Komunikaty PR

Wojna w Ukrainie: cykl webinarów dla firm [bezpłatne porady od ekspertów]

2022-04-01  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/

Warszawa, 30 marca 2021 r. – Wojna w Ukrainie bardzo wyraźnie odbija się już na polskiej gospodarce. Wielu przedsiębiorców nie wie, czego się spodziewać i odczuwa strach przed nieprzewidywalnym. Sytuacja jest o tyle trudniejsza niż w przypadku pandemii, że wiele problemów jest charakterystycznych tylko dla polskich firm lub polskich oddziałów firm międzynarodowych. Wielu przedsiębiorców w naszym kraju zastanawia się dzisiaj, jak uniknąć problemów i zabezpieczyć się w tej trudnej sytuacji, która wynika z rosyjskiej agresji na Ukrainę. Na te i inne pytania odpowiadają eksperci w pierwszym takim cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz.

Nastroje Polaków zbadała Zymetria[1] i w raporcie „Postawy Polaków wobec wojny” z marca 2022 r. zwraca uwagę fakt, że aż 54% badanych w najbliższych 3 miesiącach boi się chaosu, tj. ogólnej destabilizacji sytuacji w kraju. Dodatkowo 26% powstrzyma się od większych wydatków, jakie były wcześniej planowane i tyle samo ograniczy codzienne wydatki. Na te nastroje nakładają się odczuwalne już problemy z działalnością wśród polskich firm, co daje efekt zwiększonego niepokoju wśród przedsiębiorców. Polski Instytut Ekonomiczny przeprowadził badanie[2] z którego wynika, że aż 42% polskich firm spodziewa się, że wojna w Ukrainie może zagrozić prowadzonej przez nie działalności w dużym lub bardzo dużym stopniu. Kolejne 35% widzi takie zagrożenie na poziomie średnim, co oznacza, że 77% – a więc niemal osiem z dziesięciu firm – odczuwa znaczące obawy.

Skala zagrożeń rośnie z każdym tygodniem

Widać znaczny niepokój wśród przedsiębiorców, a dodatkowo co chwila pojawia się wiele zagrożeń oraz nowych sytuacji: bojkoty konsumenckie na niespotykaną nigdy dotąd skale, apele o pomoc mieszające się z wewnętrzną potrzebą pomocy – zarówno zarządów, jak i pracowników, odpływ pracowników, którzy wyjechali na wojnę i nie wiadomo, kiedy wrócą, przypływ ludzi, w tym osób potrzebujących pracy, zapowiedzi ułatwień gospodarczych i prawnych w tym zakresie itp. Nowe sytuacje oraz regulacje są w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości trudne do uporządkowania, co dodatkowo nie ułatwia życia przedsiębiorcom. Wiele firm już zetknęło się z problemami, wiele zaczęło je rozwiązywać i adaptować się do nowej sytuacji. Wiele niestety dotknęły już kryzysy.

Firmy firmom – eksperckie wsparcie dla polskich przedsiębiorców

MOVIDA, zajmująca się na co dzień organizacją profesjonalnych wydarzeń specjalistycznych, zrealizowała projekt cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz z wypowiedziami ekspertów w newralgicznych dziedzinach. To swoiste kompendium alertów, mających za zadanie zwrócić uwagę przedsiębiorców i firm na możliwe problemy oraz od razu dać możliwe remedium – metody radzenia sobie ze zidentyfikowanymi problemami. Całość dotyczy wielu sytuacji oraz trudności, jakie pojawiły się w związku z wojną w Ukrainie i jej konsekwencjami.

Szybko zorientowaliśmy się, że wiele firm ma podobne obawy i problemy wynikające ze społecznych i gospodarczych konsekwencji wybuchu wojny w Ukrainie. Z drugiej strony wiedzieliśmy, że eksperci w różnych dziedzinach mają już wypracowane odpowiedzi. Szkoda czasu na wywarzanie otwartych przez kogoś drzwi. Uznaliśmy, że warto szybko połączyć siły i zrealizować cykl webinarów z udziałem specjalistów w obszarach newralgicznych w obecnej sytuacji” – powiedziała Izabella Kiriczok, Prezes MOVIDA. I dodała: „Co ciekawe; widzimy, że sytuacja motywuje ludzi, buduje więzi miedzy nimi, także w relacji pracownik – pracodawca; w szczególności gdy pracownik widzi że pracodawca się angażuje w pomoc.

Analiza aktualnych problemów wskazała, że istnieje kilka trudnych obszarów wymagających wsparcia. Są to kwestie prawne, komunikacja kryzysowa, działania operacyjne oraz kwestie podatkowe. Właśnie dlatego w ramach tego projektu stworzono:

  • Alerty prawne, przedstawione przez mec. Katarzyną Czyżewską z Kancelarii Czyżewscy, która syntetycznie pokazała, jak przygotować firmę do obecnego kryzysu pod kątem prawnym, mówiąc o reprezentacji firmy, przystosowania do działania w trudnych warunkach, bezpieczeństwie reprezentacji, procedurach awaryjnych czy bezpieczeństwie dokumentacji. Dodatkowo zostały poruszone kwestie zatrudniania uchodźców, które budzą wiele wątpliwości.
  • ALERT PRAWNY DLA FIRM POMAGAJĄCYCH [⌚️21:50] https://lnkd.in/djVKbi3n
     
  • Na alerty w komunikacji kryzysowej – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej – postawili Beata i Adam Łaszyn z Alert Media Communications, zwracając uwagę na sytuacje zagrażające wizerunkowi i kryzysogenne obszary wymagające zwiększonej uwagi. Poruszone zostały kwestie komunikacji w mediach społecznościowych, zagrożeń wynikających z cyberataków, dezinformacji oraz ponadstandardowe potrzeby komunikacji wewnętrznej.
  • KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA [⌚️1:03:40] https://lnkd.in/dakJkHM8
     
  • Obszar działań operacyjnych został przedstawiony w trzech częściach. Pan Łukasz Adadyński, Kierownik ds. Bezpieczeństwa i Środowiska Pracy z firmy Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja podzielił się wiedzą i doświadczeniem od strony działań operacyjnych.
  • Zarządzanie kryzysowe [⌚️17:46] https://lnkd.in/dRJWyivE

Tomasz Kercz, Kierownik ds. BHP i Ochrony Środowiska przedstawił EMERGENCY RESPONSE PLAN – praktyczne narzędzie do przygotowania się na scenariusze kryzysowe

  • EMERGENCY RESPONSE PLAN [⌚️19:50]  https://lnkd.in/d85SC4Xy

Tomasz Dunak, Główny Specjalisty ds. BHP i Ochrony Środowiska w NIDEC MOTORS w Niepołomicach opowiedział o doświadczeniach z zakresu planowania działań awaryjnych.

  • PLANOWANIE DZIAŁAŃ AWARYJNYCH [⌚️38:56] https://lnkd.in/dX4A8krq
     

Kolejne materiały #ReakcjaNaTuiTeraz już wkrótce!

Trwają już prace nad kolejnym materiałem dotyczącym kwestii podatkowych. Zostanie opublikowany, kiedy ustawodawca wprowadzi w życie przygotowywane rozwiązania legislacyjne.

Istniejące i nowe webinary, które zostały stworzone przez ekspertów, można oglądać w serwisie LinkedIn: #ReakcjaNaTuiTeraz.

 

Kontakt dla mediów:

Alert Media Communications

Telefon: (+48) 22 546 11 00 / Email: biuro@alertmedia.pl

 


[1] https://www.zymetria.pl/index.html

[2] https://pie.net.pl/firmy-w-polsce-boja-sie-wojny-ale-do-paniki-jeszcze-daleko/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024 Biuro prasowe
2024-07-25 | 16:30

WIŚNIOWSKI dumnym sponsorem Transmisji Igrzysk Olimpijskich w Paryżu 2024

Pierwsza okazja, aby zobaczyć billboardy sponsorskie polskiego producenta bram, okien, drzwi i ogrodzeń z Małopolski, nadarzy się już pierwszego dnia Igrzysk, czyli 26 lipca o godz. 19:30,
Media i PR Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów
2024-07-17 | 01:00

Rodzik Agency PR złotą firmą według opinii klientów

Firma Bright Side Solutions sp. z o. o. sp. k. wybiera firmy na podstawie opinii w sieci, głównie social mediach, więcej informacji znajdzie na stronie wraz z pełną listą
Media i PR Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu
2024-07-08 | 11:00

Miej na to Magne B6 Forte – Kampania FCB Health Spark dla Sanofi o roli magnezu

Sanofi, we współpracy z agencją FCB Health Spark, wystartowała z przełomową kampanią „Miej na to Magne B6 Forte” łączącą kreatywność z edukacją zdrowotną. Kampania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.