Komunikaty PR

Lexus rejestruje kolejne oznaczenie. RX z hybrydą plug-in wkrótce w Europie?

2020-10-12  |  16:00
Biuro prasowe

Lexus zarejestrował właśnie w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy RX 450h+. Nowa nazwa najpewniej oznacza SUV-a RX z napędem hybrydowym typu plug-in. To już drugie oznaczenie 450h+ zgłoszone przez japońską markę. Czy Lexus szykuje dwie hybrydy z wtyczką?
 

Kluczem plus w nazwie

Wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego RX 450h+ trafił do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej dokładnie 6 października 2020 roku. W aktualnej ofercie Lexusa znajdziemy SUV-a RX 450h z 313-konną hybrydą, więc oznaczenie wygląda znajomo. Kluczowym elementem jest jednak symbol plusa umieszczony tuż o po literze h. Japończycy nigdy wcześniej nie stosowali go w nazwach swoich aut. Lexus nie podaje też żadnych oficjalnych informacji o przyszłości modelu RX. Łatwo jednak wywnioskować, że dodatkowy znak wskazuje na obecność napędu hybrydowego o rozszerzonych możliwościach. Najpewniej chodzi o napęd typu plug-in, czyli z większym akumulatorem i możliwością ładowania z gniazdka.

Aż dwie hybrydy plug-in

Lexus – choć jest prekursorem napędu hybrydowego w segmencie premium –  wcześniej nie stosował jednostek plug-in w swoich samochodach. Wiadomo jednak, że układy tego typu stanowią jeden z filarów nowej strategii marki w zakresie elektryfikacji. Japończycy potwierdzili też, że pracują nad swoją pierwszą hybrydą, więc nadejście takiego auta jest jedynie kwestią czasu. Co więcej, Lexus już wcześniej zarejestrował oznaczenie 450h+ w przypadku mniejszego modelu NX. To właśnie NX 450h+ jest typowany jako pierwsza hybryda plug-in producenta. Wiele wskazuje na to, że japońska marka zamierza w krótkim czasie pokazać nie jedno, a dwa auta z napędem tego typu.

Ponad 300 KM i 70 km zasięgu w trybie EV?

Dane techniczne nowych hybrydowych Lexusów z wtyczką pozostają tajemnicą. Istotnych wskazówek mogą dostarczyć jednak parametry napędu, który siostrzana Toyota zastosowała właśnie w modelu RAV4 Plug-in Hybrid. Zdaniem wielu analityków Lexus sięgnie po spalinowo-elektryczny układ o zbliżonej architekturze. A jego parametry prezentują się bardzo interesująco.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 306 KM i przyspiesza do 100 km/h w równe 6 s. Po naładowaniu akumulatora do pełna na samym silniku elektrycznym samochód może pokonać dystans do 75 km, a w trybie EV pojedzie z prędkością sięgającą 135 km/h. Standardem w nowym modelu Toyoty jest również napęd na cztery koła AWD-i, w którym tylną oś w ruch wprawia wyłącznie silnik elektryczny.

Plotki głoszą, że debiutu pierwszego Lexusa z napędem hybrydowym plug-in możemy spodziewać się już w 2021 roku. Japońska marka nie podaje jednak żadnych oficjalnych terminów.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.