Komunikaty PR

W Polsce są dzieci, które nie znają rodzinnego ciepła świąt

2024-11-15  |  10:00
Biuro prasowe

Dla tysięcy dzieci w Polsce święta Bożego Narodzenia to czas smutku, awantur i samotności. SOS Wioski Dziecięce, jako organizacja, która już od 40 lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, apeluje o natychmiastowe wsparcie – nie tylko dzieci opuszczonych czy osieroconych, ale także tych z rodzin z wieloma problemami. Celem kampanii jest zebranie środków na tegoroczną organizację bezpiecznych, radosnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia.

- Wielu z nas z nostalgią wspomina dzieciństwo – kiedy zapach pomarańczy wydawał się bardziej intensywny, a oczekiwanie na pierwszą gwiazdkę budziło ogromne emocje. Choć nie możemy wrócić do tamtych chwil, możemy zadbać, by nadchodzące święta były niezapomniane – dla dzieci, które do tej pory ich nie znały. – komentuje Olga Fiedorowicz, Kierowniczka Działu Marketingu i Fundraisingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Olek, choć miał tylko 9 lat, czuł na sobie ciężar całego świata

Chłopiec zbyt dobrze rozumiał, co dzieje się w domu – ojciec coraz częściej wracał pijany, a zamiast śmiechu i przedświątecznej radości, słyszał krzyki i dźwięk butelek, płacz. Każdego dnia chłopiec z niepokojem myślał o wieczorze, martwiąc się o to, co przyniesie. Marzył o świętach, jak z bajkowych opowieści, ale w jego sercu zaczynała gasnąć nadzieja, a przed swoją młodszą siostrą wciąż starał się udawać, że wszystko może się jeszcze zmienić.

Hela miała 6 lat i wciąż wierzyła w magię świąt

Dziewczynka każdego wieczoru wyglądała przez okno, szukając pierwszej gwiazdki, wierząc, że jej blask odmieni wszystko. Choć nie rozumiała w pełni tego, co działo się w domu, czuła strach i smutek oraz milczenie Olka. Mimo to, w jej małym serduszku tliła się nadzieja – że te święta mogą być inne.

SOS Rodzinie

SOS Wioski Dziecięce mają kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z rodzin zmagających się z wieloma problemami, zagrożonych rozpadem. Od 16 lat prowadzone są działania profilaktyczne w ramach Programu „SOS Rodzinie”. Jego nadrzędnym celem jest pomoc rodzinom w przezwyciężeniu problemów i nierzadko poważnych kryzysów. - Nasza pomoc kierowana jest do rodzin ze szczególnym uwzględnieniem dziecka. To właśnie dzieci mogą skorzystać z dedykowanych im zajęć i działań świetlicowych. Otrzymają tam pomoc w nauce, wsparcie specjalistów, szansę na rozwój zainteresowań. Ważnym elementem wsparcia jest również edukacja rodziców w zakresie wychowania, dostrzegania mocnych stron dzieci oraz uważności na ich problemy. – mów Łukasz Łagód, psycholog i doradca programowy w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Z pomocą we wsiach i małych miejscowościach

Warto podkreślić, że świetlice SOS powstają głównie we wsiach i małych miejscowościach, gdzie czasem nie dojeżdża nawet autobus czy nie ma stałego dostępu do internetu. - Zasadność pomocy w takich rejonach potwierdzają nie tylko nasze obserwacje, ale również dane krajowe. Mieszkańcy wsi o wiele częściej doświadczają ubóstwa skrajnego (jest to poziom 11,5%, podczas gdy w mieście jest to nieco 3%). Ponadto, ubóstwo skrajne najczęściej dotyka osoby najmłodsze, w przedziale wieku 0-17 lat (7,6%), a także małżeństwa z co najmniej trójką dzieci (6,9%)). Dla porównania, zasięg ubóstwa skrajnego w gospodarstwach bez dzieci wynosi 1,7%. [1] – dodaje Łukasz Łagód.

Ty też możesz pomóc!
Przekaż darowiznę na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia na nr konta 07 1240 6247 1111 0000 4975 0683 lub na stronie www.dziecisos.org. Każda wpłata pomoże Stowarzyszeniu zorganizować rodzinne święta dla opuszczonych i osieroconych dzieci.

Kampanię wspiera spot reklamowy pt. „Dzieci, których rodzice zawiedli, wciąż wierzą w moc pierwszej gwiazdki”. Za produkcję spotu odpowiada Motion Pikczer. Ogólnopolska kampania i towarzysząca jej świąteczna zbiórka prowadzone będą w listopadzie i grudniu 2024 r. Planowane działania reklamowe obejmują prasę, radio, telewizję i kampanię online.

 


[1] Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2023 roku; https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/ubostwo-pomoc-spoleczna/zasieg-ubostwa-ekonomicznego-w-polsce-w-2023-roku,14,11.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Auchan z Drużyną Julka Bobra wspiera osoby z niepełnosprawnościami Biuro prasowe
2024-11-14 | 13:00

Auchan z Drużyną Julka Bobra wspiera osoby z niepełnosprawnościami

Z drużyną Julka wspieraj osoby z niepełnosprawnościami – to hasło piątej już przedświątecznej akcji charytatywnej organizowanej przez Auchan Polska, której bohaterem jest
Media i PR BRAK ZDJĘCIA
2024-11-13 | 01:00

Dziennik Gazeta Prawna w pierwszej piątce rankingu Top Marka

Od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku odnotowano blisko 80 tysięcy publikacji, których autorzy powoływali się na DGP lub wzmiankowali tytuł dziennika. Dotarcie publikacji, czyli tzw. impact, będący sumą kontaktów z
Media i PR Słodycze jako idealne prezenty firmowe na Święta – na co stawiają klienci biznes
2024-11-08 | 12:00

Słodycze jako idealne prezenty firmowe na Święta – na co stawiają klienci biznes

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. To idealny moment, by znaleźć prezenty dla partnerów w biznesie. W tym przypadku nie można zapominać o personalizacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych

Wdrożenie Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji to jeden z kamieni milowych KPO. Jej osią ma być Dekalog Cyfrowej Transformacji Edukacji ­– zebrany w 10 punktów zestaw kluczowych wyzwań, z jakimi system edukacji będzie się musiał zmierzyć, by wyposażyć uczniów w kompetencje, które już dziś stają się niezbędne, nie tylko na rynku pracy. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji. Wszystkie założenia wynikające z dokumentu mają być spełnione do 2035 roku.

Teatr

Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt

– Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.

Problemy społeczne

Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy

Roczny cykl regularnej aktywności fizycznej w połączeniu z edukacją zdrowotną znacząco redukuje ryzyko zdrowotne i poprawia kondycję – wynika z programu badawczego Zdrowa OdWaga przeprowadzonego przez Medicover. U uczestników badania poprawiły się wskaźniki zdrowotne, spadła też absencja chorobowa w pracy. – Wyliczyliśmy metodą naukową, że dzięki 12-miesięcznemu programowi zdobyli oni dodatkowy rok życia w lepszym zdrowiu – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński, koordynator medyczny programu badawczego Zdrowa OdWaga.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.