Weber Shandwick z działaniami pro bono dla projektu FDDS
Agencja Weber Shandwick w ramach działań pro bono prowadzi działania komunikacyjne dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w zakresie standardów ochrony dzieci.
W lipcu 2023 roku została przyjęta nowelizacja kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz innych ustaw, dzięki której zwiększyła się w Polsce ochrona dzieci przed przemocą. Standardy ochrony małoletnich, zgodnie z ustawą, która weszła w życie 15 lutego 2024 r., nakładają na każdy podmiot, którego działalność w jakimkolwiek stopniu wiąże się z pracą z dziećmi albo w którym przebywają dzieci, obowiązek przygotowania i wprowadzenia jasnych zapisów dotyczących rozpoznawania symptomów krzywdzenia dziecka, zasad reagowania w przypadku podejrzenia jego krzywdzenia, regulacji bezpiecznych relacji między personelem a dziećmi, a także określających sposób ewaluacji tych rozwiązań. Dodatkowo, obowiązkowe są szkolenia dla personelu oraz weryfikacja w rejestrach karnych niekaralności swoich pracowników i współpracowników. Wszystkie podmioty (w tym jednoosobowe działalności gospodarcze), których dotyczy znowelizowana ustawa mają czas do 15 sierpnia br. na wdrożenie procedur, a za ich brak grozi nałożenie kary.
- Wierzymy, że każda instytucja powinna priorytetowo traktować dobro dzieci. Wdrażanie standardów ochrony małoletnich zapobiega krzywdzeniu dzieci i pozwala na szybką reakcję w przypadku wystąpienia przemocy, dlatego edukujemy o ich znaczeniu i zachęcamy rodziców do pytania o nie w placówkach, gdzie przebywają ich dzieci. Cieszymy się, że agencja Weber Shandwick zdecydowała się wspierać nas przy komunikacji tego projektu, ponieważ wierzymy, że dzięki temu zdołamy dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.- powiedziała Wiktoria Kinik, rzeczniczka Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.
Przebieg współpracy
Od połowy kwietnia, w ramach działań pro bono, Weber Shandwick odpowiada za kompleksową obsługę komunikacyjną w zakresie standardów ochrony dzieci, obejmującą strategię komunikacji oraz działania media i Influencer relations. Współpraca obejmuje także wsparcie działań w mediach społecznościowych oraz rekomendację dodatkowych aktywności. Z ramienia agencji projekt prowadzą Irena Sękal, Director, Healthcare & Consumer PR oraz Małgorzata Staruch, Senior PR Manager. Umowa została podpisana do końca 2024 roku.
- Współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę otwiera przed nami nowe możliwości pomocy dzieciom w Polsce. Działanie u boku takiego partnera sprawia, że inicjatywy wspierane od strony komunikacyjnej przez Weber Shandwick realnie wpływają na poprawę życia dzieci i ich rodzin, przyczyniając się do tworzenia lepszej przyszłości dla najmłodszych. Doceniamy szansę uczestnictwa w tych ważnych działaniach. – powiedziała Irena Sękal, dyrektor działu Healthcare & Consumer PR w Weber Shandwick, podkreślając korzyści płynące ze współpracy.
Weber Shandwick, działając pro bono, wspiera Fundację Dajemy Dzieciom Siłę w promowaniu i wdrażaniu standardów ochrony dzieci, co przyczynia się do tworzenia bezpiecznego i przyjaznego środowiska dla najmłodszych. Szeroko zakrojone działania komunikacyjne mają na celu edukację i podnoszenie świadomości na temat ochrony dzieci w różnych aspektach ich życia.
Weber Shandwick działa w Polsce od 2006 roku. Agencja specjalizuje się w takich obszarach jak doradztwo strategiczne i opracowanie strategii komunikacji, zarządzanie reputacją, media relations, komunikacja w sytuacjach kryzysowych, PR konsumencki, komunikacja finansowa, komunikacja w sektorze ochrony zdrowia, komunikacja w szeroko pojętej branży technologicznej i telekomunikacyjnej, motoryzacyjnej czy market intelligence.
Specjalizacja branżowa agencji obejmuje takie sektory jak technologie, ochrona zdrowia, energetyka ze źródeł odnawialnych, bankowość, telekomunikacja, motoryzacja, transport i logistyka, FMCG, przemysł, branża spożywcza, detaliczna i e-commerce.

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.