Komunikaty PR

Corolla numerem 1 na świecie. Toyota najpopularniejszą marką

2021-01-20  |  14:00
Biuro prasowe

W 2020 roku Toyota Corolla już po raz kolejny zajęła pierwsze miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. Tuż na nią znalazła się kolejna Toyota – RAV4 awansowało na drugie miejsce dzięki wzrostowi sprzedaży pomimo pandemii. Trzecie miejsce zajęła Honda CR-V. Wśród marek motoryzacyjnych dominuje Toyota, a wśród producentów – Volkswagen. Tak wynika z danych opublikowanych przez portal analityczny focus2move.com.
 

Sześć japońskich aut w Top 10 światowych bestsellerów

Toyota Corolla zakończyła kolejny rok jako lider światowego rynku ze sprzedażą 1 134 262 samochodów (-8,8%). Na drugim miejscu znalazła się Toyota RAV4, jeden z niewielu modeli, które odnotowały wzrost w tym trudnym roku, ze sprzedażą na poziomie 971 516 aut (+1,9%). Podium zamyka Honda CR-V dzięki 705 651 sprzedanym egzemplarzom (-13,2%), wyprzedzając Hondę Civic ze sprzedażą 697 945 aut (-16,3%) i Volkswagena Tiguan, który zanotował 607 121 aut dostarczonych klientom (-18,8%).

Na szóstą pozycję awansowała z 7. miejsca trzecia Toyota w pierwszej dziesiątce – sedan Camry, który trafił do 592 648 kierowców (-13.2%). Duży sukces odniósł Nissan Sylphy, który po sprzedaniu 544 376 egzemplarzy (+14,4%) awansował o 7 miejsc. Volkswagen Golf spadł z 6. na 8. miejsce z wynikiem 492 262 aut (-28.6%). Dwa ostatnie miejsca zajęły Volkswagen Lavida z wynikiem 463 804 aut (-13%) Hyundai Tucson z rezultatem 462 110 samochodów (-14.6%), który spadł o jedną pozycję.

Liderzy segmentów

Corolla (1 134 262 aut) jest oczywiście najpopularniejszym autem kompaktowym, a tuż za nią w tym segmencie znalazła się Honda Civic z wynikiem 674 086 aut. Samochody Toyoty zdominowały też dwa inne segmenty. RAV4 (971 516 aut) jest najpopularniejszym SUV-em na świecie, a Toyota Camry (592 648 aut) sprzedała się najlepiej ze wszystkich samochodów średniej wielkości. W segmencie A pierwsze miejsce zajęło Suzuki Spacia (142 126 aut), a w segmencie B Volkswagen Polo (426 565 aut), za którym znalazła się Toyota Yaris (378 918 aut).

Wśród pojazdów luksusowych najwyższą sprzedaż zanotował Mercedes Klasy E (330 459 aut), a najpopularniejszym samochodem sportowym jest Ford Mustang (92 408 aut). Wśród pick-upów najlepiej poradził sobie Ford F-Series (968 179 egz.), a najchętniej wybieranym minivanem jest chiński Wuling Hongguang (292 934 egz.), za którym znalazła się Honda Odyssey (149 065 egz.).

Toyota najpopularniejszą marką na świecie

Toyota jest nie tylko najczęściej wybieraną marką samochodową na świecie, ale też należy do marek, które najlepiej poradziły sobie w czasie kryzysu wywołanego pandemią. Stosunkowo nieduże spadki zanotowały także Kia, Mercedes i BMW. Toyota sprzedała 8,06 miliona samochodów (-12,2%), zyskując 10,1% udziału w rynku i zwiększając swoją przewagę nad Volkswagenem. Toyota zajmuje pierwsze miejsce nieprzerwanie od 2010 roku. W latach 2016 i 2017 udział Toyoty w rynku wynosił około 9,2%, zaś w 2019 roku osiągnął poziom 10%.

Volkswagen utrzymał w ubiegłym roku drugą pozycję, lecz stracił 0,4% udziału w rynku do poziomu 7,1% po sprzedaniu 5,73 miliona aut (-16,8%). Honda awansowała na 3. pozycję z wynikiem 4,33 miliona aut (-14,1%), wyprzedzając Forda (-18.3%) który zanotował 4,18 miliona egzemplarzy. W pierwszej dziesiątce znalazły się także Nissan (3,80 mln aut, -19,5%), Hyundai (3,71 mln aut, -15,22%), Chevrolet, który zanotował największy spadek w tym gronie aż o 22,4% (2,96 mln aut), Kia (2,69 mln aut, -4,6%), a także Mercedes (2,43 mln aut

-8,4%) i BMW (2,05 mln aut, -8,4%). Największy wzrost sprzedaży w 2020 roku stał się udziałem Tesli, która dostarczyła klientom 538 038 aut, zyskując 46,2% i awansując na 39. pozycję.

Najwięksi producenci

Rok 2020 na pozycji największego producenta samochodów zakończył Volkswagen Group z 11,6-procentowym udziałem w rynku (9,31 mln aut, -14.5%). Drugie miejsce zajęła Toyota Group z udziałem 11.1% (8,90 mln aut, -12%). Trzeci jest koncern Renault Nissan Alliance z wynikiem 7,95 mln sprzedanych aut (-20,5%), a na czwartym miejscu znalazł się Hyundai-Kia, który stracił tylko 10,4% sprzedaży, dostarczając klientom 6,52 mln aut. General Motors utrzymał w 2020 roku 5. pozycję, sprzedając 6,26 mln aut, o 13,2% mniej niż rok wcześniej.

Drugą piątkę największych producentów otwierają Honda Motor (4,5 mln aut, -14.1%) i Ford Group (4,15 mln egz., -18.3%). FCA i PSA, które wkrótce stworzą koncern Stellantis, zajmują kolejno 8. i 9. miejsce z wynikami 3,90 mln aut (-16,8%) oraz 2,91 mln samochodów (-22%). Po połączeniu w styczniu 2021 roku Stellantis prawdopodobnie stanie się czwartym największym producentem aut na świecie. Na 10. miejscu figuruje Mercedes Daimler, który sprzedał 2,55 miliona samochodów, o 12,2% mniej niż w 2019 roku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online Biuro prasowe
2024-11-28 | 20:10

VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online

VEHIS WRAZ Z NAJLEPSZYMI DEALERAMI BUDUJĄ STOCK SAMOCHODOWY DOSTĘPNY ONLINE VEHIS, platforma leasingowo-samochodowa oferująca samochody dealerskie wraz z szybkim finansowaniem, zwiększyła
Motoryzacja Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
2024-11-27 | 09:00

Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki

Koniec roku to tradycyjny okres wyprzedaży, także w salonach samochodowych. Dotyczy to również dealerów Mazdy w całej Polsce, u których na klientów czeka szeroka
Motoryzacja Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
2024-11-19 | 23:30

Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach

•           Wyprzedaż bestsellerów Toyoty z 2024 roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.