Komunikaty PR

Clarios ogłosił strategiczną inwestycję w Altris

2024-10-17  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Clarios ( 13.34 MB )
  • Clarios i Altris dążą do komercjalizacji niskonapięciowych, sodowo-jonowych (Na-ion) akumulatorów samochodowych do 2026 r.
  • Altris opracuje technologię ogniw sodowo-jonowych, a Clarios dostarczy zaawansowane oprogramowanie do modelowania elektrycznego do zasilania coraz bardziej złożonych systemów samochodowych.
  • Łatwo dostępne, bezkonfliktowe minerały sprawiają, że akumulatory sodowo-jonowe są idealne do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania motoryzacyjne dla zaawansowanych niskonapięciowych systemów zasilania.

 

GLENDALE, Wisc. USA / PAŹDZ. 9, 2024. Clarios, globalny lider w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań akumulatorowych niskiego napięcia, ogłosił strategiczną inwestycję w Altris, pioniera w dziedzinie zrównoważonej technologii akumulatorów sodowo-jonowych, w celu produkcji niskonapięciowych akumulatorów sodowo-jonowych (Na-ion) dla sektora motoryzacyjnego.

Ten udział kapitałowy opiera się na umowie o wspólnym rozwoju (JDA) między Clarios, producentem co trzeciego niskonapięciowego akumulatora samochodowego na świecie, a Altris, liderem w dziedzinie materiałów katodowych sodowo-jonowych i technologii ogniw akumulatorowych, koncentrującym się na niskonapięciowych akumulatorach Na-ion.

Clarios wykorzysta swoją wiedzę w zakresie systemów zarządzania akumulatorami (BMS), oprogramowania i integracji systemów do zaprojektowania niskonapięciowego systemu akumulatorów samochodowych Na-ion w celu optymalizacji wydajności akumulatorów.

Altris skupi się na rozwoju technologii ogniw sodowo-jonowych do zastosowań niskonapięciowych. Każdy pojazd, w tym pojazdy hybrydowe i w pełni elektryczne, wymaga niskonapięciowego źródła energii do zasilania zwiększonej liczby funkcji opartych na oprogramowaniu, takich jak sterowanie za pomocą przewodów, hamowanie za pomocą przewodów, funkcje autonomiczne i ulepszone wrażenia w kabinie.

Clarios oczekuje, że jego inwestycja początkowo umożliwi Altris sfinalizowanie i rozpoczęcie pilotażowej produkcji samochodowych akumulatorów Na-ion, a następnie rozpoczęcie produkcji komercyjnej w 2026 roku.

Architektura systemu niskonapięciowego Clarios, obejmująca wiele sieci i źródeł zasilania akumulatorowego, jest niezbędna do zasilania krytycznych funkcji bezpieczeństwa i zapewnienia redundancji w układach elektrycznych pojazdów. Akumulatory sodowo-jonowe są dobrze przystosowane do spełnienia tych zwiększonych wymagań w zakresie zasilania. Jednocześnie są one z natury zrównoważone i łatwe do recyklingu.

„Rozwiązanie w postaci akumulatora sodowo-jonowego doskonale uzupełnia nasze portfolio niezależne chemicznie, doskonale współgrając z opcjami litowo-jonowymi i kwasowo-ołowiowymi, aby uchwycić najlepsze cechy obu: wysoką wydajność i niższy koszt” - powiedział Federico Morales-Zimmermann, wiceprezes i dyrektor generalny ds. globalnych klientów OEM i technologii w Clarios. „System akumulatorów sodowo-jonowych zapewnia elastyczność producentom samochodów, którzy poszukują opcji spełniających rosnące wymagania niskonapięciowe stworzone przez zaawansowane technologie samochodowe”.

Materiały wykorzystywane do produkcji ogniw sodowo-jonowych - sól, drewno, żelazo i te znajdujące się w powietrzu - występują w dużych ilościach na całym świecie i są wolne od szkodliwych chemikaliów lub minerałów wydobywanych w strefach konfliktu. Opracowanie akumulatorów sodowo-jonowych do pojazdów stanowiłoby ważny postęp w technologii akumulatorów samochodowych, a jednocześnie przyczyniłoby się do realizacji celów przemysłu motoryzacyjnego w zakresie obiegu zamkniętego.

Clarios będzie członkiem rady nadzorczej Altris, nadzorując strategiczny kierunek i zarządzanie partnerstwem. W skład rady wejdą doświadczeni specjaliści w dziedzinie technologii akumulatorów, trendów w branży motoryzacyjnej i ładu korporacyjnego. David Patel, wiceprezes i dyrektor generalny ds. systemów energetycznych w Clarios, będzie reprezentował Clarios w radzie nadzorczej i przewodniczył komitetowi technicznemu, który będzie nadzorował rozwój i wdrażanie technologii akumulatorów sodowo-jonowych, zapewniając zgodność z przepisami branżowymi i napędzając innowacje w zakresie projektowania i wydajności akumulatorów. „Partnerstwo z Clarios umożliwi skok naprzód w dziedzinie wysokowydajnych samochodowych akumulatorów sodowo-jonowych poprzez integrację naszej technologii z doskonałym oprogramowaniem Clarios wbudowanym w najnowocześniejsze systemy zarządzania akumulatorami”, powiedział Christer Bergquist, tymczasowy dyrektor generalny Altris. „Ponadto, niezrównany globalny zasięg rynkowy i głębokie relacje z producentami samochodów zapewniają szerokie możliwości przyspieszenia komercyjnego wdrożenia”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja 5 rzeczy, które warto wiedzieć przez zakupem opon całorocznych Biuro prasowe
2024-10-17 | 13:05

5 rzeczy, które warto wiedzieć przez zakupem opon całorocznych

Konsumenci otoczeni są różnymi mitami na temat opon całorocznych. Dunlop oferuje kierowcom „5 faktów, które warto znać”, by nie ulegać
Motoryzacja Wyniki 2. edycji Wielkiego Testu Mobilności Miejskiej
2024-10-16 | 12:32

Wyniki 2. edycji Wielkiego Testu Mobilności Miejskiej

Arval Service Lease Polska, lider rynku wynajmu długoterminowego pojazdów i rozwiązań z zakresu nowej mobilności po raz drugi sprawdził, jakie środki transportu są najbardziej
Motoryzacja Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych
2024-10-02 | 08:30

Zmęczony za kółkiem: nie narażaj siebie i innych

Zmęczenie za kierownicą to problem, z którym boryka się wielu kierowców, a jego skutki mogą być tragiczne. W dzisiejszym zabieganym świecie wielu z nas zmaga się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem

Prezydencja Polski w Radzie UE przypadnie na pierwsze półrocze 2025 roku. Wśród jej głównych wyzwań i priorytetów wymienia się m.in. bezpieczeństwo i obronność, planowane rozszerzenie UE o Ukrainę i Mołdawię, dalszy kształt transatlantyckiej współpracy po wyborach w USA, a także dyskutowane zmiany traktatowe w UE, problemy związane z implementacją Zielonego Ładu i pakiet migracyjny. Jednak – jak podkreśla europoseł Janusz Lewandowski – zdecydowanie najtrudniejszym zadaniem będą prace nad nowym budżetem UE na lata 2028–2034. Poprowadzi je Piotr Serafin, polski kandydat na unijnego komisarza ds. budżetu.

Transport

Mała liczba punktów ładowania spowalnia rozwój elektromobilności. Powodem długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe

Tempo rozbudowy infrastruktury ładowania w Polsce wciąż jest zbyt wolne i pozostaje jedną z największych barier w rozwoju rynku samochodów elektrycznych – wskazują eksperci. Chętnych na budowę takich instalacji nie brakuje, ale problemem jest długi czas oczekiwania na przyłącza prądowe. Proces uruchamiania nowych punktów ładowania przeciąga się nawet do dwóch–trzech lat, a można by go skrócić co najmniej o połowę.

DlaWas.info

Problemy społeczne

Polskie miasta szybko się starzeją. Demografia wpływa na wiele ich działań

W latach 2021–2023  mediana wieku wzrosła w 58 miastach, a spadła tylko w siedmiu. W 2023 roku najstarsi byli mieszkańcy Sopotu, a najmłodsi w tych miastach, które przyciągają nowych mieszkańców – m.in. Rzeszowa, Wrocławia, Krakowa czy Warszawy – wynika z Indeksu Zdrowych Miast. Sytuacja demograficzna wpływa na funkcjonowanie miasta i oferowane mieszkańcom usługi, również w obszarze zdrowia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.