Komunikaty PR

Mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob połączy studentów i pracodawców

2020-10-21  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Notka ( 0.12 MB )

Warszawa to drugi największy ośrodek uniwersytecki w Europie, gdzie aktywnie studiuje niemal 230 tys. osób. Badania wskazują, że nawet 80 proc. studentów ma już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe, najchętniej wybierając posady barmanów, hostess czy pracowników recepcji. Sam proces rekrutacji często jest jednak wyjątkowo czasochłonny i skomplikowany dla obu stron. Stąd pomysł na aplikację mobilną Fitjob, która maksymalnie upraszcza kontakt między studentami i pracodawcami, pozwalając na zautomatyzowane zatrudnienie nowego personelu już w 24 godziny.

Mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob to nowość na polskim rynku. Jej zadaniem jest efektywne łączenie studentów szukających elastycznej pracy dorywczej z pracodawcami wielu branż, którzy często zmagają się z okresowymi brakami kadrowymi. Jak podkreśla Siergiej Kriukow, CEO, Fitjob. wcześniej odpowiedzialny za rozwój portalu Shama.pl, Fitjob oferuje unikalne korzyści dla obu tych grup. Dla studentów, szczególnie tych studiujących w trybie stacjonarnym, to szansa na szybkie zasilenie domowego budżetu – na własnych warunkach i tylko wtedy, kiedy pozwala im na to plan zajęć. Sam proces rekrutacji i odpowiedzi na wybraną ofertę jest szybki, intuicyjny i nie wymaga od studenta tradycyjnego kontaktu z ogłoszeniodawcą. Dzięki pełnej transparentności zawieranych umów, które w całości koordynuje aplikacja, oraz narzuceniu minimalnej stawki godzinowej netto (o wysokości 17 zł/h), twórcy odpowiadają na powszechny wśród młodych dorosłych problem szarej strefy, czyli pracy „na czarno”, nierzadko za stawki niezgodne z obowiązującym polskim prawem. Kriukow dodaje, że to również krok w kierunku zmniejszenia bezrobocia w tej grupie wiekowej.

Do tej pory nie było w Polsce jednej platformy, która byłaby w stanie sprostać oczekiwaniom studentów, zwłaszcza dziennych. Ogłoszenia były porozrzucane na kilku portalach i grupach na Facebooku, a aby zaaplikować na dane stanowisko, należało przygotować CV, wysłać je, zadzwonić, stawić się na spotkanie i czekać na niepewną decyzję od pracodawcy. Każda rekrutacja wymagała więc wielu czynności, czasem nieproporcjonalnych w stosunku do dorywczej pracy. Dlatego stworzyliśmy rozwiązanie, które zbiera wszystkie oferty w jednym miejscu – różne firmy, branże, terminy – a zarazem jest wygodne i intuicyjne  – mówi Kriukow.

Zgodnie z badaniem „Student w pracy 2019” zrealizowanym przez Polską Radę Biznesu, aż 8 na 10 studentów zdobyło już przynajmniej jedno doświadczenie zawodowe, z czego aż 75 proc. uczestników badania studiowało dziennie. Dla potencjalnych pracodawców jest to niezwykle obiecujący rynek, szczególnie biorąc pod uwagę liczbę nawet 1 300 000 studentów w całej Polsce, z czego niemal 230 000 studiujących w samej Warszawie. Dlatego z pomocą przychodzi właśnie Fitjob, oferując najatrakcyjniejszy wśród konkurencji koszt zatrudnienia personelu i możliwość zgromadzenia wykwalifikowanego zespołu do 24 godzin od dodania ogłoszenia. Tak szybki czas operacji Fitjob zawdzięcza automatyzacji i algorytmowi, który za każdym razem wskaże pracownika najlepiej spełniającego oczekiwania związane z daną posadą – od specjalnych kwalifikacji jak prawo jazdy czy książeczka sanepidowska po doświadczenie na podobnym stanowisku.

Do tej pory pracodawcy w większości korzystali z usług agencji pracy tymczasowej, co potrafi być kłopotliwe i zabiera o wiele więcej czasu. Tradycyjne agencje potrzebują minimum tygodnia na znalezienie chętnych, a Fitjob dzięki unikalnemu algorytmowi wyboru kandydatów jest w stanie znaleźć pracowników nawet w ciągu 24h. Dodatkowo agencje oferują wyższe stawki – tymczasem zautomatyzowane rozwiązanie Fitjob jest w stanie zapewnić koszt personelu na poziomie już 20 zł/h, co przy większych projektach potrafi przynieść oszczędność na poziomie nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. – tłumaczy Piotr Deloff, Executive Vice President, Fitjob.

Dziś mobilna platforma rekrutacyjna Fitjob skupia studentów i pracodawców z Warszawy i okolic, twórcy planują jednak intensywny rozwój w innych uniwersyteckich miastach Polski, jak Kraków (ponad 134 tys. studentów), Poznań (ponad 113 tys.) czy Wrocław (ponad 112 tys.). To jednak nie jedyne pomysły na przyszłość. Fitjob zamierza również organizować wielobranżowe kursy i szkolenia dla swoich użytkowników, które pozwolą im podnieść kwalifikacje i być jeszcze atrakcyjniejszymi w oczach pracodawców.

Plany rozwojowe pomoże im zrealizować agencja CDSR Communication w ramach przeprowadzonego konkursu The New PR: #Challenge19.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u Biuro prasowe
2024-05-17 | 13:45

Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u

Aby rozwiązać problemy ze stabilnością wybranych procesorów Intel Core 13. i 14. generacji, firma Intel wprowadziła rozwiązanie znane jako „Intel Default Settings”,
IT i technologie BRAK ZDJĘCIA
2024-05-17 | 12:00

Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece

W post pandemicznej erze cyfrowej utrzymywanie osobistych kontaktów jest ważniejsze niż kiedykolwiek. Właśnie dlatego Uber zaprojektował nowe funkcje, które nie tylko umożliwią łączenie ludzi w prawdziwym świecie, ale
IT i technologie AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
2024-05-17 | 09:00

AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji

AWS (Amazon Web Services) ogłosił wprowadzenie Live Meeting Assistant (LMA) – opartego na sztucznej inteligencji (AI) asystenta spotkań na żywo i po nich, który uwalnia od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.