MLP Group zwiększyło po trzech kwartałach 2024 r. przychody i zysk netto
MLP Group jako wiodąca europejska platforma nieruchomości logistycznych i przemysłowych kontynuuje dynamiczny rozwój na kluczowych rynkach. W obliczu rosnącego popytu na powierzchnie magazynowe wzmacnia swoją pozycję poprzez strategiczne inwestycje i elastyczne podejście do zarządzania portfelem nieruchomości.
- Przychody na poziomie 278,3 mln PLN (+4% r/r), 64,7 mln EUR (+10% r/r)
- Przychody z czynszów 161,3 mln PLN (+8% r/r), 37,5 mln EUR (+15% r/r)
- Wzrost wartości nieruchomości inwestycyjnych do 5 225,8 mln PLN (+15% vs. 31 grudnia 2023 r.), 1 221,2 mln EUR (+17% vs. 31 grudnia 2023 r.))
- Wartość aktywów netto (NAV) na poziomie 2 640,1 mln PLN (+10% vs. 31 grudnia 2023 r.), 617,0 mln EUR (+12% vs. 31 grudnia 2023 r.)
- NAV na akcję: 110 PLN (+10% vs. 31 grudnia 2023 r.), 25,7 EUR (+12% vs. 31 grudnia 2023 r.)
- EBITDA bez uwzględnienia aktualizacji wyceny na poziomie 141,4 mln PLN (+4% r/r), 32.9 mln EUR (+11% r/r)
- FFO na poziomie 54,0 mln PLN (-26% r/r), 12,6 mln EUR (-21% r/r)
- Zysk netto w kwocie 265,1 mln PLN; 61,6 mln EUR
W pierwszych trzech kwartałach br. skonsolidowane przychody MLP Group poprawiły się w ujęciu r./r. o 4% i wyniosły 278,3 mln PLN. Uwzględniając jedynie czynsz z najmu z nieruchomości inwestycyjnych zwiększył się on o 8% do 161,3 mln PLN. Z kolei wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła o 15% do ponad 5,2 mld PLN. Natomiast o 10% zwiększyła się wartość aktywów netto (NAV) do ponad 2,6 mld PLN.
W pierwszej połowie października br. MLP Group wyemitowało obligacje o łącznej nominalnej wartości 300 mln EUR. Obligacje zostały objęte listą notowań na Oficjalnej Liście Giełdy Papierów Wartościowych w Luksemburgu oraz dopuszczone i wprowadzone do alternatywnego systemu obrotu Euro MTF prowadzonego przez Giełdę.
- Sytuację w branży oceniamy pozytywnie na wszystkich obsługiwanych rynkach. Pozyskane z emisji obligacji środki przeznaczymy przede wszystkim na dalszy rozwój, w tym w dużej mierze na inwestycje realizowane na rynku niemieckim, gdzie będziemy alokowali około 60% pozyskanej kwoty. Ostatnio kupiliśmy działkę koło Dusseldorfu pod projekt dla data center. To jeden z naszych istotnych kierunków rozwoju. Rozpoczynamy jednocześnie realizację kilku przedsięwzięć, w tym m.in. w Schalke, Frankfurcie, czy w Spreenhagen obok Berlina. Oczywiście cały czas mocno chcemy się rozwijać również na rodzimy polskim rynku. W najbliższym czasie zamierzamy nabyć atrakcyjny grunt w Rzeszowie w pobliżu granicy z Ukrainą. Planujemy tam realizację centrum logistycznego przyciągającego inwestycje, które będą obsługiwały naszych wschodnich sąsiadów. W przygotowaniu mamy także zakupy działek w innych częściach naszego kraju. Będziemy dalej stawiać na ekspansję również w Austrii i Rumunii. W bliskiej perspektywie chcemy być także w Amsterdamie. Jednak to Polska i Niemcy będą stanowiły zdecydowaną większość, czyli około 80-90% portfela - powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
MLP Group dynamicznie rozwija działalność na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim. Grupa prowadzi obecnie 23 parki logistyczne. Strategicznym celem pozostaje poszerzanie oferty magazynowej w ramach rozwoju projektów logistyki miejskiej oraz budynków typu Big Box. Na koniec minionego kwartału Grupa dysponowała łącznie blisko 1,2 mln m kw. gotowej powierzchni. W trakcie budowy i w przygotowaniu było kolejnych blisko 260 tys. mkw. Potencjał zabudowy na posiadanych gruntach sięga 1,9 mln mkw.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.