Goodyear Ventures inwestuje w firmę z branży dostaw autonomicznych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear Ventures, fundusz inwestycyjny amerykańskiego producenta opon, dodał Starship Technologies do swojego portfela inwestycyjnego. Tym samym Goodyear Ventures dołącza do wielu inwestorów, którzy pomogli zebrać 17 mln dolarów dla autonomicznej firmy kurierskiej.
Założone w 2014 roku przedsiębiorstwo Starship Technologies buduje i obsługuje sieć samojezdnych robotów, które przewożą i dostarczają paczki, artykuły spożywcze i żywność bezpośrednio do klientów. Napędzane elektrycznie, autonomiczne roboty firmy realizują tysiące dostaw dziennie i przejechały już miliony kilometrów w kilku miastach na całym świecie, oferując wygodną, bezdotykową usługę dostawczą.
„Goodyear Ventures z radością łączy siły z firmą Starship, która rewolucjonizuje branżę autonomicznych dostaw” – powiedział Abhijit Ganguly, starszy menedżer w Goodyear Ventures. „Dotychczasowe osiągnięcia Goodyeara w dziedzinie usług w połączeniu z niestandardowymi rozwiązaniami dla firm z branży pojazdów autonomicznych tworzą solidną platformę, która wesprze Starship na rynku.”
Podejście inwestycyjne Goodyear Ventures koncentruje się na kilku aspektach kształtujących mobilność, w tym na elektrycznych i autonomicznych technologiach. Fundusz wspiera osiągnięcia Goodyeara w dziedzinie innowacji poprzez partnerstwo i inwestowanie w startupy na etapie wzrostu, które mają wspólną wizję zrównoważonej, bezpiecznej i nowej mobilności, ułatwiającej codzienne kontakty.
Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.