Komunikaty PR

Wojna w Ukrainie: cykl webinarów dla firm [bezpłatne porady od ekspertów]

2022-04-01  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/

Warszawa, 30 marca 2021 r. – Wojna w Ukrainie bardzo wyraźnie odbija się już na polskiej gospodarce. Wielu przedsiębiorców nie wie, czego się spodziewać i odczuwa strach przed nieprzewidywalnym. Sytuacja jest o tyle trudniejsza niż w przypadku pandemii, że wiele problemów jest charakterystycznych tylko dla polskich firm lub polskich oddziałów firm międzynarodowych. Wielu przedsiębiorców w naszym kraju zastanawia się dzisiaj, jak uniknąć problemów i zabezpieczyć się w tej trudnej sytuacji, która wynika z rosyjskiej agresji na Ukrainę. Na te i inne pytania odpowiadają eksperci w pierwszym takim cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz.

Nastroje Polaków zbadała Zymetria[1] i w raporcie „Postawy Polaków wobec wojny” z marca 2022 r. zwraca uwagę fakt, że aż 54% badanych w najbliższych 3 miesiącach boi się chaosu, tj. ogólnej destabilizacji sytuacji w kraju. Dodatkowo 26% powstrzyma się od większych wydatków, jakie były wcześniej planowane i tyle samo ograniczy codzienne wydatki. Na te nastroje nakładają się odczuwalne już problemy z działalnością wśród polskich firm, co daje efekt zwiększonego niepokoju wśród przedsiębiorców. Polski Instytut Ekonomiczny przeprowadził badanie[2] z którego wynika, że aż 42% polskich firm spodziewa się, że wojna w Ukrainie może zagrozić prowadzonej przez nie działalności w dużym lub bardzo dużym stopniu. Kolejne 35% widzi takie zagrożenie na poziomie średnim, co oznacza, że 77% – a więc niemal osiem z dziesięciu firm – odczuwa znaczące obawy.

Skala zagrożeń rośnie z każdym tygodniem

Widać znaczny niepokój wśród przedsiębiorców, a dodatkowo co chwila pojawia się wiele zagrożeń oraz nowych sytuacji: bojkoty konsumenckie na niespotykaną nigdy dotąd skale, apele o pomoc mieszające się z wewnętrzną potrzebą pomocy – zarówno zarządów, jak i pracowników, odpływ pracowników, którzy wyjechali na wojnę i nie wiadomo, kiedy wrócą, przypływ ludzi, w tym osób potrzebujących pracy, zapowiedzi ułatwień gospodarczych i prawnych w tym zakresie itp. Nowe sytuacje oraz regulacje są w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości trudne do uporządkowania, co dodatkowo nie ułatwia życia przedsiębiorcom. Wiele firm już zetknęło się z problemami, wiele zaczęło je rozwiązywać i adaptować się do nowej sytuacji. Wiele niestety dotknęły już kryzysy.

Firmy firmom – eksperckie wsparcie dla polskich przedsiębiorców

MOVIDA, zajmująca się na co dzień organizacją profesjonalnych wydarzeń specjalistycznych, zrealizowała projekt cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz z wypowiedziami ekspertów w newralgicznych dziedzinach. To swoiste kompendium alertów, mających za zadanie zwrócić uwagę przedsiębiorców i firm na możliwe problemy oraz od razu dać możliwe remedium – metody radzenia sobie ze zidentyfikowanymi problemami. Całość dotyczy wielu sytuacji oraz trudności, jakie pojawiły się w związku z wojną w Ukrainie i jej konsekwencjami.

Szybko zorientowaliśmy się, że wiele firm ma podobne obawy i problemy wynikające ze społecznych i gospodarczych konsekwencji wybuchu wojny w Ukrainie. Z drugiej strony wiedzieliśmy, że eksperci w różnych dziedzinach mają już wypracowane odpowiedzi. Szkoda czasu na wywarzanie otwartych przez kogoś drzwi. Uznaliśmy, że warto szybko połączyć siły i zrealizować cykl webinarów z udziałem specjalistów w obszarach newralgicznych w obecnej sytuacji” – powiedziała Izabella Kiriczok, Prezes MOVIDA. I dodała: „Co ciekawe; widzimy, że sytuacja motywuje ludzi, buduje więzi miedzy nimi, także w relacji pracownik – pracodawca; w szczególności gdy pracownik widzi że pracodawca się angażuje w pomoc.

Analiza aktualnych problemów wskazała, że istnieje kilka trudnych obszarów wymagających wsparcia. Są to kwestie prawne, komunikacja kryzysowa, działania operacyjne oraz kwestie podatkowe. Właśnie dlatego w ramach tego projektu stworzono:

  • Alerty prawne, przedstawione przez mec. Katarzyną Czyżewską z Kancelarii Czyżewscy, która syntetycznie pokazała, jak przygotować firmę do obecnego kryzysu pod kątem prawnym, mówiąc o reprezentacji firmy, przystosowania do działania w trudnych warunkach, bezpieczeństwie reprezentacji, procedurach awaryjnych czy bezpieczeństwie dokumentacji. Dodatkowo zostały poruszone kwestie zatrudniania uchodźców, które budzą wiele wątpliwości.
  • ALERT PRAWNY DLA FIRM POMAGAJĄCYCH [⌚️21:50] https://lnkd.in/djVKbi3n
     
  • Na alerty w komunikacji kryzysowej – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej – postawili Beata i Adam Łaszyn z Alert Media Communications, zwracając uwagę na sytuacje zagrażające wizerunkowi i kryzysogenne obszary wymagające zwiększonej uwagi. Poruszone zostały kwestie komunikacji w mediach społecznościowych, zagrożeń wynikających z cyberataków, dezinformacji oraz ponadstandardowe potrzeby komunikacji wewnętrznej.
  • KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA [⌚️1:03:40] https://lnkd.in/dakJkHM8
     
  • Obszar działań operacyjnych został przedstawiony w trzech częściach. Pan Łukasz Adadyński, Kierownik ds. Bezpieczeństwa i Środowiska Pracy z firmy Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja podzielił się wiedzą i doświadczeniem od strony działań operacyjnych.
  • Zarządzanie kryzysowe [⌚️17:46] https://lnkd.in/dRJWyivE

Tomasz Kercz, Kierownik ds. BHP i Ochrony Środowiska przedstawił EMERGENCY RESPONSE PLAN – praktyczne narzędzie do przygotowania się na scenariusze kryzysowe

  • EMERGENCY RESPONSE PLAN [⌚️19:50]  https://lnkd.in/d85SC4Xy

Tomasz Dunak, Główny Specjalisty ds. BHP i Ochrony Środowiska w NIDEC MOTORS w Niepołomicach opowiedział o doświadczeniach z zakresu planowania działań awaryjnych.

  • PLANOWANIE DZIAŁAŃ AWARYJNYCH [⌚️38:56] https://lnkd.in/dX4A8krq
     

Kolejne materiały #ReakcjaNaTuiTeraz już wkrótce!

Trwają już prace nad kolejnym materiałem dotyczącym kwestii podatkowych. Zostanie opublikowany, kiedy ustawodawca wprowadzi w życie przygotowywane rozwiązania legislacyjne.

Istniejące i nowe webinary, które zostały stworzone przez ekspertów, można oglądać w serwisie LinkedIn: #ReakcjaNaTuiTeraz.

 

Kontakt dla mediów:

Alert Media Communications

Telefon: (+48) 22 546 11 00 / Email: biuro@alertmedia.pl

 


[1] https://www.zymetria.pl/index.html

[2] https://pie.net.pl/firmy-w-polsce-boja-sie-wojny-ale-do-paniki-jeszcze-daleko/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates Biuro prasowe
2024-05-14 | 14:13

Awanse i wzmocnienia w agencji Rokmates

W związku z dynamicznym rozwojem agencji influencer marketingu Rokmates doszło w niej do ważnych zmian organizacyjnych. W celu lepszej obsługi twórców i klientów
Media i PR Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio
2024-05-13 | 13:00

Agencja hoh z innowacyjną kampanią dla marki Danio

Agencja marketingowa hoh ruszyła z innowacyjną kampanią influencerską dla marki Danio z portfolio Danone wykorzystującą nowe technologie. Kampania ma na celu promocję tegorocznej nowości
Media i PR Maciej Dolega w MediaMarktPolska!
2024-05-09 | 14:30

Maciej Dolega w MediaMarktPolska!

MediaMarkt Polska ma przyjemność ogłosić powołanie Macieja Dolegi na stanowisko szefa działu PR i rzecznika prasowego ze skutkiem od początku maja 2024 roku. Dzięki ponad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.