Mazda MX-30 zwycięzcą Tech Awards 2020 w kategorii Elektromobilność
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Pierwsza elektryczna Mazda MX-30 rozpoczęła rok 2021 od sukcesu. Czytelnicy magazynu „Komputer Świat” i serwisu www.komputerswiat.pl w prestiżowym plebiscycie Tech Awards 2020 uznali Mazdę MX-30 najlepszym samochodem elektrycznym.
Nagroda czytelników - entuzjastów najnowszych technologii – jest dla MX-30, debiutującej zaledwie kilka miesięcy temu w konkurencyjnym segmencie aut elektrycznych, ogromnym wyróżnieniem. „Mazda MX-30 jest nie tylko bardzo stylowa – zachowuje piękną, staranną stylistykę projektowania KODO – ale jednocześnie jest zaawansowana technologicznie. Już w seryjnym wyposażeniu ma wszystkie nowinki, które ułatwiają jazdę i czynią ją bardziej komfortową – kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, aktywny tempomat, system Apple Car Play/Android Auto i można nią zarządzać z poziomu smartfona poprzez aplikację MyMazda. To podoba się współczesnym kierowcom i dlatego MX-30 doceniona została w plebiscycie Tech Awards.” – powiedział Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland.
Zastosowana w MX-30 nowa technologia napędu elektrycznego e-Skyactiv łączy wykorzystanie akumulatora litowo-jonowego i silnika elektrycznego z użyciem rozwiązań będących realizacją filozofii konstrukcyjnej Mazdy, skupionej na człowieku. Nie tylko starannie zaprojektowane wnętrze, ale przede wszystkim liczne systemy bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy zapewniają komfort podróżowania i pewność prowadzenia. Jednocześnie Mazda MX-30 jest samochodem na wskroś ekologicznym zarówno pod względem zastosowanego napędu, ale też z uwagi na koncepcję napędu elektrycznego w duchu rightsizingu, czyli dostosowania wielkości akumulatora do rozmiaru i przeznaczenia pojazdu, w trosce o pozostawienie jak najmniejszego śladu węglowego. Wnętrze Mazdy MX-30 wykonane jest z estetycznych materiałów częściowo pochodzących z recyklingu.
Moc maksymalna silnika e-Skyactiv Mazdy MX-to 145 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 270,9 Nm. Przy zużyciu energii elektrycznej wg normy WLTP w cyklu mieszanym na poziomie 19 kWh/100 km i zerowej emisji CO2[1] samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 s., a zasięg w mieście mierzony wg normy WLTP wynosi 265 km.
Tech Awards to największy i najważniejszy w Polsce plebiscyt na najlepsze produkty technologicznie. W tej edycji oddano ponad 425 tys. głosów na produkty z 9 kategorii.
[1] Pojazdy są homologowane zgodnie z procedurą zatwierdzenia WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – światowej zharmonizowanej procedury testów pojazdów lekkich; Rozporządzenie (UE) 1151 / 2017; Rozporządzenie (UE) 2007/715).

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.