa służy wzmocnieniu głosów dzieci protestujących przeciwko trwającym na świecie konfliktom zbrojnym i polega na zachęceniu dzieci do wspólnego okazania niezgody na łamanie ich praw poprzez zbiorowe tupanie. Uczniowie poprzez symboliczne poruszenie ziemi nie bombami, ale własnym sprzeciwem, zwrócą uwagę na sytuację swoich rówieśników poszkodowanych w wyniku wojen.

- To bardzo ważna inicjatywa przede wszystkim dlatego, że jest od dzieci i dla dzieci. To one, ich działanie, ich symboliczny sprzeciw znajdują się tutaj w centrum uwagi. Cieszymy się, że możemy dać im platformę do wyrażania swojego zdania, ale też do budowania wspólnoty w obliczu ważnych i niecierpiących zwłoki problemów. Tym bardziej dziś, gdy wojna dotyka ofiary oddalone od nas kilkaset, kilkadziesiąt kilometrów  – mówi Beata Kulig, Doradczyni ds. Rzecznictwa w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce.

Zaangażowanie szkół

Szkoły zainteresowane udziałem w akcji mogły dołączyć do 25 października.

Natomiast  23 października w Społecznej Szkole Podstawowej im. Jigoro Kano nr 26 w Warszawie odbyło się specjalne wydarzenie wzmacniające inicjatywę „Tupiemy o pokój!”. Akcję Stowarzyszenia wsparła również wieloletnia ambasadorka SOS Anna Dereszowska.

- Ogromnie się cieszę, że mogę być częścią tej akcji, doświadczać tak żywego zaangażowania dzieci w sprawy najważniejsze. Kolejny raz wspieram SOS Wioski Dziecięce i widzę, jak ważna jest nie tylko pomoc dzieciom, ale też umożliwienie im zabrania głosu i okazania emocji. Głęboko wierzę w siłę ich apelu oraz w to, że ich głos sprzeciwu wobec otaczających nas konfliktów i tragicznej sytuacji rówieśników w krajach ogarniętych wojną  ma moc sprawczą – mówi Ania Dereszowska.

Głos polskich uczniów trafi na szczyt ONZ

Celem akcji, oprócz oddania dzieciom głosu i przestrzeni do wyrażania sprzeciwu, jest również zwrócenie się do Organizacji Narodów Zjednoczonych. W związku z 35. rocznicą uchwalenia Konwencji o prawach dziecka, wiadomość od dzieci z całego świata zostanie zaprezentowana członkom ONZ 20 listopada b.r. podczas szczytu w Nowym Jorku. Będzie ona podkreślać istotę przestrzegania art. 38 Konwencji, który zobowiązuje do ochrony dzieci podczas konfliktów zbrojnych na całym świecie.


[1]  https://www.pap.pl/aktualnosci/pozbawione-dziecinstwa-pah-ponad-400-mln-dzieci-zyje-w-krajach-w-ktorych-trwaja-wojny-i

[2] https://centrum-prasowe.unicef.pl/248809-coraz-wiecej-przesiedlonych-dzieci-w-2022-r-ponad-433-mln

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści Biuro prasowe
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia
Media i PR SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu
2025-03-04 | 13:00

SEO Vibes Summit ‘25 – konferencja all-inclusive o międzynarodowym zasięgu

Wiedza, networking, relaks – to hasła przewodnie eventu w Zakopanem, czyli jednej z najważniejszych konferencji SEO w Europie, która zrzesza specjalistów
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2025-02-25 | 10:50

Reklama offline w erze cyfryzacji – dlaczego wciąż działa?

W czasach, gdy marketing cyfrowy zdominował strategie promocyjne wielu firm, łatwo zapomnieć o sile reklamy offline. Media społecznościowe, kampanie Google Ads czy reklamy wideo stały się nieodłącznym elementem codziennych działań

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.