Komunikaty PR

Czy koniec roku przyniesie ożywienie na rynku motoryzacyjnym?

2020-11-20  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania BMW420d ( 0.3 MB )

Rok 2020 przyniósł duże spadki sprzedaży w branży motoryzacyjnej. Jednak, jak podaje PZPM* liczba rejestracji w pierwszej dekadzie listopada napawa optymizmem. W tym czasie zarejestrowano o 30 proc. więcej samochodów osobowych i 49 proc. więcej dostawczych niż w analogicznym okresie 2019 roku. Mimo, że od stycznia do października br. odnotowano 26-procentowy spadek, z końcem roku pojawia się szansa na chociaż częściowe odrobienie strat. Dane VEHIS pokazują, które marki i modele samochodów są obecnie najczęściej poszukiwane i co jest ważne dla przedsiębiorców zainteresowanych nabyciem nowego pojazdu.

 

Jak podaje PZPM, po wrześniowym ożywieniu (8 proc. wzrost r/r), w październiku liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych r/r spadła o 13,7 proc. Jednak w pierwszych 10 dniach listopada widać przyspieszenie. W tym czasie zarejestrowano o 30 proc. więcej pojazdów osobowych i 49 proc. więcej dostawczych niż w analogicznym okresie 2019 roku. Mimo, że od stycznia do października br. odnotowano 26-procentowy spadek, są marki, które mogą liczyć na chociaż częściowe odrobienie strat. 

 

BMW na szczycie TOP 5 najpopularniejszych marek wg VEHIS

Analiza danych firmy VEHIS, start-upu na rynku motoryzacyjno-finansowym, pokazuje, że najpopularniejsze pośród TOP 5 marek poszukiwanych w ostatnich miesiącach (sierpień-listopad) są nowe samochody BMW. Takich wyszukiwań było prawie dwukrotnie więcej niż pozostałych najczęściej poszukiwanych, do których należą Audi, Hyundai, Mercedes-Benz oraz Ford.

 

W ofercie BMW największym zainteresowaniem cieszyły się modele z Serii 5 oraz Serii 3. Pośród Audi najczęściej wyszukiwanymi były Q5 oraz A4. Z kolei najpopularniejszy Hyundai to i30, a także Tucson. Z oferty Mercedes-Benz poszukiwano głównie modeli Klasy GLC i Klasy GLE. Ze stajni Forda najpopularniejsze były samochody dostawcze Transit, a także Ford Kuga.

 

Mimo trwającej niepewnej sytuacji związanej z pandemią, zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy rozważają nabycie nowego samochodu. Prowadzenie biznesu w tym czasie odbywa się na nowych zasadach, a rola pojazdu jako bezpiecznego sposobu przemieszczania się i narzędzia pracy pozwalającego na dystrybucję produktów bezpośrednio do klientów, stale rośnie – mówi Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS.  Możliwość zapewnienia bezpieczeństwa i nieograniczonego dostępu do oferty samochodów różnych marek, przekłada się na większy niż kiedykolwiek potencjał rynku, na którym działamy. Zapewniamy naszym partnerom - zarówno importerom, jak i dilerom - dodatkowy, ogólnodostępny kanał sprzedaży ich produktów, a klientom nieograniczony dostęp do oferty – dodaje Grzegorz Tracz.

  

Dla małych i średnich firm ważna jest możliwość wyboru

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK** na zlecenie firmy VEHIS, wśród małych i średnich przedsiębiorstw, które planują w najbliższych miesiącach nabyć nowy samochód, ważne są: atrakcyjna oferta samochodów (89 proc.), prosty proces zakupu – jedna umowa i jedna rata (81 proc.), dostępność różnych form finansowania – leasing, wynajem (79 proc.). Dla 85 proc. badanych istotna jest kompleksowość oferty, co wiąże się także z jej elastycznością i skomponowaniem w sposób najbardziej odpowiedni do sytuacji firmy poszukującej samochodu. Przedsiębiorcy doceniają możliwość rozliczenia finansowania, ubezpieczenia i assistance w ramach jednej raty oraz wsparcie doradcy w doborze optymalnej i kompleksowej oferty w jednym miejscu. Jest to istotne szczególnie teraz, kiedy tradycyjny sposób nabycia pojazdu jest mocno ograniczony, a możliwość osobistego sprawdzenia oferty finansowania czy ubezpieczenia, a nawet rejestracja nowego samochodu jest utrudniona. 

 

* Analizy zespołu PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów.

** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK w sierpniu/ wrześniu 2020 metodą wywiadów pogłębionych, grup fokusowych oraz wywiadów on-line z przedstawicielami 400 firm oraz 200 osobami prywatnymi.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.