Komunikaty PR

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

2025-05-27  |  15:00
Biuro prasowe

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły się samochody premium i luksusowe, na które przypada prawie 65% tego rynku. Polacy są ważnymi klientami dla ekskluzywnych marek takich jak Mercedes-Maybach i chętnie korzystają z ich oferty, w tym opcji „szytych na miarę”, takich jak niestandardowe lakiery czy personalizowane dodatki. Dość wspomnieć, że w 2024 r. Polska była drugim rynkiem zbytu Maybachów w Europie.

Jak podaje raport KPMG, rynek dóbr luksusowych w Polsce dynamicznie się rozwija. Jego wartość w 2024 roku oszacowano na 55,6 mld zł, co oznacza 24,6% wzrost r/r. Pomimo wyzwań gospodarczych prognozy na najbliższe lata zapowiadają dalszy rozwój – do 58,6 mld zł w 2025 roku oraz przekroczenie 60 mld zł w 2026 roku.

Rosnące zainteresowanie dotyczy zarówno luksusowych produktów – na czele z samochodami (36 mld, czyli 64,8% całkowitej wartości rynku, i aż 34,8% wzrostu r/r), jak i unikalnych doświadczeń. Konsumenci doceniają nie tylko wyrafinowane artykuły, ale także wysokiej jakości wrażenia przy zakupie oraz możliwości personalizacji.

Równocześnie wzrasta liczba osób dobrze sytuowanych, w tym milionerów. Według danych izb skarbowych cytowanych przez „Wprost” w ubiegłym roku było ich w Polsce ponad 40 tysięcy (osoby zarabiające ponad 1 mln zł rocznie).

mb02

Producenci samochodów wychodzą naprzeciw trendom i oczekiwaniom wymagającego klienta. Przykład: gama topowych modeli Mercedes-Benz, która obejmuje wyjątkowo szerokie portfolio, od modeli z linii S oraz sportowych maszyn AMG przez luksusowe Maybachy aż po „przygodową” Klasę G, która łączy luksus ze swobodą podróżowania także poza utartymi szlakami.

„Mercedes-Benz oferuje swoim klientom więcej niż tylko samochód – zabiera ich w emocjonującą podróż, do świata zdefiniowanego przez ponadczasową estetykę, niezrównany poziom technologiczny oraz skrupulatną dbałość o szczegóły. Nasza szeroka oferta fascynujących modeli i opcji personalizacji pozwala im spełnić marzenie o autentycznie niepowtarzalnym samochodzie najwyższej klasy. Naszą ostatnią nowością jest Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series, który łączy wyrafinowany design i najwyżej próby wykończenie z niespotykanym komfortem jazdy pod gołym niebem” – powiedział Tomasz Mucha, Corporate and Product Communication Manager Mercedes-Benz Cars, Mercedes-Benz Polska.

Przedstawiciele Mercedesa mówią, że chcą budować najbardziej pożądane samochody świata, a ich celem jest również generowanie wzrostu sprzedaży wysokomarżowych modeli – właśnie tych najbardziej luksusowych. W realizacji tego celu pomagają im nie tylko regularne modele. Wśród koneserów motoryzacji niezmiennie cenione są niewielkie serie specjalnych aut, które mają szczególnie kolekcjonerski status. Niemiecki producent zapowiedział całą linię takich pojazdów, o nazwie Matros. Pierwszym z nich jest Mercedes-AMG PureSpeed. Jego unikalne wzornictwo i bezkompromisowy charakter upamiętniają legendarne samochody wyścigowe Mercedesa. Samochód powstanie w liczbie zaledwie 250 egzemplarzy.

mb3

Kolejną dźwignią rozwoju sprzedaży luksusowych samochodów i odpowiadania na potrzeby klientów jest szeroko pojęta personalizacja. Za odpowiednią opłatą można dziś wybrać niestandardowy lakier lub kolor tapicerki czy grawerowane napisy, które sprawią, że nasz samochód będzie naprawdę unikatowy. W Mercedesie takie opcje dostępne są w ramach programu indywidualizacji MANUFAKTUR, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością.

Już teraz wybrane topowe modele są dostępne w kilkudziesięciu kolorach lakieru, które obejmują szczególnie zjawiskowe matowe wykończenia oraz klasyczne odcienie z dawnej palety Mercedesa, a także w nawet ponad 20 tonacjach wykończenia wnętrza – na przykład zaktualizowana Klasa S oferuje ich aż 25. Kolejną nowością jest technologia lakierowania pikselowego (tzw. PixelPaint), która pozwala precyzyjnie nanosić na karoserię skomplikowane wzory, a przy tym odznacza się efektywnym gospodarowaniem energii i zasobów. Jako pierwszy korzysta z niej nowy roadster Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series z efektownym wzorem na przedniej pokrywie. Cena: od 1,285 mln zł.

Źródło: Mercedes-Benz AG

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.