Clarios ogłosił strategiczną inwestycję w Altris
- Clarios i Altris dążą do komercjalizacji niskonapięciowych, sodowo-jonowych (Na-ion) akumulatorów samochodowych do 2026 r.
- Altris opracuje technologię ogniw sodowo-jonowych, a Clarios dostarczy zaawansowane oprogramowanie do modelowania elektrycznego do zasilania coraz bardziej złożonych systemów samochodowych.
- Łatwo dostępne, bezkonfliktowe minerały sprawiają, że akumulatory sodowo-jonowe są idealne do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania motoryzacyjne dla zaawansowanych niskonapięciowych systemów zasilania.
GLENDALE, Wisc. USA / PAŹDZ. 9, 2024. Clarios, globalny lider w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań akumulatorowych niskiego napięcia, ogłosił strategiczną inwestycję w Altris, pioniera w dziedzinie zrównoważonej technologii akumulatorów sodowo-jonowych, w celu produkcji niskonapięciowych akumulatorów sodowo-jonowych (Na-ion) dla sektora motoryzacyjnego.
Ten udział kapitałowy opiera się na umowie o wspólnym rozwoju (JDA) między Clarios, producentem co trzeciego niskonapięciowego akumulatora samochodowego na świecie, a Altris, liderem w dziedzinie materiałów katodowych sodowo-jonowych i technologii ogniw akumulatorowych, koncentrującym się na niskonapięciowych akumulatorach Na-ion.
Clarios wykorzysta swoją wiedzę w zakresie systemów zarządzania akumulatorami (BMS), oprogramowania i integracji systemów do zaprojektowania niskonapięciowego systemu akumulatorów samochodowych Na-ion w celu optymalizacji wydajności akumulatorów.
Altris skupi się na rozwoju technologii ogniw sodowo-jonowych do zastosowań niskonapięciowych. Każdy pojazd, w tym pojazdy hybrydowe i w pełni elektryczne, wymaga niskonapięciowego źródła energii do zasilania zwiększonej liczby funkcji opartych na oprogramowaniu, takich jak sterowanie za pomocą przewodów, hamowanie za pomocą przewodów, funkcje autonomiczne i ulepszone wrażenia w kabinie.
Clarios oczekuje, że jego inwestycja początkowo umożliwi Altris sfinalizowanie i rozpoczęcie pilotażowej produkcji samochodowych akumulatorów Na-ion, a następnie rozpoczęcie produkcji komercyjnej w 2026 roku.
Architektura systemu niskonapięciowego Clarios, obejmująca wiele sieci i źródeł zasilania akumulatorowego, jest niezbędna do zasilania krytycznych funkcji bezpieczeństwa i zapewnienia redundancji w układach elektrycznych pojazdów. Akumulatory sodowo-jonowe są dobrze przystosowane do spełnienia tych zwiększonych wymagań w zakresie zasilania. Jednocześnie są one z natury zrównoważone i łatwe do recyklingu.
„Rozwiązanie w postaci akumulatora sodowo-jonowego doskonale uzupełnia nasze portfolio niezależne chemicznie, doskonale współgrając z opcjami litowo-jonowymi i kwasowo-ołowiowymi, aby uchwycić najlepsze cechy obu: wysoką wydajność i niższy koszt” - powiedział Federico Morales-Zimmermann, wiceprezes i dyrektor generalny ds. globalnych klientów OEM i technologii w Clarios. „System akumulatorów sodowo-jonowych zapewnia elastyczność producentom samochodów, którzy poszukują opcji spełniających rosnące wymagania niskonapięciowe stworzone przez zaawansowane technologie samochodowe”.
Materiały wykorzystywane do produkcji ogniw sodowo-jonowych - sól, drewno, żelazo i te znajdujące się w powietrzu - występują w dużych ilościach na całym świecie i są wolne od szkodliwych chemikaliów lub minerałów wydobywanych w strefach konfliktu. Opracowanie akumulatorów sodowo-jonowych do pojazdów stanowiłoby ważny postęp w technologii akumulatorów samochodowych, a jednocześnie przyczyniłoby się do realizacji celów przemysłu motoryzacyjnego w zakresie obiegu zamkniętego.
Clarios będzie członkiem rady nadzorczej Altris, nadzorując strategiczny kierunek i zarządzanie partnerstwem. W skład rady wejdą doświadczeni specjaliści w dziedzinie technologii akumulatorów, trendów w branży motoryzacyjnej i ładu korporacyjnego. David Patel, wiceprezes i dyrektor generalny ds. systemów energetycznych w Clarios, będzie reprezentował Clarios w radzie nadzorczej i przewodniczył komitetowi technicznemu, który będzie nadzorował rozwój i wdrażanie technologii akumulatorów sodowo-jonowych, zapewniając zgodność z przepisami branżowymi i napędzając innowacje w zakresie projektowania i wydajności akumulatorów. „Partnerstwo z Clarios umożliwi skok naprzód w dziedzinie wysokowydajnych samochodowych akumulatorów sodowo-jonowych poprzez integrację naszej technologii z doskonałym oprogramowaniem Clarios wbudowanym w najnowocześniejsze systemy zarządzania akumulatorami”, powiedział Christer Bergquist, tymczasowy dyrektor generalny Altris. „Ponadto, niezrównany globalny zasięg rynkowy i głębokie relacje z producentami samochodów zapewniają szerokie możliwości przyspieszenia komercyjnego wdrożenia”.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.