Wsparcie marki GROHE w ramach kampanii "Make a Splash!"
Dzięki wsparciu marki GROHE w ramach kampanii „Make a Splash!”, LIXIL i UNICEF zapewniły dostęp do bezpiecznych rozwiązań wodno-sanitarnych w Nigerii i Indonezji
- Należąca do LIXIL marka GROHE przekazała 1,2 mln euro zebranych w ramach kampanii pod hasłem „Obudź swoją energię” na rzecz działań partnerskich LIXIL i UNICEF
- W samej Nigerii wkład ten pomoże ponad 1,75 mln ludzi uzyskać dostęp do lepszych urządzeń wodno-sanitarnych
- W Indonezji efekt współpracy między LIXIL i UNICEF wzmocni rynek usług wodno-sanitarnych, aby zaoferować zwiększony dostęp do bezpiecznych urządzeń sanitarnych dla około 250 000 osób, zwłaszcza w społecznościach zamieszkujących peryferia miast. Liczba ta wzrośnie wraz ze skalą programu
Warszawa, listopad 2022 – Dostęp do czystych, bezpiecznych toalet lub możliwość umycia rąk to coś, co dla większości z nas wydaje się standardem higieny. Niestety 1,69 miliarda ludzi na całym świecie nie ma dostępu do podstawowych urządzeń sanitarnych. 496 milionów regularnie korzysta z „toalety” na zewnątrz[1], a 30% populacji świata nie ma w domu do dyspozycji urządzeń z bieżącą wodą oraz mydłem.
Globalne partnerstwo LIXIL i UNICEF w ramach inicjatywy „Make a Splash!” rozpoczęło się w 2018 roku. Łączy ono starania UNICEF w zakresie zwiększania dostępu do rozwiązań wodno-sanitarnych na świecie z technologią i doświadczeniem w tworzeniu prostych, ale innowacyjnych i przystępnych cenowo rozwiązań sanitarnych marki SATO, należącej do LIXIL. Efekty tego partnerstwa dotarły już do 2,9 milionów osób, a cała akcja rozszerzyła się w 2021 na 6 krajów. W tym na 3 najludniejsze państwa świata: Nigerię, Indonezję i Indie.
W zeszłym roku marka GROHE przeprowadziła kampanię pod hasłem „Obudź swoją energię” (ang. nazwa brzmiała „Energy for Life”). Objęła ona 13 krajów na terenie Europy, Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki[2]. Założeniem było przekazanie wartości 1 € za każdy sprzedany prysznic lub baterię termostatyczną GROHE w ramach wsparcia akcji „Make a Splash!” będącej wspólną inicjatywą UNICEF i LIXIL. Łącznie zebrano 1,2 mln euro, które przeznaczono bezpośrednio na działania partnerskie, wspierające społeczności w Nigerii i Indonezji – krajach, w których ludzie cierpią z powodu braku dostępu do podstawowych oraz bezpiecznych urządzeń wodno-sanitarnych.
Wsparcie działań podnoszących warunki sanitarne w Nigerii
UNICEF szacuje, że prawie 77,8 mln ludzi w Nigerii korzysta z toalety na otwartej przestrzeni lub ma dostęp jedynie do mało zaawansowanych rozwiązań sanitarnych. W zeszłym roku akcja „Make a Splash!" rozszerzyła swój zasięg na Nigerię, gdzie rząd federalny ogłosił plany związane z rozwiązaniem problemu otwartej defekacji do 2025 roku. UNICEF będzie wspierał te wysiłki poprzez edukację społeczności, tworząc zapotrzebowanie na urządzenia sanitarne w gospodarstwach domowych. Ma to przynieść poprawę warunków higienicznych dla 1,5 miliona osób. Organizacja będzie również współpracowała z nigeryjskim rządem w celu wzmocnienia systemów optymalizujących zasięg rynków sanitarnych i ich rolę w zapewnieniu konsumentom dostępu do produktów oraz usług. Dzięki temu dodatkowe 250 000 osób będzie mogło korzystać z lepszych usług wodno-sanitarnych.
Opracowanie rozwiązań zapewniających dostęp do bezpiecznych usług sanitarnych w Indonezji
W Indonezji 80% gospodarstw domowych ma dostęp do podstawowych rozwiązań sanitarnych, ale mniej niż 1/10 korzysta z bezpiecznych urządzeń.[3] Działania podejmowane w ramach akcji „Make a Splash” w Indonezji posłużą jako katalizator zmian, by w rezultacie zwiększyć skalę korzystania z bezpiecznych usług poprzez rozwój odpowiednich rozwiązań oraz zaangażowanie sektora prywatnego. Wkład marki GROHE w inicjatywę wpłynie na poprawę jakości warunków wodno-sanitarnych nawet 250 000 ludzi. Wraz z dalszym testowaniem i zwiększaniem skali tego przedsięwzięcia, GROHE i UNICEF mają szansę zwiększyć dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych dla jeszcze większej liczby Indonezyjczyków.
„W LIXIL jesteśmy dumni z naszego globalnego partnerstwa z UNICEF i kampanii GROHE „Obudź swoją energię”. Działania te mają natychmiastowy i długotrwały wpływ na jakość życia tysięcy osób w Nigerii i Indonezji, gdzie defekacja na zewnątrz oraz niepewne warunki sanitarne nadal są codziennością. Woda jest podstawą naszej działalności, a jako globalny lider w branży, dążymy do tego, by nasze działania były zgodne z 6. celem zrównoważonego rozwoju ONZ. Jesteśmy zobowiązani do dzielenia się naszą wiedzą i tworzenia warunków do dobrych zmian, aby dostęp do czystej wody i urządzeń sanitarnych stały się rzeczywistością dla każdego i wszędzie” - mówi Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA.
„Poprawa warunków sanitarnych i higieny jest ważna, zwłaszcza dla dzieci w Nigerii. Zmniejsza to ryzyko chorób, które mogą negatywnie wpłynąć na ich ogólne samopoczucie, naukę i rozwój. W UNICEF jesteśmy wdzięczni, że wsparcie marki GROHE. Nie tylko pomoże nam ułatwić dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych dla większej ilości dzieci i rodzin, ale także wspomoże misję uwolnienia Nigerii od problemów związanych z defekacją na zewnątrz” – podkreśla Jane Bevan, Chief of WASH, UNICEF Nigeria.
„Ułatwienie dostępu do usług sanitarnych poprzez zwiększenie ich dostępności oraz przystępności może uratować życie wielu dzieci, pozytywnie wpływając na ich zdrowie, edukację i możliwości ekonomiczne” – mówi Maniza Zaman, przedstawicielka UNICEF w Indonezji. „Nasza współpraca z GROHE i LIXIL połączy partnerów rządowych, przedsiębiorców, dostawców i instytucje finansowe, aby pomóc przyspieszyć dostęp do bezpiecznie zarządzanych urządzeń sanitarnych dla milionów ludzi, co pozwoli znacznie większej liczbie dzieci żyć oraz rozwijać się w czystym i zdrowym środowisku”.
Dowiedz się więcej o tym, jak GROHE wspiera akcję "Make a Splash!" na dedykowanej stronie GROHE.
UNICEF nie promuje żadnej firmy, marki, produktu ani usługi.
[1] Data from WHO and UNICEF Joint Monitoring Programme for Water Supply, Sanitation and Hygiene.
[2] Kampania odbywała się od maja do sierpnia 2021 roku w Austrii, Belgii, Danii, Egipcie, Francji, Niemczech, Włoszech, Maroku, Holandii, Polsce, Rosji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
[3] National Bureau of Statistics and National Development Planning Ministry, 2022.

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.