Komunikaty PR

Wojna w Ukrainie: cykl webinarów dla firm [bezpłatne porady od ekspertów]

2022-04-01  |  15:20
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/

Warszawa, 30 marca 2021 r. – Wojna w Ukrainie bardzo wyraźnie odbija się już na polskiej gospodarce. Wielu przedsiębiorców nie wie, czego się spodziewać i odczuwa strach przed nieprzewidywalnym. Sytuacja jest o tyle trudniejsza niż w przypadku pandemii, że wiele problemów jest charakterystycznych tylko dla polskich firm lub polskich oddziałów firm międzynarodowych. Wielu przedsiębiorców w naszym kraju zastanawia się dzisiaj, jak uniknąć problemów i zabezpieczyć się w tej trudnej sytuacji, która wynika z rosyjskiej agresji na Ukrainę. Na te i inne pytania odpowiadają eksperci w pierwszym takim cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz.

Nastroje Polaków zbadała Zymetria[1] i w raporcie „Postawy Polaków wobec wojny” z marca 2022 r. zwraca uwagę fakt, że aż 54% badanych w najbliższych 3 miesiącach boi się chaosu, tj. ogólnej destabilizacji sytuacji w kraju. Dodatkowo 26% powstrzyma się od większych wydatków, jakie były wcześniej planowane i tyle samo ograniczy codzienne wydatki. Na te nastroje nakładają się odczuwalne już problemy z działalnością wśród polskich firm, co daje efekt zwiększonego niepokoju wśród przedsiębiorców. Polski Instytut Ekonomiczny przeprowadził badanie[2] z którego wynika, że aż 42% polskich firm spodziewa się, że wojna w Ukrainie może zagrozić prowadzonej przez nie działalności w dużym lub bardzo dużym stopniu. Kolejne 35% widzi takie zagrożenie na poziomie średnim, co oznacza, że 77% – a więc niemal osiem z dziesięciu firm – odczuwa znaczące obawy.

Skala zagrożeń rośnie z każdym tygodniem

Widać znaczny niepokój wśród przedsiębiorców, a dodatkowo co chwila pojawia się wiele zagrożeń oraz nowych sytuacji: bojkoty konsumenckie na niespotykaną nigdy dotąd skale, apele o pomoc mieszające się z wewnętrzną potrzebą pomocy – zarówno zarządów, jak i pracowników, odpływ pracowników, którzy wyjechali na wojnę i nie wiadomo, kiedy wrócą, przypływ ludzi, w tym osób potrzebujących pracy, zapowiedzi ułatwień gospodarczych i prawnych w tym zakresie itp. Nowe sytuacje oraz regulacje są w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości trudne do uporządkowania, co dodatkowo nie ułatwia życia przedsiębiorcom. Wiele firm już zetknęło się z problemami, wiele zaczęło je rozwiązywać i adaptować się do nowej sytuacji. Wiele niestety dotknęły już kryzysy.

Firmy firmom – eksperckie wsparcie dla polskich przedsiębiorców

MOVIDA, zajmująca się na co dzień organizacją profesjonalnych wydarzeń specjalistycznych, zrealizowała projekt cyklu webinarów #ReakcjaNaTuiTeraz z wypowiedziami ekspertów w newralgicznych dziedzinach. To swoiste kompendium alertów, mających za zadanie zwrócić uwagę przedsiębiorców i firm na możliwe problemy oraz od razu dać możliwe remedium – metody radzenia sobie ze zidentyfikowanymi problemami. Całość dotyczy wielu sytuacji oraz trudności, jakie pojawiły się w związku z wojną w Ukrainie i jej konsekwencjami.

Szybko zorientowaliśmy się, że wiele firm ma podobne obawy i problemy wynikające ze społecznych i gospodarczych konsekwencji wybuchu wojny w Ukrainie. Z drugiej strony wiedzieliśmy, że eksperci w różnych dziedzinach mają już wypracowane odpowiedzi. Szkoda czasu na wywarzanie otwartych przez kogoś drzwi. Uznaliśmy, że warto szybko połączyć siły i zrealizować cykl webinarów z udziałem specjalistów w obszarach newralgicznych w obecnej sytuacji” – powiedziała Izabella Kiriczok, Prezes MOVIDA. I dodała: „Co ciekawe; widzimy, że sytuacja motywuje ludzi, buduje więzi miedzy nimi, także w relacji pracownik – pracodawca; w szczególności gdy pracownik widzi że pracodawca się angażuje w pomoc.

Analiza aktualnych problemów wskazała, że istnieje kilka trudnych obszarów wymagających wsparcia. Są to kwestie prawne, komunikacja kryzysowa, działania operacyjne oraz kwestie podatkowe. Właśnie dlatego w ramach tego projektu stworzono:

  • Alerty prawne, przedstawione przez mec. Katarzyną Czyżewską z Kancelarii Czyżewscy, która syntetycznie pokazała, jak przygotować firmę do obecnego kryzysu pod kątem prawnym, mówiąc o reprezentacji firmy, przystosowania do działania w trudnych warunkach, bezpieczeństwie reprezentacji, procedurach awaryjnych czy bezpieczeństwie dokumentacji. Dodatkowo zostały poruszone kwestie zatrudniania uchodźców, które budzą wiele wątpliwości.
  • ALERT PRAWNY DLA FIRM POMAGAJĄCYCH [⌚️21:50] https://lnkd.in/djVKbi3n
     
  • Na alerty w komunikacji kryzysowej – zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej – postawili Beata i Adam Łaszyn z Alert Media Communications, zwracając uwagę na sytuacje zagrażające wizerunkowi i kryzysogenne obszary wymagające zwiększonej uwagi. Poruszone zostały kwestie komunikacji w mediach społecznościowych, zagrożeń wynikających z cyberataków, dezinformacji oraz ponadstandardowe potrzeby komunikacji wewnętrznej.
  • KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA [⌚️1:03:40] https://lnkd.in/dakJkHM8
     
  • Obszar działań operacyjnych został przedstawiony w trzech częściach. Pan Łukasz Adadyński, Kierownik ds. Bezpieczeństwa i Środowiska Pracy z firmy Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja podzielił się wiedzą i doświadczeniem od strony działań operacyjnych.
  • Zarządzanie kryzysowe [⌚️17:46] https://lnkd.in/dRJWyivE

Tomasz Kercz, Kierownik ds. BHP i Ochrony Środowiska przedstawił EMERGENCY RESPONSE PLAN – praktyczne narzędzie do przygotowania się na scenariusze kryzysowe

  • EMERGENCY RESPONSE PLAN [⌚️19:50]  https://lnkd.in/d85SC4Xy

Tomasz Dunak, Główny Specjalisty ds. BHP i Ochrony Środowiska w NIDEC MOTORS w Niepołomicach opowiedział o doświadczeniach z zakresu planowania działań awaryjnych.

  • PLANOWANIE DZIAŁAŃ AWARYJNYCH [⌚️38:56] https://lnkd.in/dX4A8krq
     

Kolejne materiały #ReakcjaNaTuiTeraz już wkrótce!

Trwają już prace nad kolejnym materiałem dotyczącym kwestii podatkowych. Zostanie opublikowany, kiedy ustawodawca wprowadzi w życie przygotowywane rozwiązania legislacyjne.

Istniejące i nowe webinary, które zostały stworzone przez ekspertów, można oglądać w serwisie LinkedIn: #ReakcjaNaTuiTeraz.

 

Kontakt dla mediów:

Alert Media Communications

Telefon: (+48) 22 546 11 00 / Email: biuro@alertmedia.pl

 


[1] https://www.zymetria.pl/index.html

[2] https://pie.net.pl/firmy-w-polsce-boja-sie-wojny-ale-do-paniki-jeszcze-daleko/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy Biuro prasowe
2025-01-02 | 09:30

Skuteczny marketing B2B – klucz do rozwoju firmy

Współczesne przedsiębiorstwa działające w modelu B2B muszą stawić czoła rosnącej konkurencji oraz zmieniającym się oczekiwaniom klientów. Kluczowym elementem
Media i PR Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?
2024-12-27 | 08:30

Skuteczny marketing internetowy - co warto wiedzieć?

Marketing internetowy to potężne narzędzie, które nieustannie ewoluuje wraz z rozwojem technologii i zmieniającymi się zachowaniami konsumentów. Dynamiczny
Media i PR Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura
2024-12-19 | 15:17

Manufaktura nagrodzona prestiżowymi Złotymi Spinaczami Manufaktura Manufaktura

Podczas 22. edycji konkursu Złote Spinacze, organizowanego co roku przez Związek Firm Public Relations, Manufaktura w Łodzi została nagrodzona dwoma statuetkami – Złotym i Srebrnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.