Komunikaty PR

Czy koniec roku przyniesie ożywienie na rynku motoryzacyjnym?

2020-11-20  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania BMW420d ( 0.3 MB )

Rok 2020 przyniósł duże spadki sprzedaży w branży motoryzacyjnej. Jednak, jak podaje PZPM* liczba rejestracji w pierwszej dekadzie listopada napawa optymizmem. W tym czasie zarejestrowano o 30 proc. więcej samochodów osobowych i 49 proc. więcej dostawczych niż w analogicznym okresie 2019 roku. Mimo, że od stycznia do października br. odnotowano 26-procentowy spadek, z końcem roku pojawia się szansa na chociaż częściowe odrobienie strat. Dane VEHIS pokazują, które marki i modele samochodów są obecnie najczęściej poszukiwane i co jest ważne dla przedsiębiorców zainteresowanych nabyciem nowego pojazdu.

 

Jak podaje PZPM, po wrześniowym ożywieniu (8 proc. wzrost r/r), w październiku liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych r/r spadła o 13,7 proc. Jednak w pierwszych 10 dniach listopada widać przyspieszenie. W tym czasie zarejestrowano o 30 proc. więcej pojazdów osobowych i 49 proc. więcej dostawczych niż w analogicznym okresie 2019 roku. Mimo, że od stycznia do października br. odnotowano 26-procentowy spadek, są marki, które mogą liczyć na chociaż częściowe odrobienie strat. 

 

BMW na szczycie TOP 5 najpopularniejszych marek wg VEHIS

Analiza danych firmy VEHIS, start-upu na rynku motoryzacyjno-finansowym, pokazuje, że najpopularniejsze pośród TOP 5 marek poszukiwanych w ostatnich miesiącach (sierpień-listopad) są nowe samochody BMW. Takich wyszukiwań było prawie dwukrotnie więcej niż pozostałych najczęściej poszukiwanych, do których należą Audi, Hyundai, Mercedes-Benz oraz Ford.

 

W ofercie BMW największym zainteresowaniem cieszyły się modele z Serii 5 oraz Serii 3. Pośród Audi najczęściej wyszukiwanymi były Q5 oraz A4. Z kolei najpopularniejszy Hyundai to i30, a także Tucson. Z oferty Mercedes-Benz poszukiwano głównie modeli Klasy GLC i Klasy GLE. Ze stajni Forda najpopularniejsze były samochody dostawcze Transit, a także Ford Kuga.

 

Mimo trwającej niepewnej sytuacji związanej z pandemią, zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy rozważają nabycie nowego samochodu. Prowadzenie biznesu w tym czasie odbywa się na nowych zasadach, a rola pojazdu jako bezpiecznego sposobu przemieszczania się i narzędzia pracy pozwalającego na dystrybucję produktów bezpośrednio do klientów, stale rośnie – mówi Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS.  Możliwość zapewnienia bezpieczeństwa i nieograniczonego dostępu do oferty samochodów różnych marek, przekłada się na większy niż kiedykolwiek potencjał rynku, na którym działamy. Zapewniamy naszym partnerom - zarówno importerom, jak i dilerom - dodatkowy, ogólnodostępny kanał sprzedaży ich produktów, a klientom nieograniczony dostęp do oferty – dodaje Grzegorz Tracz.

  

Dla małych i średnich firm ważna jest możliwość wyboru

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK** na zlecenie firmy VEHIS, wśród małych i średnich przedsiębiorstw, które planują w najbliższych miesiącach nabyć nowy samochód, ważne są: atrakcyjna oferta samochodów (89 proc.), prosty proces zakupu – jedna umowa i jedna rata (81 proc.), dostępność różnych form finansowania – leasing, wynajem (79 proc.). Dla 85 proc. badanych istotna jest kompleksowość oferty, co wiąże się także z jej elastycznością i skomponowaniem w sposób najbardziej odpowiedni do sytuacji firmy poszukującej samochodu. Przedsiębiorcy doceniają możliwość rozliczenia finansowania, ubezpieczenia i assistance w ramach jednej raty oraz wsparcie doradcy w doborze optymalnej i kompleksowej oferty w jednym miejscu. Jest to istotne szczególnie teraz, kiedy tradycyjny sposób nabycia pojazdu jest mocno ograniczony, a możliwość osobistego sprawdzenia oferty finansowania czy ubezpieczenia, a nawet rejestracja nowego samochodu jest utrudniona. 

 

* Analizy zespołu PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów.

** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK w sierpniu/ wrześniu 2020 metodą wywiadów pogłębionych, grup fokusowych oraz wywiadów on-line z przedstawicielami 400 firm oraz 200 osobami prywatnymi.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.