MLP Group zwiększyło po trzech kwartałach 2024 r. przychody i zysk netto
MLP Group jako wiodąca europejska platforma nieruchomości logistycznych i przemysłowych kontynuuje dynamiczny rozwój na kluczowych rynkach. W obliczu rosnącego popytu na powierzchnie magazynowe wzmacnia swoją pozycję poprzez strategiczne inwestycje i elastyczne podejście do zarządzania portfelem nieruchomości.
- Przychody na poziomie 278,3 mln PLN (+4% r/r), 64,7 mln EUR (+10% r/r)
- Przychody z czynszów 161,3 mln PLN (+8% r/r), 37,5 mln EUR (+15% r/r)
- Wzrost wartości nieruchomości inwestycyjnych do 5 225,8 mln PLN (+15% vs. 31 grudnia 2023 r.), 1 221,2 mln EUR (+17% vs. 31 grudnia 2023 r.))
- Wartość aktywów netto (NAV) na poziomie 2 640,1 mln PLN (+10% vs. 31 grudnia 2023 r.), 617,0 mln EUR (+12% vs. 31 grudnia 2023 r.)
- NAV na akcję: 110 PLN (+10% vs. 31 grudnia 2023 r.), 25,7 EUR (+12% vs. 31 grudnia 2023 r.)
- EBITDA bez uwzględnienia aktualizacji wyceny na poziomie 141,4 mln PLN (+4% r/r), 32.9 mln EUR (+11% r/r)
- FFO na poziomie 54,0 mln PLN (-26% r/r), 12,6 mln EUR (-21% r/r)
- Zysk netto w kwocie 265,1 mln PLN; 61,6 mln EUR
W pierwszych trzech kwartałach br. skonsolidowane przychody MLP Group poprawiły się w ujęciu r./r. o 4% i wyniosły 278,3 mln PLN. Uwzględniając jedynie czynsz z najmu z nieruchomości inwestycyjnych zwiększył się on o 8% do 161,3 mln PLN. Z kolei wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła o 15% do ponad 5,2 mld PLN. Natomiast o 10% zwiększyła się wartość aktywów netto (NAV) do ponad 2,6 mld PLN.
W pierwszej połowie października br. MLP Group wyemitowało obligacje o łącznej nominalnej wartości 300 mln EUR. Obligacje zostały objęte listą notowań na Oficjalnej Liście Giełdy Papierów Wartościowych w Luksemburgu oraz dopuszczone i wprowadzone do alternatywnego systemu obrotu Euro MTF prowadzonego przez Giełdę.
- Sytuację w branży oceniamy pozytywnie na wszystkich obsługiwanych rynkach. Pozyskane z emisji obligacji środki przeznaczymy przede wszystkim na dalszy rozwój, w tym w dużej mierze na inwestycje realizowane na rynku niemieckim, gdzie będziemy alokowali około 60% pozyskanej kwoty. Ostatnio kupiliśmy działkę koło Dusseldorfu pod projekt dla data center. To jeden z naszych istotnych kierunków rozwoju. Rozpoczynamy jednocześnie realizację kilku przedsięwzięć, w tym m.in. w Schalke, Frankfurcie, czy w Spreenhagen obok Berlina. Oczywiście cały czas mocno chcemy się rozwijać również na rodzimy polskim rynku. W najbliższym czasie zamierzamy nabyć atrakcyjny grunt w Rzeszowie w pobliżu granicy z Ukrainą. Planujemy tam realizację centrum logistycznego przyciągającego inwestycje, które będą obsługiwały naszych wschodnich sąsiadów. W przygotowaniu mamy także zakupy działek w innych częściach naszego kraju. Będziemy dalej stawiać na ekspansję również w Austrii i Rumunii. W bliskiej perspektywie chcemy być także w Amsterdamie. Jednak to Polska i Niemcy będą stanowiły zdecydowaną większość, czyli około 80-90% portfela - powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.
MLP Group dynamicznie rozwija działalność na rynku polskim, niemieckim, austriackim i rumuńskim. Grupa prowadzi obecnie 23 parki logistyczne. Strategicznym celem pozostaje poszerzanie oferty magazynowej w ramach rozwoju projektów logistyki miejskiej oraz budynków typu Big Box. Na koniec minionego kwartału Grupa dysponowała łącznie blisko 1,2 mln m kw. gotowej powierzchni. W trakcie budowy i w przygotowaniu było kolejnych blisko 260 tys. mkw. Potencjał zabudowy na posiadanych gruntach sięga 1,9 mln mkw.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.