Komunikaty PR

W Polsce są dzieci, które nie znają rodzinnego ciepła świąt

2024-11-15  |  10:00
Biuro prasowe

Dla tysięcy dzieci w Polsce święta Bożego Narodzenia to czas smutku, awantur i samotności. SOS Wioski Dziecięce, jako organizacja, która już od 40 lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, apeluje o natychmiastowe wsparcie – nie tylko dzieci opuszczonych czy osieroconych, ale także tych z rodzin z wieloma problemami. Celem kampanii jest zebranie środków na tegoroczną organizację bezpiecznych, radosnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia.

- Wielu z nas z nostalgią wspomina dzieciństwo – kiedy zapach pomarańczy wydawał się bardziej intensywny, a oczekiwanie na pierwszą gwiazdkę budziło ogromne emocje. Choć nie możemy wrócić do tamtych chwil, możemy zadbać, by nadchodzące święta były niezapomniane – dla dzieci, które do tej pory ich nie znały. – komentuje Olga Fiedorowicz, Kierowniczka Działu Marketingu i Fundraisingu w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Olek, choć miał tylko 9 lat, czuł na sobie ciężar całego świata

Chłopiec zbyt dobrze rozumiał, co dzieje się w domu – ojciec coraz częściej wracał pijany, a zamiast śmiechu i przedświątecznej radości, słyszał krzyki i dźwięk butelek, płacz. Każdego dnia chłopiec z niepokojem myślał o wieczorze, martwiąc się o to, co przyniesie. Marzył o świętach, jak z bajkowych opowieści, ale w jego sercu zaczynała gasnąć nadzieja, a przed swoją młodszą siostrą wciąż starał się udawać, że wszystko może się jeszcze zmienić.

Hela miała 6 lat i wciąż wierzyła w magię świąt

Dziewczynka każdego wieczoru wyglądała przez okno, szukając pierwszej gwiazdki, wierząc, że jej blask odmieni wszystko. Choć nie rozumiała w pełni tego, co działo się w domu, czuła strach i smutek oraz milczenie Olka. Mimo to, w jej małym serduszku tliła się nadzieja – że te święta mogą być inne.

SOS Rodzinie

SOS Wioski Dziecięce mają kilkunastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z rodzin zmagających się z wieloma problemami, zagrożonych rozpadem. Od 16 lat prowadzone są działania profilaktyczne w ramach Programu „SOS Rodzinie”. Jego nadrzędnym celem jest pomoc rodzinom w przezwyciężeniu problemów i nierzadko poważnych kryzysów. - Nasza pomoc kierowana jest do rodzin ze szczególnym uwzględnieniem dziecka. To właśnie dzieci mogą skorzystać z dedykowanych im zajęć i działań świetlicowych. Otrzymają tam pomoc w nauce, wsparcie specjalistów, szansę na rozwój zainteresowań. Ważnym elementem wsparcia jest również edukacja rodziców w zakresie wychowania, dostrzegania mocnych stron dzieci oraz uważności na ich problemy. – mów Łukasz Łagód, psycholog i doradca programowy w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Z pomocą we wsiach i małych miejscowościach

Warto podkreślić, że świetlice SOS powstają głównie we wsiach i małych miejscowościach, gdzie czasem nie dojeżdża nawet autobus czy nie ma stałego dostępu do internetu. - Zasadność pomocy w takich rejonach potwierdzają nie tylko nasze obserwacje, ale również dane krajowe. Mieszkańcy wsi o wiele częściej doświadczają ubóstwa skrajnego (jest to poziom 11,5%, podczas gdy w mieście jest to nieco 3%). Ponadto, ubóstwo skrajne najczęściej dotyka osoby najmłodsze, w przedziale wieku 0-17 lat (7,6%), a także małżeństwa z co najmniej trójką dzieci (6,9%)). Dla porównania, zasięg ubóstwa skrajnego w gospodarstwach bez dzieci wynosi 1,7%. [1] – dodaje Łukasz Łagód.

Ty też możesz pomóc!
Przekaż darowiznę na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia na nr konta 07 1240 6247 1111 0000 4975 0683 lub na stronie www.dziecisos.org. Każda wpłata pomoże Stowarzyszeniu zorganizować rodzinne święta dla opuszczonych i osieroconych dzieci.

Kampanię wspiera spot reklamowy pt. „Dzieci, których rodzice zawiedli, wciąż wierzą w moc pierwszej gwiazdki”. Za produkcję spotu odpowiada Motion Pikczer. Ogólnopolska kampania i towarzysząca jej świąteczna zbiórka prowadzone będą w listopadzie i grudniu 2024 r. Planowane działania reklamowe obejmują prasę, radio, telewizję i kampanię online.

 


[1] Zasięg ubóstwa ekonomicznego w Polsce w 2023 roku; https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/warunki-zycia/ubostwo-pomoc-spoleczna/zasieg-ubostwa-ekonomicznego-w-polsce-w-2023-roku,14,11.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.