Legendarny sterowiec Goodyear Blimp znów pojawi się nad torem wyścigu Le Mans
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Piąty raz z rzędu sterowiec Goodyear Blimp będzie latał nad torem Le Mans towarzysząc zmaganiom w 24-godzinnym wyścigu i stanowiąc dodatkową atrakcję dla setek tysięcy fanów sportów motorowych. Sterowiec będzie można zobaczyć na niebie od piątku, 14 czerwca do niedzieli, 16 czerwca – w harmonogramie zaplanowano 20h lotów.
"Sterowiec Goodyear Blimp to symbol i od dziesięcioleci nasz powietrzny ambasador obecny podczas wielu międzynarodowych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Odkąd Goodyear powrócił do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2020 roku, sterowiec stał się popularnym elementem wydarzeń na Circuit de la Sarthe. Cieszymy się, że możemy kontynuować tę tradycję również w tym roku. Obserwując zmagania na torze warto spojrzeć również w górę!”, powiedział Luca Andreoni, dyrektor Goodyear ds. marek konsumenckich w EMEA.
Najważniejsze fakty o sterowcu Goodyear Blimp
Mierzący 75 metrów długości, 19,5 metra szerokości i 17,4 metra wysokości europejski sterowiec Goodyear Blimp jest obecnie największym tego typu statkiem powietrznym na świecie. Objętość jego powłoki wynosi 8425 m3 i jest ona wypełniona niepalnym helem dla zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Sterowiec może zabrać na pokład 14 pasażerów, a za sterami zasiada dwóch pilotów.
Obecnie w Ameryce Północnej i Europie działają cztery statki powietrzne Goodyear Blimp, powszechnie nazywane sterowcami, ale gdyby rozpatrywać je w ujęciu technologicznym, są to Zeppeliny (model NT). Każdy z nich napędzany jest trzema silnikami o mocy 200 KM, co pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 125 km/h i zasięgu 1000 km. Zazwyczaj poruszają się wzdłuż głównych dróg lub autostrad i mogą latać maksymalnie na wysokości 3000 metrów. Na co dzień Goodyear Blimp w Europie stacjonuje w bazie na lotnisku Essen/Mülheim w niemieckim regionie Ren-Ruhra, a jego amerykańskie bazy mieszczą się w Ohio, na Florydzie i w Kalifornii.
Powietrzny ambasador Goodyear od ponad wieku
Po raz pierwszy sterowce Goodyeara wzbiły się w powietrze w 1910 r., a marka była jednym z pionierów rozwoju tej formy podróży lotniczych. W latach 50. XX w. sterowiec Goodyear Blimp zaczął być wykorzystywany do transmisji telewizyjnych z powietrza – zadebiutował podczas Parady Róż i meczu futbolu amerykańskiego Rose Bowl w 1955 roku jako pierwsza platforma kamerowa w branży. Od tego czasu sterowce Goodyear Blimp są stałym elementem wydarzeń, od Super Bowl po królewskie wesela i wiele innych, odwiedzając około 200 imprez rocznie.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.