Komunikaty PR

Menù stawia na zwiększoną szybkość i wydajność

2023-07-26  |  09:00
Biuro prasowe

Dwie naważarki do świeżej żywności firmy Ishida (FFW) zainstalowane w zakładzie firmy menù s.R.L., wiodącego włoskiego producenta specjałów spożywczych dla branży gastronomicznej, zapewniają znaczną poprawę szybkości i wydajności produkcji. Pozwoliły też na znaczne zmniejszenie nakładów pracy w procesie ważenia i pakowania szeregu wysokiej jakości produktów warzywnych i owoców morza.

 

Pierwszą naważarką FFW zainstalowaną w fabryce Menù w Medolli była 12-głowicowa waga CCW-R2-112WB. Producent zdecydował się na nią w celu sprostania konkretnemu wyzwaniu związanemu z odważaniem niektórych mieszanych składników do puszek. Korzyści, jakie wiązały się z tym zakupem, zwłaszcza w porównaniu z tym, że do tej pory proces ważenia nadzorowany był ręcznie, sprawiły że bardzo szybko zdecydowano się na wprowadzenie drugiej, sześciogłowicowej wagi CCW-R2-106WB. Ta naważarka wykorzystywana jest w zakładzie do ważenia warzyw w opakowaniach typu doypack.

 

Oba urządzenia znacznie zwiększyły prędkość napełniania. CCW-R2-112 może napełniać do 50 puszek na minutę w przypadku ważenia pojedynczego składnika. CCW-R2-106 osiąga do 20 doypacków na minutę. 

 

Naważarka Ishida z serii FFW stanowi alternatywne rozwiązanie do obsługi bardzo lepkich, świeżych i wrażliwych na obicia produktów. Sprawdza się szczególnie w fabrykach z ograniczeniami wysokości. FFW może odbierać produkty z przenośnika taśmowego do górnej części wagi, gdzie jeden lub dwóch operatorów za pomocą podajników taśmowych równomiernie rozprowadza je do lejów wagowych. Pomaga to zmaksymalizować szybkość i wydajność procesu ważenia. Funkcje takie jak drzwiczki zgarniacza, żebrowane powierzchnie i zasuwy zgarniające na zbierających przenośnikach taśmowych minimalizują przywieranie produktu.

 

W menù każda waga obsługuje różnorodne lepkie i delikatne produkty, w tym karczochy, młodą cebulę, grzyby, suszone pomidory, oliwki i owoce morza. System dystrybucji z lejkiem wahliwym automatycznie przenosi produkt do podajników taśmowych za pomocą przedłużonego ramienia, które porusza się po górnej części wagi. Czujniki nad każdym lejem zbiornika monitorują ilość produktu i w razie potrzeby uzupełniają jego ilość.

 

Niektóre produkty mieszane stanowią wyzwanie podczas pakowania. Zwłaszcza grzyby, nie mieszają się dobrze, ponieważ różnice w ich kształtach i gęstości mogą powodować, że po wymieszaniu podczas podawania i przenoszenia do wagi rozpadają się. W przypadku innych mieszanek, takich jak owoce morza, ważne jest zachowanie spójności mieszanki, szczególnie dotyczy to równomiernego rozprowadzania droższych produktów.

 

To właśnie temu wyzwaniu starał się sprostać producent. 12-głowic modelu CCW-R2-112 można podzielić, tak by oddzielnie ważyć poszczególne produkty, a następnie równomiernie odważać każdy z nich podczas napełniania puszek. Dzięki tej elastyczności, w przypadku odważania produktów jednoskładnikowych, można podzielić wagę na dwie części, każda po sześć głowic, obie z rynną wyładowczą poniżej. Umożliwia to jednoczesne napełnianie dwóch puszek w celu zmaksymalizowania przepustowości.

 

Maszyna CCW-R2-106 obsługuje opakowania doypack o masie 1 kg i 2,5 kg. Obecnie testowany jest również mniejszy rozmiar 400 g. Naważarka obsługuje również dwie wysokości puszek - o pojemności jednego litra (1050 g) i 600 g. Dokładność wynosi od 5 do 10 g wagi docelowej.

 

Przy szerokiej gamie obsługiwanych produktów, obie wagi oferują elastyczność umożliwiającą szybkie i wydajne przezbrojenia, aby sprostać wszystkim wymaganiom. Higieniczna konstrukcja FFW umożliwia szybkie czyszczenie - wszystkie zbiorniki można łatwo wyjąć i umieścić na specjalnym stojaku w celu całkowitego umycia.

 

Kolejną specjalną cechą instalacji jest zmotoryzowana suwnica dla 12-głowicowej wagi FFW, która umożliwia cofnięcie całego systemu ważenia i napełniania znad napełniarki puszek, zapewniając łatwy dostęp do wagi w celu jej czyszczenia i konserwacji.

 

„Jesteśmy zachwyceni wydajnością naważarek do świeżej żywności firmy Ishida i tym, jak pomogły nam one przekształcić operację wymagającą ręcznej obsługi w znacznie bardziej wydajne rozwiązanie" – podkreśla Massimo Baccarini, dyrektor techniczny menu.

 

Menù s.R.L. jest wiodącym producentem specjałów spożywczych dla gastronomii, w tym przypraw, sosów i past, dań makaronowych, dań gotowych oraz mieszanek do ciast i deserów. Szefowie kuchni firmy łączą kreatywność z najnowocześniejszą technologią, by nieustannie rozwijać autorskie receptury, zapewniając wysoki poziom produkcji bez uszczerbku dla jakości. Składniki są pozyskiwane zarówno lokalnie, jak i z najważniejszych włoskich i zagranicznych rynków żywności. Wszystkie specjały firmy są produkowane bez konserwantów i pod najsurowszymi warunkami kontroli. Menù jako jedna z pierwszych we Włoszech zastosowała aseptyczne systemy sterylizacji, aby zapewnić produkty o niepowtarzalnej jakości i świeżości.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.