Mobile Identity już niedługo może odmienić rynek transakcji mobilnych
Wraz z postepującą cyfryzacją gospodarki i rosnącym udziałem urządzeń mobilnych pilną kwestią staje się odpowiednie zabezpieczenie transakcji online dla aplikacji
i witryn mobilnych. Infobip kończy prace nad Mobile Identity – autorskim rozwiązaniem tej kwestii. To nowoczesna metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która automatycznie umożliwi firmom sprawdzenie tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego oraz potwierdzenie jego autentyczności w ciągu kilku sekund. Mobile Identity to rozwiązanie działające „za kulisami”, zapewniające bezproblemową obsługę klienta, eliminujące przy tym potrzebę ręcznego wprowadzania informacji weryfikujących tożsamość, jak jeszcze ma to miejsce do tej pory.
„Nasze autorskie rozwiązanie Mobile Identity wpisuje się w trend postępującej cyfryzacji gospodarki i rosnącego wraz z wolumenem znaczenia urządzeń mobilnych w decyzjach zakupowych. To rozwiązanie podnoszące poziom bezpieczeństwa, transparentność procesu i znacznie przyspieszajace proces zakupowy, co pozwoli biznesowi stać się realnym beneficjentem cyfryzacji gospodarki. Na Mobile Identity zyskuje każda ze stron – operator, biznes i użytkownik sieci. W porównaniu z obecnymi rozwiązaniami jest to zdecydowany krok naprzód pod względem bezpieczeństwa dokonywanych transakcji – sprawy kluczowej jeśli mowa o transferach finansowych i fundamentem dalszego dynamicznego rozwoju sektora e-commerce” – wyjaśnia Magdalena Dudek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.
Mobile Identity to potężne i dyskretne rozwiązanie weryfikacyjne, które automatycznie umożliwia firmom uwierzytelnienie tożsamości abonenta sieci komórkowej lub klienta internetowego i potwierdzenie w ciągu kilku sekund, że ta osoba jest tym, za kogo się podaje.
Do tej pory najpowszechniejszym sposobem potwierdzania informacji o użytkowniku i zapobiegania oszustwom jest kod dostępu lub jednorazowy kod PIN, który użytkownik otrzymuje w wiadomości SMS lub e-mail. Mobile Identity eliminuje potrzebę wykonywania tego kroku i zamiast niego automatycznie potwierdza dane klienta za pomocą informacji dostarczonych przez operatora telefonii komórkowej, na które użytkownik wcześniej wyraził zgodę. Dzięki temu natychmiastowo potwierdzana jest tożsamość użytkownika, bez konieczności wykonywania przez niego dodatkowych działań poza skorzystaniem z usługi. To znacznie ułatwia i skraca proces zakupu. Przykładowo, przetwarzanie standardu branżowego 2FA zajmuje do 50 sekund, podczas gdy identyfikator Mobile ID potrzebuje mniej niż 5, aby zweryfikować i uwierzytelnić identyfikator użytkownika. Rozwiązanie opracowane przez Infobip wykorzystuje najdokładniejsze ze wszystkich identyfikatorów i najtrudniejsze do „sfałszowania” informacje (np. informacje rozliczeniowe MNO) do uwierzytelniania zarówno pierwszych, jak i powracających użytkowników.
Mobile Identity znajduje się obecnie w końcowej fazie rozwoju. W tym roku rozwiązanie będzie finalnie testowane w regionie Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz Indiach. Oprogramowanie Infobip umożliwi operatorom szybkie wdrażanie usługi Mobile Identity dla abonentów i klientów, przy niewielkich wymaganiach dotyczących zasobów i inwestycji.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Enea zapowiada kolejne zielone inwestycje. Do 2035 roku chce mieć prawie 5 GW mocy zainstalowanej w OZE
Sześć farm wiatrowych o mocy 83,5 MW znalazło się w portfolio Grupy Enea. Spółka Enea Nowa Energia kupiła je od European Energy Polska i zapowiada, że to nie koniec tego typu transakcji. Ten rok ma być intensywny dla spółki pod względem rozwoju OZE. Celem strategicznym jest osiągnięcie 2,1 GW mocy zainstalowanej w zielonych źródłach w 2030 roku i 4,9 GW pięć lat później.
Przemysł
Brak krajowej polityki kosmicznej blokuje możliwości współpracy międzynarodowej. Wspólne projekty mogłyby być katalizatorem rozwoju sektora

Sektor kosmiczny jest jednym z najbardziej innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie obszarów w gospodarce. Zapotrzebowanie na kosmiczne technologie napędzają niestabilność gospodarczo-polityczna oraz kryzys klimatyczny. Rozwój polskiego sektora kosmicznego mocno przyspieszył po przystąpieniu Polski do ESA, jednak brak przyjętej polityki kosmicznej sprawia, że nie wykorzystujemy do końca związanego z tym potencjału. Brak jasnych przepisów utrudnia też współpracę bilateralną z innymi krajami.
Problemy społeczne
Wrocław najczęściej wskazywanym miejscem na ewentualną przeprowadzkę. To przekłada się na potencjał gospodarczy

40 proc. Polaków planujących w najbliższych latach przeprowadzkę wybrałoby Wrocław – wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Stolica Dolnego Śląska jest postrzegana jako miejsce, w którym można znaleźć dobrą pracę i mieszkanie, a komunikacja miejska działa w satysfakcjonujący sposób. Miasto jest również doceniane za walory turystyczne i chętnie odwiedzane przez podróżujących. Postrzeganie miasta przez mieszkańców i pracowników przekłada się również na potencjał inwestycyjny i zainteresowanie biznesu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.