Tylko ⅕ Polaków interesują liczby i statystyki w nagłówkach. Nowe dane Waterdrop

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Dla 41 proc. badanych z Polski zachętą do przeczytania artykułu czy wpisu na blogu najczęściej są przykuwające wzrok zdjęcia i elementy graficzne. Dane i statystyki zwracają uwagę 21 proc. respondentów z naszego kraju. Pytania pojawiające się w tytule materiału zachęcają do lektury 14 proc. Polaków – wynika z najnowszego badania konsumenckiego Waterdrop. Aż 60 proc. Polaków wskazuje, że ich ulubionym wariantem kapsułek Waterdrop są Microdrinki. Austriacka marka wprowadza nowy smak – Frosted Lime.
Dwóch na pięciu Polaków do lektury artykułów zachęcają atrakcyjne elementy graficzne
Marka Waterdrop przeprowadziła badanie konsumenckie w pięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, w Cechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii. Wyniki ankiety wskazują, że 41 proc. respondentów z Polski do przeczytania artykułu, wiadomości e-mail lub postu na blogu najczęściej zachęcają przede wszystkim elementy graficzne – ładne zdjęcia lub użyte emotikony. To najmniejszy odsetek spośród badanych krajów. Tę odpowiedź wskazało 51 proc. badanych z Czech, 47 proc. – z Rumunii, 46 proc. – z Węgier i 43 proc. – ze Słowacji.
Dane liczbowe przyciągają uwagę co piątego Polaka
Ponad ⅕ badanych z Polski (21 proc.) deklaruje, że do lektury tekstów zachęcają ich ciekawe liczby i statystyki, tę odpowiedź wskazało także 35 proc. uczestników badania z Rumunii, 32 proc. – ze Słowacji oraz Węgier, a także 22 proc. z Czech. Tylko co siódmy (14 proc.) ankietowany z Polski przyznaje, że do lektury tekstu zachęca go zadane w nagłówku pytanie. Dotyczy to również 13 proc. respondentów z Czech, 12 proc. – ze Słowacji oraz co dziesiątego badanego z Rumunii i Węgier.
Polacy pokochali Microdrinki Waterdrop
Waterdrop zapytał również badanych o ich ulubione kategorie i smaki kapsułek marki. Ulubioną kategorią wszystkich uczestników badania są Microdrinki – tak deklaruje aż 60 proc. badanych z Polski, a w pozostałych krajach biorących udział w badaniu odsetek tych wskazań waha się między 50 proc. (Rumunia) a 58 proc. (Węgry). Marka Waterdrop wprowadza nowy smak Microdrinka – Frosted Lime. Jego smak to orzeźwiające połączenie limonki i liścia cytryny. Produkt zawiera naturalne ekstrakty z owoców i roślin, jest wegański i nie zawiera kalorii, cukru oraz sztucznych dodatków. Co ważne, Microdrink Frosted Lime zawiera witaminę C, która wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego oraz witaminę B, która przyczynia się do zmniejszenia zmęczenia i znużenia. Obok smaku Cola jest to Microdrink, który najlepiej smakuje rozpuszczony w wodzie gazowanej, tworząc w ten sposób efekt podobny do popularnych na całym świecie napojów gazowanych.
Odliczanie do świąt z Waterdrop
Dostępne są także dwa kalendarze adwentowe, które towarzyszą nam w odliczaniu do świąt. Mały zawiera 25 okienek, w każdym z nich znajduje się kapsułka Waterdrop w jednym z 11 smaków. Duży także ma 25 okienek i znajdziemy w nim, oprócz pełnowymiarowych opakowań kapsułek, także akcesoria i naczynia Waterdrop. Oba kalendarze zawierają nowe smaki oraz produkty z edycji limitowanych.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.