„Mindaugas on the Road” Girteka Transport
Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, zwiększa zaangażowanie w promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. „Mindaugas on the Road” to nowy projekt firmy, w ramach którego Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, zasiadł za kierownicą samochodu ciężarowego i wyruszył w trasę. Dzieląc się doświadczeniem, chce pokazać jak wygląda codzienna praca kierowców samochodów ciężarowych, z jej największymi wyzwaniami i możliwościami.
Grupa Girteka zatrudnia obecnie ponad 12,5 tys. zawodowych kierowców, którzy mają kluczowe znaczenie dla operacji logistycznych. Codziennie dostarczają ładunki w całej Europie, zapewniając płynne funkcjonowanie łańcuchów dostaw. Niezależnie od wieloletniego doświadczenia i dużej wiedzy na temat wyzwań, które się z tym wiążą, Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, postanowił osobiście doświadczyć każdego aspektu codziennej pracy kierowców.
„Wielu z nas, w branży logistycznej, zna wyzwania i możliwości przed którymi stoją kierowcy samochodów ciężarowych. Ale czym jest wiedza bez praktyki? Projekt, który rozpoczynam, ma na celu zbliżenie nas do społeczności kierowców: zrozumienie ich stylu życia poprzez udział w dostawach ładunków, poruszanie się po europejskich drogach i radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak parkowanie, zabezpieczanie ładunku czy korzystanie z narzędzi cyfrowych, tak jak to robią każdego dnia w pracy" - mówi Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.
W 2 tygodnie z „Mindaugas on the Road”
Przez kolejne dwa tygodnie, do 7 marca, Mindaugas Paulauskas, w towarzystwie Sergeya Kovaleva, kierowcy samochodu ciężarowego z ponad 20-letnim doświadczeniem, będzie jechał z bazy transportowej Girteki w Szawlach na Litwie, przez Norwegię, do Europy Południowej, a w drodze powrotnej, z Hiszpanii na Litwę. Podczas całej trasy Mindaugas Paulauskas, z pomocą Sergeya Kovaleva, ma dokumentować swoje doświadczenia i obserwacje oraz dzielić się spostrzeżeniami na temat codziennych zadań kierowców samochodów ciężarowych.
„Chcę pokazać ogromne wyzwania w pracy kierowcy samochodu ciężarowego i ogromny szacunek, na jaki zasługuje za swoją odporność. Nie tylko ze strony nas, jako branży logistycznej, ale także wszystkich tych, którzy korzystają z produktów, które kierowcy codziennie dostarczają do naszych sklepów, czy będzie to świeża żywność, leki czy artykuły pierwszej potrzeby" - podkreśla Paulauskas.
Relacja z całej trasy będzie dostępna w mediach społecznościowych, co pozwoli zwiększyć świadomość wyzwań i znaczenia kierowców w sektorze usług logistycznych. Od 26 lutego, można śledzić podróż Mindaugasa Paulauskasa na kanale YouTube Grupy Girteka, stronach na Facebooku i Instagramie dedykowanych kierowcom, a także na www.girtekadrivers.com/motr.
Zmiany w postrzeganiu zawodu kierowcy
Wzrost świadomości na temat potrzeby pozytywnych zmian w zakresie wyzwań, z którymi w codzienniej pracy mierzą się kierowcy samochodów ciężarowych w Europie, ma dziś szczególne znaczenie. Według najnowszego raportu Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), w 36 krajach na świecie brakuje ponad 3 mln kierowców samochodów ciężarowych. W 2023 r. tylko w samej Europie nieobsadzonych pozostało 233 tys. stanowisk.
Chociaż obecna sytuacja gospodarcza może zrekompensować te niedobory, w nadchodzących latach brak wykwalifikowanych zawodowych kierowców znacząco wpłynie na niezawodność i stabilność łańcuchów dostaw w Europie. A to tylko pogłębi problem. Celem projektu "Mindaugas on the Road" jest też promowanie zawodu kierowcy samochodu ciężarowego wśród młodych mężczyzn i kobiet.
„Ważne jest to, abyśmy w pełni rozumieli, jaki wpływ na codzienne życie kierowców samochodów ciężarowych mają zmiany legislacyjne. Wymagania takie jak posiadanie odpowiednich certyfikatów i zezwoleń, przepisy dotyczące godzin pracy oraz możliwości cyfryzacji codziennych zadań - to tylko kilka aspektów, z którymi dziś mają do czynienia kierowcy. Czy jednak wiemy, jak te przepisy działają w praktyce? Tego właśnie chcę się dowiedzieć" - podsumowuje Paulauskas.
Dzieląc się, opartymi na codziennym życiu spostrzeżeniami doświadczonego menedżera kadry zarządzającej, Grupa Girteka chce przedstawić wyzwania i możliwości, jakie mają zawodowi kierowcy, także korzyści związane z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych. A jako odpowiedzialna i wiodąca firma w sektorze transportu drogowego, wspierać promocję tego zawodu.
Złoty Medal EcoVadis dla CEVA Logistics za działania na rzecz CSR
Etyka w transporcie – czy konsumenci zwracają na nią uwagę?
Jak GPS Tracking Zwiększa Efektywność i Bezpieczeństwo w Transporcie Ciężarowym?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.