Komunikaty PR

Mercaton ASI stawia na edukację inwestorów

2021-06-24  |  06:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Fundusz Mercaton ASI zaangażował się w działania mające na celu podnoszenie wiedzy na temat rynku kapitałowego i wzrost świadomości inwestycyjnej. Fundusz wpisuje się tym samym w trend profesjonalizacji inwestorów, realizowany już choćby przez KNF przy pomocy kampanii społecznych „Zanim” czy „Inwestuj świadomie”. Z badań wynika bowiem, iż ponad połowa Polaków ma nikły poziom wiedzy na temat form lokowania kapitału i funduszy inwestycyjnych.

Skromny stan wiedzy Polaków potwierdzają oficjalne badania. Z raportu UOKiK[1] „Inwestycje Polaków” przeprowadzonym przez Kantar pod koniec 2018 roku jasno wynika, że choć 40 proc. z nas wie co to są fundusze inwestycyjne, to jedynie co czwarty z tej liczby rozumie czym się one zajmują. Nieco bardziej uniwersalne wnioski, oparte na szerokim przekroju społeczeństwa, wysnuwa analiza GPW. Badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2021”[2] przeprowadzone w lutym i marcu bieżącego roku na zlecenie Warszawskiego Instytutu Bankowości i Fundacji GPW wskazuje, że jedynie 12 proc. Polaków określa swój poziom wiedzy finansowej na ocenę dobrą lub bardzo dobrą. Jednocześnie 49 proc. ankietowanych uważa, że ich orientacja w temacie finansów jest mała lub bardzo mała. Generalny wniosek badania, który reprezentuje aż 97 proc. dorosłych Polaków, wskazuje na konieczność organizacji obowiązkowej edukacji finansowej.

Z powyższych przyczyn, ale też własnych obserwacji i doświadczeń, zarządzający Mercaton ASI mocno angażują się w działania edukacyjne, które obok działalności inwestycyjnej, stanowią kluczowy aspekt aktywności Funduszu. Jego eksperci swoją misję edukacyjną realizują m.in. poprzez cykl szkoleń i publikacji kierowanych do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Tematyka dotyczy zarówno działania rynku kapitałowego, jak i potencjału inwestycyjnego branż, w których specjalizuje się Fundusz.

W zgodzie ze wspomnianymi ideami Tomasz Nietubyć, główny inwestor Mercaton ASI zaangażował się w szereg projektów mających formę rozmów i szkoleń wideo traktujących o tematyce inwestycyjnej i możliwych kierunkach lokowania kapitału. Ponadto na stronie Funduszu powstała specjalna zakładka Strefa Edukacji, gdzie zarejestrowani inwestorzy otrzymają dodatkowe, ekskluzywne treści.

Mercaton ASI działa w oparciu o środki prywatne, toteż zależy nam na zaangażowaniu inwestora możliwie najbardziej profesjonalnego i świadomego meandrów rynku kapitałowego. Inwestowanie w projekty kategorii impact investing spełniające kryterium społecznego oddziaływania wymaga od nas, jak również naszych partnerów, pełnego zaangażowania wspartego wzajemnym zrozumieniem, kluczowego dla koncepcji inwestycji długoterminowych – tłumaczy Tomasz Nietubyć, członek zarządu i lead investor Mercaton ASI.

W ramach działań edukacyjnych Funduszu podejmowane były już takie tematy, jak np. impact investing, o którym Tomasz Nietubyć rozmawiał z Adrianem Gorzyckim w cyklu publikacji na kanale Przygody Przedsiębiorców. Tajniki skutecznego inwestowania zostały omówione m.in. w kanałach prowadzonych przez Jarosława Kuźniara. Świat inwestycji na rynku niepublicznym ze specjalnym uwzględnieniem rynków, które mają wpływ na społeczeństwo prezentuje natomiast cykl rozmów prowadzonych na kanale Macieja Gnyszki. Tematykę związaną z zaangażowanym inwestowaniem, potencjałem inwestycyjnym poszczególnych branż czy funkcjonowaniem Alternatywnej Spółki Inwestycyjnej, Mercaton ASI regularnie porusza także w organizowanych przez siebie webinarach.

***

Mercaton ASI to powstały w 2019 roku alternatywny fundusz inwestycyjny, którego założeniem jest wspieranie projektów odpowiadających na potrzeby współczesnego świata oraz wykazujących potencjał na wysoki zwrot z inwestycji. Swoje działania Fundusz opiera o środki prywatne, które pozwalają na sprawny i szybki proces inwestycji oraz wysoką elastyczność w sposobie finansowania projektów. Zarząd Mercaton ASI tworzą doświadczeni managerowie, inwestorzy i przedsiębiorcy: Tomasz Nietubyć i Paweł Obara. Zespół uzupełniają eksperci z dziedzin będących obszarem zainteresowania Funduszu, w szczególności recyclingu i game’ingu oraz profesjonalnych relacji inwestorskich. W doborze projektów Mercaton ASI kieruje się przede wszystkim kryteriami impact investingu, perspektyw długoterminowych oraz potencjału stopy zwrotu. Wartością dodaną Funduszu są prowadzone przez jego ekspertów działania edukacyjne kierowane do inwestorów, mediów oraz otoczenia rynkowego. Fundusz stawia sobie za cel podwojenie kapitału inwestorów oraz jako jedyny na rynku oferuje możliwość wyjścia z inwestycji poprzez odkup udziałów. Więcej szczegółów na stronie http://www.mercaton.pl/


[1] UOKiK, raport „Inwestycje Polaków”
https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=23748

[2] Warszawski Instytut Bankowości, Fundacja GPW, badanie „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2021”

https://www.gpw.pl/pub/GPW/pdf/Poziom_wiedzy_finansowej_Polakow.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Czy można przyspieszyć odroczony termin płatności na fakturze? Biuro prasowe
2024-09-27 | 14:30

Czy można przyspieszyć odroczony termin płatności na fakturze?

Wystawianie faktur z odroczonym terminem płatności to powszechna praktyka w wielu branżach. Dla firm sprzedających towary i usługi, możliwość zaoferowania klientom
Finanse IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności
2024-09-27 | 01:00

IdoSell i Adyen łączą siły w obszarze płatności

IdoSell – lider rynku e-commerce w Polsce – nawiązał strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. Od teraz Adyen będzie dostarczać
Finanse Nieprzewidziany wydatek tuż przed wypłatą? Soonly znalazło na to patent(o).
2024-09-26 | 10:00

Nieprzewidziany wydatek tuż przed wypłatą? Soonly znalazło na to patent(o).

Patento to zupełna nowość na polskim rynku finansowym. Zespół Soonly Finance pod kierownictwem Dariusza Deniziaka opracował rewolucyjne rozwiązanie, które umożliwia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.