Komunikaty PR

Tysiące dzieci w Polsce codziennie martwią się o swój los

2024-08-21  |  09:15
Biuro prasowe

Coraz więcej dzieci w Polsce narażonych jest na zaniedbanie, krzywdzenie i rozdzielenie z rodzinami. Jak podają specjaliści SOS Wiosek Dziecięcych, liczba zgłoszeń dzieci do pieczy zastępczej wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie, a dane krajowe tylko potwierdzają to niepokojące zjawisko. Aż 75,3 tys. dzieci w Polsce przebywa obecnie w pieczy zastępczej, co względem poprzedniego roku badawczego daje wzrost o 3,5%[1]. SOS Wioski Dziecięce apelują o natychmiastowe wsparcie – nie tylko dzieci opuszczonych czy osieroconych, ale także tych z rodzin zmagających się z wieloma problemami.

Przez ostatnie pół roku SOS Wioski Dziecięce w Polsce odnotowały prawie 180 zgłoszeń dzieci do pieczy zastępczej, co daje średnio 30 zgłoszeń na miesiąc. - Sytuacja ta szczególnie mobilizuje nas do profilaktyki wśród rodzin z wieloma problemami, zwłaszcza w czasach, gdy nieustannie brakuje rodziców zastępczych. - komentuje Katarzyna Puławska, dyrektorka operacyjna w SOS Wioskach Dziecięcych w Polsce. Jak dodaje - Rodziny, które potrzebują naszej pomocy, mierzą się zarówno z problemami psychologicznymi, jak też materialnymi i bezrobociem, a pojawiająca się w  rodzinach niewydolność opiekuńczo-wychowawcza i niezaradność w prowadzeniu gospodarstwa domowego, wpływają na życie i rozwój dzieci.

Historia Hani

Hania ma 9 lat i małego brata. Śmierć mamy zmieniła jej cały świat. Tata dziewczynki, który przejął wszystkie domowe obowiązki nie mógł już pracować na nocne zmiany. Stracił pracę i zachorował na depresję. Hania boi się, że straci również jego. Dziewczynka coraz bardziej zamyka się w sobie, wybucha złością i ma problemy w nauce, a męczące myśli nie pozwalają jej spokojnie spać. Hania i jej tata miesiącami muszą czekać na wizytę u psychologa. To zbyt długo dla kogoś, kto potrzebuje wsparcia już dziś.  

Razem możemy im pomóc! Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce wspiera rodziny w trudnej sytuacji, by mogły pozostać razem i samodzielnie funkcjonować. Wystarczy wysłać SMS o treści HANIA pod numer 4777 (koszt SMS zgodny z cennikiem  operatora). W odpowiedzi na SMS  Stowarzyszenie oddzwoni, aby opowiedzieć o możliwościach pomocy. W ramach akcji uruchomiona została również specjalna strona www.dziecisos.org, na której można przekazać comiesięczną darowiznę. Kampanię wspiera również spot TV, w którym udział wzięła aktorka i ambasadorka SOS, Marysia Dębska.

Profilaktyka, czyli SOS Rodzinie!

SOS Wioski Dziecięce mają kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z rodzin zagrożonych rozpadem. Od 16 lat prowadzone są działania profilaktyczne w ramach Programu „SOS Rodzinie”. Jego nadrzędnym celem jest pomoc rodzinom w przezwyciężeniu problemów i nierzadko poważnych kryzysów. Mogą one liczyć na zindywidualizowane wsparcie psychologiczne, terapeutyczne, a także doradztwo prawne czy zawodowe. W świetlicach SOS na dzieci i młodzież czeka ciepły posiłek, pomoc w nauce oraz różnego rodzaju zajęciach sportowe czy artystyczne.

Warto podkreślić, że placówki wsparcia dziennego SOS powstają głównie w małych miejscowościach, gdzie w naturalny sposób stają się centrami zrzeszającymi lokalną społeczność. Bardzo często lokale dzielone są z Kołami Gospodyń Wiejskich, Ochotniczymi Strażami Pożarnymi, stając się polem spotkań dla różnych grup mieszkańców. - Animowane przez naszych pracowników wydarzenia otwarte i skierowane do lokalnej społeczności pomagają jej budować poczucie sprawstwa, zachęcają do spotkań i działania na rzecz własnej małej ojczyzny. Ludzie zaczynają nie tylko dostrzegać i komentować problemy, ale działają na rzecz ich rozwiązania, m.in. walczą o dodatkowe kursy busów, organizują remonty czy sprzątanie okolicy.  – mówi Łukasz Łagód, psycholog w SOS Wioskach Dziecięcych.


[1] Dane GUS, 09.05.2024 https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/dzieci-i-rodzina/dzieci/piecza-zastepcza-w-2023-roku,1,8.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom? Biuro prasowe
2025-06-11 | 09:00

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz
Media i PR 25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
2025-06-11 | 08:50

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji   Blisko 500 godzin wykładów, w których uczestniczyło 6 349
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.