Znamy marki, którym najbardziej ufają przedsiębiorcy
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
Zaufanie to klucz do sukcesu i znamy 25 najlepszych, którzy doskonale wiedzą, jak z niego korzystać. Tytuł Marka Godna Zaufania został przyznany już po raz siódmy.
Badanie Marka Godna Zaufania to inicjatywa wydawcy miesięcznika „My Company Polska”. Powstało przy współpracy z Instytutem Badawczym Kantar Polska. Głównym celem, tego realizowanego już po raz siódmy badania, było poznanie opinii przedsiębiorców na temat najlepszych marek, produktów i usług skierowanych
do biznesu oraz wskazanie tych, którym najbardziej ufają.
Mechanizm jest prosty – poprosiliśmy czytelników i prenumeratorów miesięcznika „My Company Polska”, uczestników szkoleń i konferencji, przedstawicieli kadry zarządzającej, specjalistów i właścicieli firm, by spontanicznie wymienili markę, której najbardziej ufają. W każdej kategorii można było wskazać tylko jedną. Ankiety zostały wysłane do 30 tys. przedsiębiorców. Zachęcaliśmy ich do wypełnienia ankiety także przez media społecznościowe. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania. W badaniu wzięło udział aż 1 226 przedsiębiorców, którzy łącznie wymienili 350 znanych sobie i cenionych przez siebie firm.
– To wspaniały wynik, bo nie możemy zapominać o otoczeniu, w jakim działają firmy. Tuż po pandemii doszło do wojny w Ukrainie, wiele firm przekierowało swoje działania na pomoc uchodźcom. To też wiązało się z tym, że wydatki marketingowe, a więc też te na promocję marek, spadły – mówi Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”. – Marki budują dziś swoją renomę innymi sposobami, angażując się społecznie, pomagając innym. I to widać w badaniach. W najnowszym „Edelman Trust Barometer” to właśnie przedstawiciele biznesu budzą największe zaufanie, wyprzedzając w tym rządy państw – dodaje.
Zaufanie to proces
W tym roku uczestnicy badania oceniali marki aż w 25 kategoriach. Spontanicznie wymienili nazwy 350 marek, którym ufają. Oto najczęściej pojawiające się brandy.
W kategorii „Stacja benzynowa” bezkonkurencyjny okazał się PKN Orlen. – Nasi partnerzy biznesowi oraz klienci w Polsce i za granicą wiedzą, że można nam ufać. Nieustannie dbamy o ich satysfakcję, oferując najwyższej jakości produkty i usługi – komentuje ten wynik Magdalena Cybula, dyrektor Biura Marketingu, PKN Orlen. – Tytuł Marka Godna Zaufania jest dla nas ważnym wyróżnieniem i powodem do satysfakcji. To także zobowiązanie i motywacja do dalszej pracy i umacniania wzajemnego zaufania – dodaje.
Wśród „Dostawców energii dla firm” najczęściej wskazywaną marką okazało się PGNiG, a w kategorii „Firma ubezpieczeniowa” PZU. „Systemy płatnicze” to kategoria, w której laur zwycięstwa przypadł marce VISA. Największym zaufaniem w przypadku „Urządzeń biurowych” cieszy się HP, a „Komputerów osobistych” Lenovo.
– Budowanie zaufania jest procesem długofalowym, na który składa się wiele czynników. Począwszy od tworzonych produktów poprzez obsługę posprzedażową, na kreowaniu i rozwijaniu portfolio rozwiązań kończąc. Wszystkie te działania są wynikiem słuchania klientów i bycia jak najbliżej nich, by jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby – zdradza przepis marki na sukces Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska.
W kategorii „Smartfon” najbardziej zaufaną marką okazał się Samsung, w przypadku „Samochodów osobowych dla firm” – Škoda, a „Samochodów dostawczych dla firm” – Volkswagen. Najlepszą „Firmą leasingową” jest Santander Leasing.
– Trzeci raz z rzędu wygrywamy w kategorii firma leasingowa, co świadczy nie tylko o wielkim zaufaniu, jakim darzą nas przedsiębiorcy, ale także o dużej pracy, jaką wykonujemy, aby się rozwijać i wspierać klientów w nowoczesnym prowadzeniu ich biznesów. Trudny czas, którego teraz wspólnie doświadczamy, był i jest próbą trwałości relacji, testem na dobre rozumienie potrzeb oraz współpracy, u podstaw której leży właśnie zaufanie – tłumaczy Tomasz Jąder, prezes zarządu Santander Leasing.
Wyczulenie na potrzeby rynku
Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska, firmy, która została liderem w kategorii „Usługi kurierskie” uważa, że w przypadku zaufania: „wyczulenie na potrzeby rynku to ważna zdolność w czasach dynamicznych i nieoczekiwanych zmian. Stawiamy na personalizację usług i rozwijamy interaktywne narzędzia włączające odbiorcę w logistykę doręczenia. Dzięki temu odbiorca ma wpływ na to jak, kiedy i gdzie odbierze swoją przesyłkę”.
Największe zaufanie wśród „Banków oferujących konto firmowe, kredyty firmowe, pożyczki dla firm" zdobył mBank, a w kategorii „Audyt finansowy” – EY. Za najbardziej godnego zaufania mecenasa sportu uznano markę Totalizator Sportowy.
– Ogromnie nas cieszy, że polscy przedsiębiorcy postrzegają nas nie tylko jako firmę innowacyjną, lecz także mecenasa ważnych dziedzin życia społecznego, który zaskarbił sobie powszechne zaufanie. Pracujemy na ten tytuł każdego dnia, rozwijając nasze usługi spełniające najwyższe standardy odpowiedzialnej gry, ale także realizując misję społeczną, jaką jest wsparcie rozwoju polskiego sportu i kultury – tłumaczy Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego.
W kategorii „Usługi prawne” zwycięską marką okazała się kancelaria Baker McKenzie, „Usługi windykacyjne” – KRUK, a „Firma faktoringowa” – Bibby Financial Services.
– Bibby Financial Services działa w branży finansowej, gdzie zaufanie jest szczególnie ważne. Naszymi klientami są głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, z którymi budujemy partnerskie relacje. Powinno to być normą w biznesie, ale jednak wciąż częściej spotyka się szablonowe podejście i algorytmy zamiast dogłębnego zrozumienia potrzeb – mówi Tomasz Kukulski, prezes Bibby Financial Services.
Marką, która okazała się najbardziej godna zaufania w kategorii „Edukacja biznesu” jest Uczelnia Łazarskiego, w kategorii „Opieka medyczna dla pracowników” – LUX MED, „E-commerce” – Allegro. Najlepszy w „Oprogramowaniu dla firm” okazał się Microsoft, a w „Usługach w chmurze” – Google. Mistrzem „Usług logistycznych” został DHL
Partnerem projektu Marka Godna Zaufania jest PKN Orlen, a partnerem wspierającym Attention Marketing. Partnerem tegorocznej gali jest BEST COMPANY SOLUTIONS.

Dlaczego przestrzeganie praw autorskich jest kluczowe dla biznesu

Trwa 5. edycja konkursu PR Wings

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.