Komunikaty PR

„Mindaugas on the Road” Girteka Transport

2024-02-29  |  15:00
Biuro prasowe

Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, zwiększa zaangażowanie w promocję zawodu kierowcy samochodu ciężarowego. „Mindaugas on the Road” to nowy projekt firmy, w ramach którego Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, zasiadł za kierownicą samochodu ciężarowego i wyruszył w trasę. Dzieląc się doświadczeniem, chce pokazać jak wygląda codzienna praca kierowców samochodów ciężarowych, z jej największymi wyzwaniami i możliwościami. 

Grupa Girteka zatrudnia obecnie ponad 12,5 tys. zawodowych kierowców, którzy mają kluczowe znaczenie dla operacji logistycznych. Codziennie dostarczają ładunki w całej Europie, zapewniając płynne funkcjonowanie łańcuchów dostaw. Niezależnie od  wieloletniego doświadczenia i dużej wiedzy na temat wyzwań, które się z tym wiążą, Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport, postanowił osobiście doświadczyć każdego aspektu codziennej pracy kierowców.

„Wielu z nas, w branży logistycznej, zna wyzwania i możliwości przed którymi stoją kierowcy samochodów ciężarowych. Ale czym jest wiedza bez praktyki? Projekt, który rozpoczynam, ma na celu zbliżenie nas do społeczności kierowców: zrozumienie ich stylu życia poprzez udział w dostawach ładunków, poruszanie się po europejskich drogach i radzenie sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak parkowanie, zabezpieczanie ładunku czy korzystanie z narzędzi cyfrowych, tak jak to robią każdego dnia w pracy" - mówi Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteka Transport.

W 2 tygodnie z „Mindaugas on the Road”

Przez kolejne dwa tygodnie, do 7 marca, Mindaugas Paulauskas, w towarzystwie Sergeya Kovaleva, kierowcy samochodu ciężarowego z ponad 20-letnim doświadczeniem, będzie jechał z bazy transportowej Girteki w Szawlach na Litwie, przez Norwegię, do Europy Południowej, a w drodze powrotnej, z Hiszpanii na Litwę. Podczas całej trasy Mindaugas Paulauskas, z pomocą Sergeya Kovaleva, ma dokumentować swoje doświadczenia i obserwacje oraz dzielić się spostrzeżeniami na temat codziennych zadań kierowców samochodów ciężarowych.

„Chcę pokazać ogromne wyzwania w pracy kierowcy samochodu ciężarowego i ogromny szacunek, na jaki zasługuje za swoją odporność. Nie tylko ze strony nas, jako branży logistycznej, ale także wszystkich tych, którzy korzystają z  produktów, które kierowcy codziennie dostarczają do naszych sklepów, czy będzie to świeża żywność, leki czy artykuły pierwszej potrzeby" - podkreśla Paulauskas.

Relacja z całej trasy będzie dostępna w mediach społecznościowych, co pozwoli zwiększyć świadomość wyzwań i znaczenia kierowców w sektorze usług logistycznych. Od 26 lutego, można śledzić podróż Mindaugasa Paulauskasa na kanale YouTube Grupy Girteka, stronach na Facebooku i Instagramie dedykowanych kierowcom, a także na www.girtekadrivers.com/motr.

Zmiany w postrzeganiu zawodu kierowcy

Wzrost świadomości na temat potrzeby pozytywnych zmian w zakresie wyzwań, z którymi w codzienniej pracy mierzą się kierowcy samochodów ciężarowych w Europie, ma dziś szczególne znaczenie. Według najnowszego raportu Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), w 36 krajach na świecie brakuje ponad 3 mln kierowców samochodów ciężarowych. W 2023 r. tylko w samej Europie nieobsadzonych pozostało 233 tys. stanowisk.

Chociaż obecna sytuacja gospodarcza może zrekompensować te niedobory, w nadchodzących latach brak wykwalifikowanych zawodowych kierowców znacząco wpłynie na niezawodność i stabilność łańcuchów dostaw w Europie. A to tylko pogłębi problem. Celem projektu "Mindaugas on the Road" jest też promowanie zawodu kierowcy samochodu ciężarowego wśród młodych mężczyzn i kobiet.

„Ważne jest to, abyśmy w pełni rozumieli, jaki wpływ na codzienne życie kierowców samochodów ciężarowych mają zmiany legislacyjne. Wymagania takie jak posiadanie odpowiednich certyfikatów i zezwoleń, przepisy dotyczące godzin pracy oraz możliwości cyfryzacji codziennych zadań - to tylko kilka aspektów, z którymi dziś mają do czynienia kierowcy. Czy jednak wiemy, jak te przepisy działają w praktyce? Tego właśnie chcę się dowiedzieć" - podsumowuje Paulauskas.

Dzieląc się, opartymi na codziennym życiu spostrzeżeniami doświadczonego menedżera kadry zarządzającej, Grupa Girteka chce przedstawić wyzwania i możliwości, jakie mają zawodowi kierowcy, także korzyści związane z wykorzystaniem rozwiązań cyfrowych.  A jako odpowiedzialna i wiodąca firma w sektorze transportu drogowego, wspierać promocję tego zawodu.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie Biuro prasowe
2024-04-29 | 15:00

Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie

Warszawa, 29 kwietnia 2024 roku PepsiCo zaopatruje punkty sprzedaży w ścisłym centrum Warszawy rozwożąc napoje i przekąski w bezemisyjnych ciężarówkach. Działanie to wpisuje
Transport Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
2024-04-29 | 09:00

Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?

Podczas rutynowej kontroli drogowej na terenie Słowenii jeden z kierowców firmy Adecon został ukarany mandatem za rzekome nieprawidłowości w działaniu nowoczesnego tachografu. Pomimo
Transport Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia
2024-04-27 | 22:46

Ile zarabiają kierowcy zawodowi C+E? Co wpływa na ich wynagrodzenia

W 2023 r. w branży TSL nastąpiły istotne zmiany w ustalaniu wynagrodzeń dla kierowców. Wzrost płacy wraz z nowymi przepisami dotyczącymi delegowania pracowników, wpłynęły na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa

Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.

Infrastruktura

Za dwa lata w gdańskim porcie ma powstać baza instalacyjna morskich farm wiatrowych. Będzie ponad pięć razy większa od krakowskiego Rynku Głównego

21-hektarowy Terminal 5, który powstanie na wodach zewnętrznej części gdańskiego portu Baltic Hub, ma być bazą instalacyjną dla morskich elektrowni wiatrowych. To duży projekt, którego realizacja może się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Tego typu infrastruktura jest konieczna dla przyspieszenia inwestycji offshore w polskiej części Bałtyku. Pierwsze morskie farmy wiatrowe zaczną produkować zieloną energię w 2026 roku.

Prawo

Społeczne agencje najmu w Polsce dopiero raczkują. Część gmin widzi w nich szansę na walkę z wyludnieniem

W Polsce zawiązało się już i rozpoczyna działalność kilkanaście społecznych agencji najmu, kolejnych kilkanaście jest w trakcie powstawania. To niewiele jak na niemal 2,5 tys. gmin w kraju, jednak eksperci widzą w tym rozwiązaniu duży potencjał. Jak podkreślają, może to być szansa zwłaszcza dla miast średniej wielkości, by walczyć ze zjawiskiem wyludniania. Społeczne agencje najmu we współpracy z gminami pośredniczą w wynajmie mieszkań – gminnych bądź należących do prywatnych właścicieli­ – osobom, których zarobki nie pozwalają na rynkowy najem, ale nie kwalifikują ich też do otrzymania mieszkania socjalnego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.