Komunikaty PR

Mistrzostwa Świata 2022: cyberoszuści w akcji

2022-11-25  |  01:00
Biuro prasowe

Spamerzy już od kwietnia w różnoraki sposób próbują wyciągnąć cenne informacje od fanów piłki nożnej, nawiązując w swoich wiadomościach do Mundialu 2022. Jednakże w tym tygodniu badacze firmy Bitdefender odnotowali nowe kampanie spamowe bazujące na imprezie odbywającej się w Katarze. W jednej z nich oszuści powołują się na Międzynarodową Federacji Piłki Nożnej (FIFA), nakłaniając odbiorców, aby podali swoje dane osobowe, potrzebne do odebrania nagrody w wysokości 2,5 mln dolarów wygranej w loterii, która odbyła się 25 sierpnia. „Szczęśliwcy”, aby odebrać pieniądze muszą podać imię, nazwisko, stan cywilny, wiek, narodowość, kraj zamieszkania, zawód, oraz numer telefonu i dowodu osobistego.

W innych wariantach tego oszustwa przestępcy podszywają się pod Google i Visę. Oczywiście, podobnie jak większości tego typu przekrętów, użytkownicy nie otrzymają żadnych nagród, a zamiast zyskać fortunę ryzykują, iż staną się ofiarami kradzieży tożsamości.

 

Druga kampania wykryta przez Bitdefender Antispam Lab ma celu wyłudzenia danych uwierzytelniających do usług Microsoftu. Oszuści podszywający się pod firmę kurierską DHL twierdzą, że na odbiorcę e-maila czeka przesyłka od FIFA. Adresaci proszeni są o podanie poprawnego adresu dostawy, korzystając z osadzonego w wiadomości łącza.

 

Specjaliści z Bitdefendera zalecają, żeby zachować wyjątkową czujność wobec niechcianych e-maili lub SMS-ów dotyczących turnieju odbywającego się w Katarze. Szczególną uwagę należy zwracać na podejrzane linki i załączniki z prośbą o zaktualizowanie informacji lub zweryfikowanie danych logowania. Pomocne w walce ze spamem są programy antywirusowe, posiadające moduły antyphishingowe, VPN czy wieloplatformowy menedżer haseł.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.