MLP Group przyspiesza za zachodnią granicą – nowy grunt w portfelu nieruchomości
Tauber Promotion
Gombrowicza 15
01-682 Warszawa
asiwek|tauber.com.pl| |asiwek|tauber.com.pl
+48 22 833 35 02
www.tauber.com.pl
MLP Group – Green Industrial Developer działający na rynku nieruchomości magazynowych w Europie (w Polsce, Niemczech, Austrii i Rumunii) po wielu sukcesach nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech kontynuuje dalszą ekspansję na największym rynku nieruchomości magazynowych w Europie. Spółka właśnie powiększyła swój portfel nieruchomości o kolejny grunt w Gelsenkirchen.
Nowoczesny park MLP Business Park Gelsenkirchen zlokalizowany będzie w zachodniej części Niemiec w samym centrum Zagłębia Ruhry, tuż przy autostradzie A42., niecałe 4 km od dworca głównego, a do międzynarodowego portu lotniczego Dusseldorf jest (ok. 40 km).
Nowy projekt dewelopera zlokalizowany jest na działce wynoszącej ponad 11 ha. W Gelsenkirchen powstanie supernowoczesny park logistyczny. Realizacja inwestycji rozpocznie się na przełomie II/III kwartału 2023 r., a zakończenie przewiduje się na II kwartał 2024.
Zakupiony grunt to teren poprzemysłowy, który wymaga rewitalizacji. Niemieckie projekty dewelopera w większości są przedsięwzięciami typu brownfield. MLP Business Park Gelsenkirchen będzie doskonałym miejscem do prowadzenia działalności dla firm z branży e-commerce, usługowej, montażowej, lekkiej produkcji oraz lokalnych przedsiębiorstw z regionu Nadrenii Północnej-Westfalii.
„Sukcesywnie umacniamy naszą pozycję na rynku niemieckim i austriackim. W tym roku planujemy dołączyć do naszego portfela kolejny grunt w okolicach Frankfurtu oraz Stuttgartu. Główny nacisk stawiamy na logistykę miejską (urban logistic), która odpowiada na potrzeby e-commerce i całego sektora ekonomii cyfrowej. Dążymy do tego, aby nasze parki połączyły biznes z tkanka miejską – powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
Brownfileld’owe inwestycje dewelopera to projekty przekształcające stare poprzemysłowe nieruchomości w nowoczesne ekologiczne obiekty. Na terenie MLP Business Park Gelsenkirchen inwestor zadba także o dobre samopoczucie pracowników. W trosce o najwyższy ich komfort pracy, zostaną zaprojektowane nowoczesne rozwiązania typu: tereny rekreacyjne, siłownia czy miejsca do integracji tzw. „team building”. Zielone nasadzenia wzbogacą przestrzeń terenu poprzemysłowego. Zgodnie z przyjętą zieloną strategią dewelopera nowa inwestycja zostanie zrealizowana przy jak najmniejszej ingerencji w lokalną faunę i florę. Dodatkowo projekt będzie w całości objęty certyfikacją DGNB na poziomie Gold/Platinum.
Rozwój ekonomii cyfrowej, niskie wskaźniki pustostanów, wzrost sektora e-commerce generują rosnące popytna powierzchnie magazynowe w Niemczech, są głównym motorem rozwoju MLPG. Głównym celem strategicznym MLPG w Niemczech i Austrii jest osiągnięcie w krótkim czasie pozycji TOP 3, w grupie największych deweloperów magazynowych działających na rynku niemieckim.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.