Komunikaty PR

Motorola moto e14 już w polskich sklepach. Kolorowy smartfon na każdą kieszeń

2024-06-21  |  10:30
Biuro prasowe

21 czerwca 2024 r.: Lekka, smukła, z matową obudową i dostępna w trzech kolorach – na polskim rynku debiutuje najnowsza moto e14. Ten niedrogi smartfon łączy w sobie funkcjonalność oraz prostotę z elegancją, która może się kojarzyć z dużo droższymi urządzeniami firmy Motorola.

Moto e14 to podstawowy model smartfona w ofercie producenta. W swoim segmencie oferuje jednak dużo więcej niż może się wydawać na pierwszy rzut oka. Moto e14 wzornictwem nawiązuje do tegorocznych modeli z serii edge – wyspa aparatów jest niewielka i wpasowana w obudowę, a jej brzegi są zaoblone. Sprawia to, że smartfon wyróżnia się smukłą budową (waga 178,8 g przy wymiarach 163,5 x 74,5 x 7, 99 mm). Tworzywo pokrywające plecki urządzenia jest matowe, stąd moto e14 dobrze leży w dłoni i nie łapie odcisków palców. Dostępna jest także rozbudowana oferta kolorystyczna, tak charakterystyczna dla marki Motorola. Do wyboru są trzy kolory moto e14: grafitowy (Graphite Gray), jasnozielony (Pastel Green) oraz lawendowy (Pastel Purple).

Motorola zadbała również o to, aby specyfikacja tego modelu zapewniała użytkownikowi odpowiedni komfort użytkowania. Smartfon posiada ekran HD o przekątnej 6,6” i odświeżaniu 90 Hz[1], którego maksymalna jasność sięga 537 nitów. Wyświetlacz wykonany  został w technologii LCD IPS, a chroni go szkło Gorilla Glass 3 znanej marki Corning. Smartfon zabezpieczony został w podstawowym stopniu przed oddziaływaniem wody oraz kurzu i spełnia wymogi standardu IP52[2]. Napędza go napędza ośmiordzeniowy procesor Unisoc T606, wspierany przez 2 GB pamięci RAM (z możliwością jej powiększenia poprzez funkcję RAM Boost)[3] oraz 64 GB pamięci wewnętrznej (UFS 2.2). Osoby potrzebujące więcej przestrzeni na dane mogą rozszerzyć pamięć za pomocą karty microSD. Smartfon wyposażony został w baterię o pojemności 5000 mAh, która wspiera szybkie ładowanie z mocą 15 W[4].

Jeśli chodzi o możliwości fotograficzne, główny moduł aparatu moto e14 bazuje na matrycy 13 MP (f/2.2) z PDAF oraz posiada lampę błyskową LED. Obróbkę zdjęć wspomaga sztuczna inteligencja. Aparat do selfie wyposażony został w matrycę 5 MP (f/2.2).  Oba moduły są w stanie rejestrować materiały wideo FHD w 30 klatkach na sekundę.

Wersja urządzenia dostępna na rynku polskim posiada funkcjonalność dual SIM. Moto e14 pracuje pod kontrolą Androida 14 (Go edition) obsługującego miedzy innymi tak wysoko cenione przez użytkowników gesty Motorola.

Cena i dostępność na rynku polskim

Motorola moto e14 (2/64 GB) trafiła do sprzedaży w Polsce i można będzie ją zakupić w sieciach sklepów: RTV Euro AGD, Media Expert, Media Markt, x-kom, Neonet oraz Komputronik. Rekomendowana cena detaliczna urządzenia to 399 złotych.

Dodatkowe informacje dla mediów:

  • Oficjalna strona marki Motorola: https://www.motorola.com/pl/

 


  1. W trybie automatycznym minimalna częstotliwość odświeżania wynosi 60 Hz, a maksymalna — 90 Hz. Rzeczywista częstotliwość odświeżania może być niższa i zmieniać się w zależności od ograniczeń związanych z aplikacjami i zawartością, a także wymagań, ustawień trybu urządzenia i innych czynników.
  2. Konstrukcja hydrofobowa tworzy barierę chroniącą przed umiarkowanym narażeniem na oddziaływanie słodkiej wody, np. przypadkowymi zalaniami, zachlapaniami, potem czy lekkim deszczem. Produkt nie jest przeznaczony do zanurzania w wodzie ani narażania go na działanie wody lub innych płynów pod ciśnieniem. Odporność może z czasem się zmniejszać. Produkt nie jest wodoszczelny.
  3. Funkcja rozszerzonej pamięci operacyjnej RAM Boost wykorzystuje pamięć wewnętrzną telefonu jako wirtualną pamięć operacyjną, zmniejszając pojemność pamięci masowej, dlatego podczas korzystania z niej zmniejsza się ilość dostępnej pamięci dla użytkownika. Funkcja ta jest domyślnie włączona, ale można ją wyłączyć. 2 GB fizycznej pamięci RAM + do 2 GB RAM Boost (2 GB domyślnie | 2 GB maksymalnie). Dostępna ilość RAM jest mniejsza ze względu na system operacyjny, oprogramowanie i inne funkcje. Może się zmieniać wraz z aktualizacjami oprogramowania.
  4. Szybkie ładowanie z mocą maksymalnie 15 W wymaga ładowarki Motorola TurboPower™ o mocy 20 W lub wyższej (do nabycia osobno). Ładowarka Motorola TurboPower™ 20 W lub o większej mocy nie zwiększa maksymalnej wydajności ładowania. Ładowarka dodana w zestawie ma moc tylko 10 W i nie umożliwia osiągnięcia mocy ładowania 15 W.
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie 77% pracowników ufa sztucznej inteligencji. Jest jednak jeden warunek! Biuro prasowe
2024-06-26 | 14:00

77% pracowników ufa sztucznej inteligencji. Jest jednak jeden warunek!

Według najnowszych badań Salesforce współcześni pracownicy wierzą, że sztuczna inteligencja wykona prawie połowę ich zadań. Jednak zatrudnieni czują się najbardziej komfortowo wówczas, kiedy AI i ludzie pracują wspólnie. Efektem tej kooperacji jest większe zaufanie do AI w zakresie autonomicznego wykonywania zadań, które pozwalają oszczędzać czas, takich jak np. pisanie kodu, znajdywanie spostrzeżeń dotyczących danych i opracowywanie pisemnych komunikatów. Pracownicy nie delegują jednak wszystkich swoich zadań do AI. Badania pokazują, że dzisiejsi członkowie zespołu wolą, aby zadania takie jak wdrażanie nowych pracowników, szkolenia i dbanie o bezpieczeństwo danych były nadzorowane przez ludzi. Prawdopodobnie nie potrwa to jednak długo. Dane sugerują również, że inwestowanie w wiedzę i edukację buduje zaufanie do autonomicznej sztucznej inteligencji w przyszłości. Najciekawsze wnioski z badania Pracownicy na całym świecie, zwłaszcza liderzy, wierzą w autonomiczną przyszłość i już teraz powierzają zadania sztucznej inteligencji. Zatrudnieni (dane uśrednione) są przekonani, że AI wykona około 43% ich zadań, co wskazuje na zmianę wśród pracowników w kierunku przekazywania zadań sztucznej inteligencji. Co ciekawe, liderzy są większymi entuzjastami i uważają, że odsetek wykonywanych przez AI zadań sięgnie 51%. Szeregowi pracownicy typują natomiast 40%. Badania pokazują, że aż 77% członków zespołów na całym świecie ostatecznie zaufa sztucznej inteligencji w zakresie autonomicznego działania. Liczba ta obejmuje: 10% pracowników, którzy dziś już jej ufają, 26% zatrudnionych, którzy zaufają AI w okresie krótszym niż trzy lata, 41% pracowników, którzy zaufają sztucznej inteligencji w ciągu trzech lub więcej lat.   Podczas gdy pracownicy preferują współpracę pomiędzy AI a ludźmi, to jednak zaczynają ufać, że algorytm poradzi sobie z niektórymi zadaniami samodzielnie. Zadania, które powierzano autonomicznej sztucznej inteligencji, obejmowały: 15% zaufało AI w kwestii autonomicznego pisania kodu, 13% w zakresie samodzielnej analizy danych, 12% ufa sztucznej inteligencji w zakresie opracowywania komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, 12% ufa, że autonomiczne AI będzie pełnić funkcję ich osobistego asystenta.   Inne zadania, według respondentów, wymagają zaangażowania człowieka. Pracownicy są bardziej skłonni zaufać ludziom w następujących kwestiach: 47% ufa, że ludzie sami będą uczestniczyć w działaniach integracyjnych, 46% ufa ludziom w zakresie wdrażania i szkolenia pracowników, 40% ufa ludziom w kwestii bezpieczeństwa danych.   Respondenci badania uważają, że zaangażowanie człowieka jest niezbędne do budowania zaufania do sztucznej inteligencji. 63% pracowników na całym świecie twierdzi, że większe zaangażowanie człowieka zwiększyłoby ich zaufanie do sztucznej inteligencji, obawy związane z AI mogą wynikać z braku jej zrozumienia. Aż 54% zatrudnionych twierdzi, że nie wie, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wdrażana lub zarządzana w ich miejscu pracy, pracownicy, którzy mają wiedzę na temat tego, w jaki sposób sztuczna inteligencja jest wdrażana i zarządzana w ich miejscu pracy, są 5x bardziej skłonni powiedzieć, że zaufają AI w zakresie autonomicznego działania w ciągu najbliższych dwóch lat niż ci, którzy nie posiadają takiej wiedzy.   Wyniki badania obrazują, że pojawia się kluczowa różnica w zakresie wiedzy na temat sztucznej inteligencji między płciami – mężczyźni są o 94% bardziej skłonni powiedzieć, że posiadają wiedzę na temat wdrażania i zarządzania sztuczną inteligencją w swoim miejscu pracy w porównaniu z kobietami.
IT i technologie Firma SOFTSWISS ogłasza międzynarodową inicjatywę charytatywną Save Brazil
2024-06-26 | 10:00

Firma SOFTSWISS ogłasza międzynarodową inicjatywę charytatywną "Save Brazil"

SOFSWISS – międzynarodowa firma IT z dużymi placówkami w Warszawie i Poznaniu – aktywnie wspiera działające inicjatywy społecznie odpowiedzialne (ESG), a także uruchamia
IT i technologie Model Claude 3.5 Sonnet dostępny w Amazon Bedrock
2024-06-26 | 10:00

Model Claude 3.5 Sonnet dostępny w Amazon Bedrock

AWS (Amazon Web Services) ogłosił dostępność nowego modelu podstawowego (FM) firmy Anthropic, Claude 3.5 Sonnet w Amazon Bedrock, aby umożliwić firmom każdej wielkości szybkie testowanie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

W lasach, na plażach i górskich szlakach zalegają tony plastikowych odpadów. To katastrofa dla środowiska

Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią plastikowe śmieci. W problem nieoddawanych do recyklingu odpadów i zalewu jednorazowych plastików wymierzone są przede wszystkim regulacje prawne przyjmowane na poziomie UE, ale też akcje edukacyjne. Na przestrzeni ostatnich trzech dekad nastąpił w świadomości Polaków duży postęp, ale tony zbieranych śmieci w trakcie akcji sprzątania świadczą o tym, że wciąż jest wiele do zrobienia.

Nauka

Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę. Niszą dla krajowych firm może być diagnoza, naprawa czy tankowanie satelitów na orbicie

W bazie danych Europejskiej Agencji Kosmicznej zarejestrowanych jest kilkaset polskich firm, a aparatura made in Poland poleciała w kosmos już w ponad 80 misjach. Polski sektor kosmiczny odnotowuje dynamiczny rozwój, brakuje jednak przepisów kompleksowo regulujących zasady wykonywania działalności kosmicznej i nadzoru nad nią. Resort rozwoju przygotował projekt ustawy o działalności kosmicznej, która ma zapewnić najwyższe normy bezpieczeństwa i pomóc w zrównoważonym korzystaniu z przestrzeni kosmicznej. Ustawa ma zostać przyjęta przez rząd jeszcze w III kwartale tego roku.

Transport

Ostatnie przygotowania do uruchomienia strefy czystego transportu w stolicy. Straż miejska została wyposażona w mobilny punkt kontroli

1 lipca w Warszawie zacznie działać pierwsza w Polsce i w naszej części Europy strefa czystego transportu. Obejmie 37 km kw., czyli w sumie ok. 7 proc. powierzchni stolicy – to teren Śródmieścia, części Woli, Pragi Północ i Pragi Południe, do którego nie będą mogły wjeżdżać najstarsze auta, niespełniające konkretnych wymogów. – Obostrzenia, które wprowadzimy 1 lipca, spowodują, że stężenie tlenków azotu, spadnie mniej więcej o 20 proc., a cząstek stałych – o 11 proc. – zapowiada Jakub Dybalski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.