Komunikaty PR

Clarios ogłosił strategiczną inwestycję w Altris

2024-10-17  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Clarios ( 13.34 MB )
  • Clarios i Altris dążą do komercjalizacji niskonapięciowych, sodowo-jonowych (Na-ion) akumulatorów samochodowych do 2026 r.
  • Altris opracuje technologię ogniw sodowo-jonowych, a Clarios dostarczy zaawansowane oprogramowanie do modelowania elektrycznego do zasilania coraz bardziej złożonych systemów samochodowych.
  • Łatwo dostępne, bezkonfliktowe minerały sprawiają, że akumulatory sodowo-jonowe są idealne do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania motoryzacyjne dla zaawansowanych niskonapięciowych systemów zasilania.

 

GLENDALE, Wisc. USA / PAŹDZ. 9, 2024. Clarios, globalny lider w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań akumulatorowych niskiego napięcia, ogłosił strategiczną inwestycję w Altris, pioniera w dziedzinie zrównoważonej technologii akumulatorów sodowo-jonowych, w celu produkcji niskonapięciowych akumulatorów sodowo-jonowych (Na-ion) dla sektora motoryzacyjnego.

Ten udział kapitałowy opiera się na umowie o wspólnym rozwoju (JDA) między Clarios, producentem co trzeciego niskonapięciowego akumulatora samochodowego na świecie, a Altris, liderem w dziedzinie materiałów katodowych sodowo-jonowych i technologii ogniw akumulatorowych, koncentrującym się na niskonapięciowych akumulatorach Na-ion.

Clarios wykorzysta swoją wiedzę w zakresie systemów zarządzania akumulatorami (BMS), oprogramowania i integracji systemów do zaprojektowania niskonapięciowego systemu akumulatorów samochodowych Na-ion w celu optymalizacji wydajności akumulatorów.

Altris skupi się na rozwoju technologii ogniw sodowo-jonowych do zastosowań niskonapięciowych. Każdy pojazd, w tym pojazdy hybrydowe i w pełni elektryczne, wymaga niskonapięciowego źródła energii do zasilania zwiększonej liczby funkcji opartych na oprogramowaniu, takich jak sterowanie za pomocą przewodów, hamowanie za pomocą przewodów, funkcje autonomiczne i ulepszone wrażenia w kabinie.

Clarios oczekuje, że jego inwestycja początkowo umożliwi Altris sfinalizowanie i rozpoczęcie pilotażowej produkcji samochodowych akumulatorów Na-ion, a następnie rozpoczęcie produkcji komercyjnej w 2026 roku.

Architektura systemu niskonapięciowego Clarios, obejmująca wiele sieci i źródeł zasilania akumulatorowego, jest niezbędna do zasilania krytycznych funkcji bezpieczeństwa i zapewnienia redundancji w układach elektrycznych pojazdów. Akumulatory sodowo-jonowe są dobrze przystosowane do spełnienia tych zwiększonych wymagań w zakresie zasilania. Jednocześnie są one z natury zrównoważone i łatwe do recyklingu.

„Rozwiązanie w postaci akumulatora sodowo-jonowego doskonale uzupełnia nasze portfolio niezależne chemicznie, doskonale współgrając z opcjami litowo-jonowymi i kwasowo-ołowiowymi, aby uchwycić najlepsze cechy obu: wysoką wydajność i niższy koszt” - powiedział Federico Morales-Zimmermann, wiceprezes i dyrektor generalny ds. globalnych klientów OEM i technologii w Clarios. „System akumulatorów sodowo-jonowych zapewnia elastyczność producentom samochodów, którzy poszukują opcji spełniających rosnące wymagania niskonapięciowe stworzone przez zaawansowane technologie samochodowe”.

Materiały wykorzystywane do produkcji ogniw sodowo-jonowych - sól, drewno, żelazo i te znajdujące się w powietrzu - występują w dużych ilościach na całym świecie i są wolne od szkodliwych chemikaliów lub minerałów wydobywanych w strefach konfliktu. Opracowanie akumulatorów sodowo-jonowych do pojazdów stanowiłoby ważny postęp w technologii akumulatorów samochodowych, a jednocześnie przyczyniłoby się do realizacji celów przemysłu motoryzacyjnego w zakresie obiegu zamkniętego.

Clarios będzie członkiem rady nadzorczej Altris, nadzorując strategiczny kierunek i zarządzanie partnerstwem. W skład rady wejdą doświadczeni specjaliści w dziedzinie technologii akumulatorów, trendów w branży motoryzacyjnej i ładu korporacyjnego. David Patel, wiceprezes i dyrektor generalny ds. systemów energetycznych w Clarios, będzie reprezentował Clarios w radzie nadzorczej i przewodniczył komitetowi technicznemu, który będzie nadzorował rozwój i wdrażanie technologii akumulatorów sodowo-jonowych, zapewniając zgodność z przepisami branżowymi i napędzając innowacje w zakresie projektowania i wydajności akumulatorów. „Partnerstwo z Clarios umożliwi skok naprzód w dziedzinie wysokowydajnych samochodowych akumulatorów sodowo-jonowych poprzez integrację naszej technologii z doskonałym oprogramowaniem Clarios wbudowanym w najnowocześniejsze systemy zarządzania akumulatorami”, powiedział Christer Bergquist, tymczasowy dyrektor generalny Altris. „Ponadto, niezrównany globalny zasięg rynkowy i głębokie relacje z producentami samochodów zapewniają szerokie możliwości przyspieszenia komercyjnego wdrożenia”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.