Miasto Stołeczne Warszawa wybiera e-point na doradcę technologicznego
Wirtualny Warszawski Obszar Funkcjonalny (Virtual WOF)
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości życia mieszkańców i osób przyjezdnych, w tym turystów poprzez dostarczenie pakietu e-usług ułatwiających wielopłaszczyznową interakcję z gminami i korzystanie z usług publicznych przy wykorzystaniu technologii mobilnych.
Docelowy system ma być zgodny ze standardami WCAG 2.0, które przeciwdziałają wykluczeniu cyfrowemu. W sposób szczególny zostaną uwzględnione potrzeby osób z dysfunkcjami wzroku, chociażby poprzez kompatybilność aplikacji z systemami udźwiękającymi urządzenia mobilne.
Cyfrowe rozwiązania oraz systemy geoinformacyjne mają za zadanie służyć ludziom i poprzez takie realizacje powinniśmy kształtować wspólną przyszłość - komentuje Marek Szulc , CEO e-point Polska.
Zakres umowy
Usługa doradcza będzie polegała na zbadaniu potrzeb i skonstruowaniu ogólnej wizji systemu, przez fazę testowania z użytkownikami, aż po przygotowanie specyfikacji do ogłoszenia postępowania na jego budowę. Ostatnim punktem będzie wsparcie zamawiającego w przeprowadzeniu postępowania przetargowego, wyborze wykonawcy i nadzorze nad budową docelowego systemu. Zakończenie prac jest przewidziane na 31 października 2022 r.
Wygranie kolejnego przetargu, w tak krótkim czasie po decyzji o wejściu w sektor publiczny, napawa nas optymizmem i motywacją do dalszego działania - dodaje Marek Szulc.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.