Komunikaty PR

Wojna w Ukrainie: cykl webinarów dla firm [bezpłatne porady od ekspertów]

2022-04-01  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/

Warszawa, 30 marca 2021 r. – Wojna w Ukrainie bardzo wyraźnie odbija się już na polskiej gospodarce. Wielu przedsiębiorców nie wie, czego się spodziewać i odczuwa strach przed nieprzewidywalnym. Sytuacja jest o tyle trudniejsza niż w przypadku pandemii, że wiele problemów jest charakterystycznych tylko dla polskich firm lub polskich oddziałów firm międzynarodowych. Wielu przedsiębiorców w naszym kraju zastanawia się dzisiaj, jak uniknąć problemów i zabezpieczyć się w tej trudnej sytuacji, która wynika z rosyjskiej agresji na Ukrainę. Na te i inne pytania odpowiadają eksperci w pierwszym takim cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz.

Nastroje Polaków zbadała Zymetria[1] i w raporcie „Postawy Polaków wobec wojny” z marca 2022 r. zwraca uwagę fakt, że aż 54% badanych w najbliższych 3 miesiącach boi się chaosu, tj. ogólnej destabilizacji sytuacji w kraju. Dodatkowo 26% powstrzyma się od większych wydatków, jakie były wcześniej planowane i tyle samo ograniczy codzienne wydatki. Na te nastroje nakładają się odczuwalne już problemy z działalnością wśród polskich firm, co daje efekt zwiększonego niepokoju wśród przedsiębiorców. Polski Instytut Ekonomiczny przeprowadził badanie[2] z którego wynika, że aż 42% polskich firm spodziewa się, że wojna w Ukrainie może zagrozić prowadzonej przez nie działalności w dużym lub bardzo dużym stopniu. Kolejne 35% widzi takie zagrożenie na poziomie średnim, co oznacza, że 77% – a więc niemal osiem z dziesięciu firm – odczuwa znaczące obawy.

Skala zagrożeń rośnie z każdym tygodniem

Widać znaczny niepokój wśród przedsiębiorców, a dodatkowo co chwila pojawia się wiele zagrożeń oraz nowych sytuacji: bojkoty konsumenckie na niespotykaną nigdy dotąd skale, apele o pomoc mieszające się z wewnętrzną potrzebą pomocy – zarówno zarządów, jak i pracowników, odpływ pracowników, którzy wyjechali na wojnę i nie wiadomo, kiedy wrócą, przypływ ludzi, w tym osób potrzebujących pracy, zapowiedzi ułatwień gospodarczych i prawnych w tym zakresie itp. Nowe sytuacje oraz regulacje są w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości trudne do uporządkowania, co dodatkowo nie ułatwia życia przedsiębiorcom. Wiele firm już zetknęło się z problemami, wiele zaczęło je rozwiązywać i adaptować się do nowej sytuacji. Wiele niestety dotknęły już kryzysy.

Firmy firmom – eksperckie wsparcie dla polskich przedsiębiorców

MOVIDA, zajmująca się na co dzień organizacją profesjonalnych wydarzeń specjalistycznych, zrealizowała projekt cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz z wypowiedziami ekspertów w newralgicznych dziedzinach. To swoiste kompendium alertów, mających za zadanie zwrócić uwagę przedsiębiorców i firm na możliwe problemy oraz od razu dać możliwe remedium – metody radzenia sobie ze zidentyfikowanymi problemami. Całość dotyczy wielu sytuacji oraz trudności, jakie pojawiły się w związku z wojną w Ukrainie i jej konsekwencjami.

Szybko zorientowaliśmy się, że wiele firm ma podobne obawy i problemy wynikające ze społecznych i gospodarczych konsekwencji wybuchu wojny w Ukrainie. Z drugiej strony wiedzieliśmy, że eksperci w różnych dziedzinach mają już wypracowane odpowiedzi. Szkoda czasu na wywarzanie otwartych przez kogoś drzwi. Uznaliśmy, że warto szybko połączyć siły i zrealizować cykl webinarów z udziałem specjalistów w obszarach newralgicznych w obecnej sytuacji” – powiedziała Izabella Kiriczok, Prezes MOVIDA. I dodała: „Co ciekawe; widzimy, że sytuacja motywuje ludzi, buduje więzi miedzy nimi, także w relacji pracownik – pracodawca; w szczególności gdy pracownik widzi że pracodawca się angażuje w pomoc.

Analiza aktualnych problemów wskazała, że istnieje kilka trudnych obszarów wymagających wsparcia. Są to kwestie prawne, komunikacja kryzysowa, działania operacyjne oraz kwestie podatkowe. Właśnie dlatego w ramach tego projektu stworzono:

  • Alerty prawne, przedstawione przez mec. Katarzyną Czyżewską z Kancelarii Czyżewscy, która syntetycznie pokazała, jak przygotować firmę do obecnego kryzysu pod kątem prawnym, mówiąc o reprezentacji firmy, przystosowania do działania w trudnych warunkach, bezpieczeństwie reprezentacji, procedurach awaryjnych czy bezpieczeństwie dokumentacji. Dodatkowo zostały poruszone kwestie zatrudniania uchodźców, które budzą wiele wątpliwości.
  • ALERT PRAWNY DLA FIRM POMAGAJĄCYCH [⌚️21:50] https://lnkd.in/djVKbi3n
     
  • Na alerty w komunikacji kryzysowej – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej – postawili Beata i Adam Łaszyn z Alert Media Communications, zwracając uwagę na sytuacje zagrażające wizerunkowi i kryzysogenne obszary wymagające zwiększonej uwagi. Poruszone zostały kwestie komunikacji w mediach społecznościowych, zagrożeń wynikających z cyberataków, dezinformacji oraz ponadstandardowe potrzeby komunikacji wewnętrznej.
  • KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA [⌚️1:03:40] https://lnkd.in/dakJkHM8
     
  • Obszar działań operacyjnych został przedstawiony w trzech częściach. Pan Łukasz Adadyński, Kierownik ds. Bezpieczeństwa i Środowiska Pracy z firmy Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja podzielił się wiedzą i doświadczeniem od strony działań operacyjnych.
  • Zarządzanie kryzysowe [⌚️17:46] https://lnkd.in/dRJWyivE

Tomasz Kercz, Kierownik ds. BHP i Ochrony Środowiska przedstawił EMERGENCY RESPONSE PLAN – praktyczne narzędzie do przygotowania się na scenariusze kryzysowe

  • EMERGENCY RESPONSE PLAN [⌚️19:50]  https://lnkd.in/d85SC4Xy

Tomasz Dunak, Główny Specjalisty ds. BHP i Ochrony Środowiska w NIDEC MOTORS w Niepołomicach opowiedział o doświadczeniach z zakresu planowania działań awaryjnych.

  • PLANOWANIE DZIAŁAŃ AWARYJNYCH [⌚️38:56] https://lnkd.in/dX4A8krq
     

Kolejne materiały #ReakcjaNaTuiTeraz już wkrótce!

Trwają już prace nad kolejnym materiałem dotyczącym kwestii podatkowych. Zostanie opublikowany, kiedy ustawodawca wprowadzi w życie przygotowywane rozwiązania legislacyjne.

Istniejące i nowe webinary, które zostały stworzone przez ekspertów, można oglądać w serwisie LinkedIn: #ReakcjaNaTuiTeraz.

 

Kontakt dla mediów:

Alert Media Communications

Telefon: (+48) 22 546 11 00 / Email: biuro@alertmedia.pl

 


[1] https://www.zymetria.pl/index.html

[2] https://pie.net.pl/firmy-w-polsce-boja-sie-wojny-ale-do-paniki-jeszcze-daleko/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.