VuFinder Studios partnerem najnowszej kampanii Stowarzyszenia Otwarte Klatki
Stowarzyszenie Otwarte Klatki opublikowało spot, w którym pokazuje reakcje znanych osób na nagrania z polskich ferm futrzarskich. Partnerem akcji, która jest częścią europejskiej kampanii Fur Free Europe, zostało wirtualne studio produkcyjne VuFinder Studios.
Nagranie, w którym polskie gwiazdy obejrzały kilkuminutowy film, złożony z materiałów pozyskanych przez aktywistów Otwartych Klatek na polskich fermach futrzarskich, zostało zrealizowane we współpracy z VuFinder Studios, które na potrzeby tej wyjątkowej produkcji udostępniło między innymi wielkie ekrany LED-owe.
Polska odsłona akcji organizowana przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki ma na celu pokazać skalę problemu jakim jest istnienie ferm zwierząt futerkowych. Wyzwaniem przy realizacji kampanii był wybór sposobu produkcji nagrania, które ma dotrzeć do jak największej liczby odbiorców i uzmysłowić ogrom cierpienia zwierząt.
Bazując na naszym doświadczeniu i możliwościach technologicznych zdecydowaliśmy się udostępnić na potrzeby produkcji nasze największe ekrany LED-owe. Wstrząsające ujęcia dokumentujące cierpienie zwierząt wyświetlone na wielkoformatowym nośniku pozwoliły jeszcze bardziej podkreślić skalę i istotę problemu, od którego nie da się odwrócić wzroku – mówi Melania Kulczycka, Client Director, VuFinder Studios.
Na kilkuminutowym nagraniu widać m.in. nieprawidłowy ubój norek i dobijanie zwierząt metalowym prętem, lisy cierpiące z powodu infekcji oczu, dziąseł, urazów kończyn, martwe szczenięta lisów, ciężko oddychającego jenota czy norki z ranami otwartymi.
Do udziału w kampanii zostali zaproszeni Julia Kuczyńska (Maffashion), Kasia i Jacek Sienkiewicz (Kwiat Jabłoni), Marta Manowska, Karolina Korwin-Piotrowska, Maciej Zakościelny oraz Krzysztof Jankowski „Jankes”.
Projekt Otwartych Klatek ma na celu promocję zbiórki podpisów pod Europejską Inicjatywą Obywatelską #FurFreeEurope, która dąży do wprowadzenia zakazu hodowli zwierząt na futro w całej Unii Europejskiej oraz do zakazu importu futer do krajów UE. Podpisało się pod nią już ponad 1,2 miliona Europejczyków, jednak inicjatorzy chcą zebrać przynajmniej 1,4 miliona podpisów.
VuFinder Studios to wirtualne studio produkcyjne działające na platformie z pogranicza produkcji filmowej i game-dev'u, która umożliwia renderowanie w czasie rzeczywistym. Studio wykorzystuje silnik gry komputerowej Unreal Engine 5.1 do tworzenia wirtualnych światów i środowisk. Studio działa w ramach grupy wyspecjalizowanych spółek skupionych wokół OTO Film.
Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy
Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.