Firma Clarios rozpoczyna współpracę z Atris
– Clarios, globalny lider w produkcji zaawansowanych akumulatorów, oraz szwedzki producent akumulatorów sodowo-jonowych, Altris, ogłosili podpisanie umowy o wspólnym rozwoju niskonapięciowych rozwiązań mobilnych.
Na mocy umowy, Altris będzie rozwijać technologię ogniw sodowo-jonowych, a Clarios wykorzysta swoją wiedzę na temat systemów zarządzania akumulatorami (BMS) oraz integracji systemów akumulatorowych. Jest to rozszerzenie wcześniejszej współpracy, mającej na celu opracowanie szczegółowego planu produkcji niskonapięciowych akumulatorów samochodowych z ogniwami sodowo-jonowymi. Inicjatywa ta zbiega się z kluczowym momentem transformacji globalnego przemysłu motoryzacyjnego.
Wszystkie pojazdy, w tym hybrydowe i w pełni elektryczne, do zasilania podstawowych systemów, wymagają niezawodnych źródeł energii niskiego napięcia. Rosnąca złożoność pojazdów wymaga dostosowania sieci niskonapięciowej do obsługi coraz większej liczby funkcji opartych na oprogramowaniu, takich jak elektroniczne układy kierownicze i hamulcowe, technologie autonomiczne oraz systemy poprawiające komfort pasażerów. Akumulatory sodowo-jonowe (Na-ion) są idealnym rozwiązaniem do zaspokojenia tych potrzeb energetycznych, oferując przy tym ekologiczne i łatwe do recyklingu materiały. Materiały wykorzystywane do produkcji ogniw Na-ion, tj. sól, drewno, żelazo, są powszechnie dostępne oraz nie zawierają toksycznych elementów.
„Nasza umowa z Altris umożliwia Clarios dalsze umacnianie wiodącej pozycji w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań akumulatorowych i spełnianie rosnących wymagań, dotyczących zrównoważonych systemów magazynowania energii. To ważny krok w naszej strategii rozwoju akumulatorów niskonapięciowych.”, mówi Federico Morales Zimmermann, vice president w Clarios i General Manager, Global Customers, Products and Engineering. „Dzięki temu partnerstwu możemy produkować różne typy akumulatorów: te z
wykorzystaniem maty szklanej a także litowo-jonowe, czy sodowo-jonowe, odpowiadając tym samym na potrzeby zaawansowanych technologii motoryzacyjnych.”
„Altris chce dostarczyć światu lepsze, bezpieczniejsze i w pełni zrównoważone akumulatory sodowo-jonowe. Nasza współpraca z Clarios pozwala nam skupić się na projektowaniu i produkcji akumulatorów dostosowanych do zmieniającego się rynku motoryzacyjnego. Wyjątkową zaletą naszych związków chemicznych jest ich wydajność w niskich temperaturach połączona z możliwością dostarczania wysokiego napięcia prądu przy zachowaniu odpowiedniej gęstości energii. Dlatego idealnie nadają się do rozwiązań mobilnych.”, mówi Björn Mårlid, prezes Altris.
Warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione przez przedsiębiorstwa.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.