„Mindaugas on the Road” Girteka Transport
Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, zwiększa zaangażowanie w promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. „Mindaugas on the Road” to nowy projekt firmy, w ramach którego Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, zasiadł za kierownicą samochodu ciężarowego i wyruszył w trasę. Dzieląc się doświadczeniem, chce pokazać jak wygląda codzienna praca kierowców samochodów ciężarowych, z jej największymi wyzwaniami i możliwościami.
Grupa Girteka zatrudnia obecnie ponad 12,5 tys. zawodowych kierowców, którzy mają kluczowe znaczenie dla operacji logistycznych. Codziennie dostarczają ładunki w całej Europie, zapewniając płynne funkcjonowanie łańcuchów dostaw. Niezależnie od wieloletniego doświadczenia i dużej wiedzy na temat wyzwań, które się z tym wiążą, Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, postanowił osobiście doświadczyć każdego aspektu codziennej pracy kierowców.
„Wielu z nas, w branży logistycznej, zna wyzwania i możliwości przed którymi stoją kierowcy samochodów ciężarowych. Ale czym jest wiedza bez praktyki? Projekt, który rozpoczynam, ma na celu zbliżenie nas do społeczności kierowców: zrozumienie ich stylu życia poprzez udział w dostawach ładunków, poruszanie się po europejskich drogach i radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak parkowanie, zabezpieczanie ładunku czy korzystanie z narzędzi cyfrowych, tak jak to robią każdego dnia w pracy" - mówi Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.
W 2 tygodnie z „Mindaugas on the Road”
Przez kolejne dwa tygodnie, do 7 marca, Mindaugas Paulauskas, w towarzystwie Sergeya Kovaleva, kierowcy samochodu ciężarowego z ponad 20-letnim doświadczeniem, będzie jechał z bazy transportowej Girteki w Szawlach na Litwie, przez Norwegię, do Europy Południowej, a w drodze powrotnej, z Hiszpanii na Litwę. Podczas całej trasy Mindaugas Paulauskas, z pomocą Sergeya Kovaleva, ma dokumentować swoje doświadczenia i obserwacje oraz dzielić się spostrzeżeniami na temat codziennych zadań kierowców samochodów ciężarowych.
„Chcę pokazać ogromne wyzwania w pracy kierowcy samochodu ciężarowego i ogromny szacunek, na jaki zasługuje za swoją odporność. Nie tylko ze strony nas, jako branży logistycznej, ale także wszystkich tych, którzy korzystają z produktów, które kierowcy codziennie dostarczają do naszych sklepów, czy będzie to świeża żywność, leki czy artykuły pierwszej potrzeby" - podkreśla Paulauskas.
Relacja z całej trasy będzie dostępna w mediach społecznościowych, co pozwoli zwiększyć świadomość wyzwań i znaczenia kierowców w sektorze usług logistycznych. Od 26 lutego, można śledzić podróż Mindaugasa Paulauskasa na kanale YouTube Grupy Girteka, stronach na Facebooku i Instagramie dedykowanych kierowcom, a także na www.girtekadrivers.com/motr.
Zmiany w postrzeganiu zawodu kierowcy
Wzrost świadomości na temat potrzeby pozytywnych zmian w zakresie wyzwań, z którymi w codzienniej pracy mierzą się kierowcy samochodów ciężarowych w Europie, ma dziś szczególne znaczenie. Według najnowszego raportu Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), w 36 krajach na świecie brakuje ponad 3 mln kierowców samochodów ciężarowych. W 2023 r. tylko w samej Europie nieobsadzonych pozostało 233 tys. stanowisk.
Chociaż obecna sytuacja gospodarcza może zrekompensować te niedobory, w nadchodzących latach brak wykwalifikowanych zawodowych kierowców znacząco wpłynie na niezawodność i stabilność łańcuchów dostaw w Europie. A to tylko pogłębi problem. Celem projektu "Mindaugas on the Road" jest też promowanie zawodu kierowcy samochodu ciężarowego wśród młodych mężczyzn i kobiet.
„Ważne jest to, abyśmy w pełni rozumieli, jaki wpływ na codzienne życie kierowców samochodów ciężarowych mają zmiany legislacyjne. Wymagania takie jak posiadanie odpowiednich certyfikatów i zezwoleń, przepisy dotyczące godzin pracy oraz możliwości cyfryzacji codziennych zadań - to tylko kilka aspektów, z którymi dziś mają do czynienia kierowcy. Czy jednak wiemy, jak te przepisy działają w praktyce? Tego właśnie chcę się dowiedzieć" - podsumowuje Paulauskas.
Dzieląc się, opartymi na codziennym życiu spostrzeżeniami doświadczonego menedżera kadry zarządzającej, Grupa Girteka chce przedstawić wyzwania i możliwości, jakie mają zawodowi kierowcy, także korzyści związane z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych. A jako odpowiedzialna i wiodąca firma w sektorze transportu drogowego, wspierać promocję tego zawodu.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.