Goodyear Ventures inwestuje w firmę z branży dostaw autonomicznych
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Goodyear Ventures, fundusz inwestycyjny amerykańskiego producenta opon, dodał Starship Technologies do swojego portfela inwestycyjnego. Tym samym Goodyear Ventures dołącza do wielu inwestorów, którzy pomogli zebrać 17 mln dolarów dla autonomicznej firmy kurierskiej.
Założone w 2014 roku przedsiębiorstwo Starship Technologies buduje i obsługuje sieć samojezdnych robotów, które przewożą i dostarczają paczki, artykuły spożywcze i żywność bezpośrednio do klientów. Napędzane elektrycznie, autonomiczne roboty firmy realizują tysiące dostaw dziennie i przejechały już miliony kilometrów w kilku miastach na całym świecie, oferując wygodną, bezdotykową usługę dostawczą.
„Goodyear Ventures z radością łączy siły z firmą Starship, która rewolucjonizuje branżę autonomicznych dostaw” – powiedział Abhijit Ganguly, starszy menedżer w Goodyear Ventures. „Dotychczasowe osiągnięcia Goodyeara w dziedzinie usług w połączeniu z niestandardowymi rozwiązaniami dla firm z branży pojazdów autonomicznych tworzą solidną platformę, która wesprze Starship na rynku.”
Podejście inwestycyjne Goodyear Ventures koncentruje się na kilku aspektach kształtujących mobilność, w tym na elektrycznych i autonomicznych technologiach. Fundusz wspiera osiągnięcia Goodyeara w dziedzinie innowacji poprzez partnerstwo i inwestowanie w startupy na etapie wzrostu, które mają wspólną wizję zrównoważonej, bezpiecznej i nowej mobilności, ułatwiającej codzienne kontakty.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.