Mistrzostwa Świata 2022: cyberoszuści w akcji
Spamerzy już od kwietnia w różnoraki sposób próbują wyciągnąć cenne informacje od fanów piłki nożnej, nawiązując w swoich wiadomościach do Mundialu 2022. Jednakże w tym tygodniu badacze firmy Bitdefender odnotowali nowe kampanie spamowe bazujące na imprezie odbywającej się w Katarze. W jednej z nich oszuści powołują się na Międzynarodową Federacji Piłki Nożnej (FIFA), nakłaniając odbiorców, aby podali swoje dane osobowe, potrzebne do odebrania nagrody w wysokości 2,5 mln dolarów wygranej w loterii, która odbyła się 25 sierpnia. „Szczęśliwcy”, aby odebrać pieniądze muszą podać imię, nazwisko, stan cywilny, wiek, narodowość, kraj zamieszkania, zawód, oraz numer telefonu i dowodu osobistego.
W innych wariantach tego oszustwa przestępcy podszywają się pod Google i Visę. Oczywiście, podobnie jak większości tego typu przekrętów, użytkownicy nie otrzymają żadnych nagród, a zamiast zyskać fortunę ryzykują, iż staną się ofiarami kradzieży tożsamości.
Druga kampania wykryta przez Bitdefender Antispam Lab ma celu wyłudzenia danych uwierzytelniających do usług Microsoftu. Oszuści podszywający się pod firmę kurierską DHL twierdzą, że na odbiorcę e-maila czeka przesyłka od FIFA. Adresaci proszeni są o podanie poprawnego adresu dostawy, korzystając z osadzonego w wiadomości łącza.
Specjaliści z Bitdefendera zalecają, żeby zachować wyjątkową czujność wobec niechcianych e-maili lub SMS-ów dotyczących turnieju odbywającego się w Katarze. Szczególną uwagę należy zwracać na podejrzane linki i załączniki z prośbą o zaktualizowanie informacji lub zweryfikowanie danych logowania. Pomocne w walce ze spamem są programy antywirusowe, posiadające moduły antyphishingowe, VPN czy wieloplatformowy menedżer haseł.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.