Lexus rejestruje kolejne oznaczenie. RX z hybrydą plug-in wkrótce w Europie?
Lexus zarejestrował właśnie w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy RX 450h+. Nowa nazwa najpewniej oznacza SUV-a RX z napędem hybrydowym typu plug-in. To już drugie oznaczenie 450h+ zgłoszone przez japońską markę. Czy Lexus szykuje dwie hybrydy z wtyczką?
Kluczem plus w nazwie
Wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego RX 450h+ trafił do Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej dokładnie 6 października 2020 roku. W aktualnej ofercie Lexusa znajdziemy SUV-a RX 450h z 313-konną hybrydą, więc oznaczenie wygląda znajomo. Kluczowym elementem jest jednak symbol plusa umieszczony tuż o po literze h. Japończycy nigdy wcześniej nie stosowali go w nazwach swoich aut. Lexus nie podaje też żadnych oficjalnych informacji o przyszłości modelu RX. Łatwo jednak wywnioskować, że dodatkowy znak wskazuje na obecność napędu hybrydowego o rozszerzonych możliwościach. Najpewniej chodzi o napęd typu plug-in, czyli z większym akumulatorem i możliwością ładowania z gniazdka.
Aż dwie hybrydy plug-in
Lexus – choć jest prekursorem napędu hybrydowego w segmencie premium – wcześniej nie stosował jednostek plug-in w swoich samochodach. Wiadomo jednak, że układy tego typu stanowią jeden z filarów nowej strategii marki w zakresie elektryfikacji. Japończycy potwierdzili też, że pracują nad swoją pierwszą hybrydą, więc nadejście takiego auta jest jedynie kwestią czasu. Co więcej, Lexus już wcześniej zarejestrował oznaczenie 450h+ w przypadku mniejszego modelu NX. To właśnie NX 450h+ jest typowany jako pierwsza hybryda plug-in producenta. Wiele wskazuje na to, że japońska marka zamierza w krótkim czasie pokazać nie jedno, a dwa auta z napędem tego typu.
Ponad 300 KM i 70 km zasięgu w trybie EV?
Dane techniczne nowych hybrydowych Lexusów z wtyczką pozostają tajemnicą. Istotnych wskazówek mogą dostarczyć jednak parametry napędu, który siostrzana Toyota zastosowała właśnie w modelu RAV4 Plug-in Hybrid. Zdaniem wielu analityków Lexus sięgnie po spalinowo-elektryczny układ o zbliżonej architekturze. A jego parametry prezentują się bardzo interesująco.
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 306 KM i przyspiesza do 100 km/h w równe 6 s. Po naładowaniu akumulatora do pełna na samym silniku elektrycznym samochód może pokonać dystans do 75 km, a w trybie EV pojedzie z prędkością sięgającą 135 km/h. Standardem w nowym modelu Toyoty jest również napęd na cztery koła AWD-i, w którym tylną oś w ruch wprawia wyłącznie silnik elektryczny.
Plotki głoszą, że debiutu pierwszego Lexusa z napędem hybrydowym plug-in możemy spodziewać się już w 2021 roku. Japońska marka nie podaje jednak żadnych oficjalnych terminów.
VEHIS z dealerami budują stock samochodowy dostępny online
Atrakcyjna i przejrzysta oferta Mazdy – nowe samochody dostępne od ręki
Wyprzedaż aut z rocznika 2024 w salonach Toyoty. Najpopularniejsze modele w Polsce w obniżonych cenach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.