Komunikaty PR

Tysiące dzieci w Polsce codziennie martwią się o swój los

2024-08-21  |  09:15
Biuro prasowe

Coraz więcej dzieci w Polsce narażonych jest na zaniedbanie, krzywdzenie i rozdzielenie z rodzinami. Jak podają specjaliści SOS Wiosek Dziecięcych, liczba zgłoszeń dzieci do pieczy zastępczej wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie, a dane krajowe tylko potwierdzają to niepokojące zjawisko. Aż 75,3 tys. dzieci w Polsce przebywa obecnie w pieczy zastępczej, co względem poprzedniego roku badawczego daje wzrost o 3,5%[1]. SOS Wioski Dziecięce apelują o natychmiastowe wsparcie – nie tylko dzieci opuszczonych czy osieroconych, ale także tych z rodzin zmagających się z wieloma problemami.

Przez ostatnie pół roku SOS Wioski Dziecięce w Polsce odnotowały prawie 180 zgłoszeń dzieci do pieczy zastępczej, co daje średnio 30 zgłoszeń na miesiąc. - Sytuacja ta szczególnie mobilizuje nas do profilaktyki wśród rodzin z wieloma problemami, zwłaszcza w czasach, gdy nieustannie brakuje rodziców zastępczych. - komentuje Katarzyna Puławska, dyrektorka operacyjna w SOS Wioskach Dziecięcych w Polsce. Jak dodaje - Rodziny, które potrzebują naszej pomocy, mierzą się zarówno z problemami psychologicznymi, jak też materialnymi i bezrobociem, a pojawiająca się w  rodzinach niewydolność opiekuńczo-wychowawcza i niezaradność w prowadzeniu gospodarstwa domowego, wpływają na życie i rozwój dzieci.

Historia Hani

Hania ma 9 lat i małego brata. Śmierć mamy zmieniła jej cały świat. Tata dziewczynki, który przejął wszystkie domowe obowiązki nie mógł już pracować na nocne zmiany. Stracił pracę i zachorował na depresję. Hania boi się, że straci również jego. Dziewczynka coraz bardziej zamyka się w sobie, wybucha złością i ma problemy w nauce, a męczące myśli nie pozwalają jej spokojnie spać. Hania i jej tata miesiącami muszą czekać na wizytę u psychologa. To zbyt długo dla kogoś, kto potrzebuje wsparcia już dziś.  

Razem możemy im pomóc! Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce wspiera rodziny w trudnej sytuacji, by mogły pozostać razem i samodzielnie funkcjonować. Wystarczy wysłać SMS o treści HANIA pod numer 4777 (koszt SMS zgodny z cennikiem  operatora). W odpowiedzi na SMS  Stowarzyszenie oddzwoni, aby opowiedzieć o możliwościach pomocy. W ramach akcji uruchomiona została również specjalna strona www.dziecisos.org, na której można przekazać comiesięczną darowiznę. Kampanię wspiera również spot TV, w którym udział wzięła aktorka i ambasadorka SOS, Marysia Dębska.

Profilaktyka, czyli SOS Rodzinie!

SOS Wioski Dziecięce mają kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z rodzin zagrożonych rozpadem. Od 16 lat prowadzone są działania profilaktyczne w ramach Programu „SOS Rodzinie”. Jego nadrzędnym celem jest pomoc rodzinom w przezwyciężeniu problemów i nierzadko poważnych kryzysów. Mogą one liczyć na zindywidualizowane wsparcie psychologiczne, terapeutyczne, a także doradztwo prawne czy zawodowe. W świetlicach SOS na dzieci i młodzież czeka ciepły posiłek, pomoc w nauce oraz różnego rodzaju zajęciach sportowe czy artystyczne.

Warto podkreślić, że placówki wsparcia dziennego SOS powstają głównie w małych miejscowościach, gdzie w naturalny sposób stają się centrami zrzeszającymi lokalną społeczność. Bardzo często lokale dzielone są z Kołami Gospodyń Wiejskich, Ochotniczymi Strażami Pożarnymi, stając się polem spotkań dla różnych grup mieszkańców. - Animowane przez naszych pracowników wydarzenia otwarte i skierowane do lokalnej społeczności pomagają jej budować poczucie sprawstwa, zachęcają do spotkań i działania na rzecz własnej małej ojczyzny. Ludzie zaczynają nie tylko dostrzegać i komentować problemy, ale działają na rzecz ich rozwiązania, m.in. walczą o dodatkowe kursy busów, organizują remonty czy sprzątanie okolicy.  – mówi Łukasz Łagód, psycholog w SOS Wioskach Dziecięcych.


[1] Dane GUS, 09.05.2024 https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/dzieci-i-rodzina/dzieci/piecza-zastepcza-w-2023-roku,1,8.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.