Michał Gołkowski w Radzie Nadzorczej Sylen Studio

Do Rady Nadzorczej niezależnego studia gamingowego Sylen Studio dołączył pisarz fantasy Michał Gołkowski. Autor serii książek Komornik wesprze spółkę w pracach nad grą opartą na uniwersum jego powieści. Spółka pozyskała na ten cel 2,5 mln zł z prywatnej emisji akcji.
Książki z uniwersum „Komornik” nawiązują do biblijnej apokalipsy. Umowa pomiędzy Sylen Studio a Michałem Gołkowskim dotyczy stworzenia gry w oparciu o tę serię, pozwala również autorowi na współuczestniczenie w tworzeniu fabuły produkcji. Pisarz zadeklarował czynny udział w pracach nad grą opartą na uniwersum jego książek, nie wyklucza również wsparcia przy innych projektach spółki.
- Każdy chciałby w czymś takim uczestniczyć i widzieć, jak na podstawie słów zrodzonych z wyobraźni powstaje żywy, dynamiczny i jakże bogaty świat. „Komornik” od samego początku aż się prosił o egranizację, a ja jestem dumny będąc jednym z akuszerów tej poronionej Apokalipsy – mówi Michał Gołkowski.
Gra komornik zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych podczas prywatnej emisji akcji. Spółka w trzy dni zebrała 2,5 mln zł. W emisji wzięło udział 49 inwestorów.
- Gra Komornik to bardzo wyczekiwany tytuł – seria książek Michała Gołkowskiego posiada rzeszę czytelników, którzy nie mogą się doczekać efektów końcowych naszej produkcji. Autor zadeklarował pełne zaangażowanie w pracę nad grą. Cieszymy się także, że udało nam się przekonać inwestorów i pozyskać finansowanie – komentuje Dariusz Mytych, prezes Sylen Studio.
Komornik to druga produkcja Sylen Studio. Równolegle, trwają zaawansowane prace nad flagowym projektem spółki, grą Dream of Gods. Innowacyjne mechaniki wprowadzają świeżość i dynamizm do gatunku, dając tytułowi potencjał e-sportowy. Premiera gry zaplanowana jest na 15 stycznia 2021 roku, a już teraz jest to piąta gra w Polsce pod względem społeczności na Facebooku.

Nie ma wakacji od prac sezonowych – trwają cały rok. Jacy pracownicy są najbardziej poszukiwani?

Mercer Total Remuneration Survey (TRS) – kluczowe wnioski i obserwacje

Dyskusje o pokoleniu Z na rynku pracy, Women on boards i migracjach. Zakończyło się EFNI Wiosna w Warszawie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.