Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
Projekt PZO II ponownie został w pełni skomercjalizowany. Nowy najemca – Grupa Cichy-Zasada – wynajął blisko 1000 mkw. powierzchni na parterze budynku. We współpracy z BYD – chińskim koncernem motoryzacyjnym zajmującym się produkcją samochodów osobowych, ciężarowych oraz pojazdów użytkowych – już w sierpniu otworzy swój pierwszy salon BYD w Warszawie.
Fabryka PZO na warszawskim Kamionku to kompleks zrewitalizowanych Polskich Zakładów Optycznych. W skład projektu realizowanego przez White Star Real Estate oraz Cain International wchodzą dwa budynki biurowe: PZO, PZO II oraz projekt mieszkaniowy. Do grona najemców PZO II dołączyła Grupa Cichy-Zasada. Największa firma dealerska w branży motoryzacyjnej w Polsce we współpracy z chińskim potentatem motoryzacyjnym otworzy pierwszy w Warszawie salon BYD.
Otwarcie pierwszego w Warszawie salonu BYD jest niezwykle ważnym krokiem w rozwoju Grupy Cichy-Zasada. BYD to obecnie największy producent samochodów elektrycznych na świecie, od kilku lat obecny też w Europie. Planowane otwarcie fabryki na Węgrzech oraz sponsoring mistrzostw EURO2024 z pewnością ugruntuje jego pozycję. Cieszymy się, że możemy wprowadzić tę markę na warszawski rynek. Umiejscowienie salonu sprzedaży w nowoczesnym kompleksie PZO II z pewnością podkreśla innowacyjność marki połączoną z dbałością o wzornictwo, a lokalizacja w samym sercu Pragi sprawia, że modele będą dostępne na wyciągnięcie ręki dla każdego fana motoryzacji. Już 6.08.2024 zaprezentujemy Klientom nasz nowy salon, w którym będą mogli zobaczyć takie modele jak Seal, Seal-U czy Dolphin – mówi Dariusz Waldowski, Dyrektor Zarządzający marką BYD w Grupie Cichy-Zasada.
Koncentrując się na pozyskiwaniu, magazynowaniu i zastosowaniu energii, BYD oferuje kompleksowe nowe rozwiązania energetyczne o zerowej emisji.
Otwarcie pierwszego salonu BYD w Warszawie przez Grupę Cichy-Zasada to dla nas niezwykle ważne wydarzenie. To dowód na to, że Fabryka PZO jest atrakcyjnym miejscem dla wiodących firm z różnych branż. Pełna komercjalizacja projektu PZO II podkreśla nasze zaangażowanie w tworzenie nowoczesnych przestrzeni, które łączą komfort i funkcjonalność, a przy tym dają drugie życie istniejącym już budynkom – mówi Bartosz Prytuła, Managing Partner, Poland w White Star Real Estate.
W Fabryce PZO oddano do użytku ponad 11 000 mkw. powierzchni biurowo-usługowej. Jeden z budynków PZO w całości zajmuje Zarząd Transportu Miejskiego. Wśród najemców PZO II – oprócz Grupy Cichy-Zasada – są: Aurovitas Pharma Polska, ENGIE Services, Fundacja Katalyst Education, Affidea Sp. z o.o. oraz Fitness Klub Zdrofit.
Rewitalizacja Fabryki PZO jest poszanowaniem tradycji poprzez wkomponowanie obiektu w pejzaż dzielnicy. Kompleks przy ul. Grochowskiej został zaprojektowany z myślą o komforcie najemców. Loftowa przestrzeń biurowa, styl i standard wykonania budynku klasy A oraz certyfikacja BREEAM PZO II na poziomie excellent tworzą wyjątkowy klimat do pracy i wpisują się w koncepcję inteligentnego miasta.
Otwarcie pierwszego salonu BYD w Warszawie w Fabryce PZO przez Grupę Cichy-Zasada zaplanowano na sierpień 2024 roku.

NAVITEL wprowadza funkcję komend głosowych po polsku
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.