Mazda MX-30 zwycięzcą Tech Awards 2020 w kategorii Elektromobilność
Estoria PR
Rudzka 5A/3
01-689 Warszawa
poczta|estoria.pl| |poczta|estoria.pl
+48 600 800 004
estoria.pl
Pierwsza elektryczna Mazda MX-30 rozpoczęła rok 2021 od sukcesu. Czytelnicy magazynu „Komputer Świat” i serwisu www.komputerswiat.pl w prestiżowym plebiscycie Tech Awards 2020 uznali Mazdę MX-30 najlepszym samochodem elektrycznym.
Nagroda czytelników - entuzjastów najnowszych technologii – jest dla MX-30, debiutującej zaledwie kilka miesięcy temu w konkurencyjnym segmencie aut elektrycznych, ogromnym wyróżnieniem. „Mazda MX-30 jest nie tylko bardzo stylowa – zachowuje piękną, staranną stylistykę projektowania KODO – ale jednocześnie jest zaawansowana technologicznie. Już w seryjnym wyposażeniu ma wszystkie nowinki, które ułatwiają jazdę i czynią ją bardziej komfortową – kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie, reflektory LED, aktywny tempomat, system Apple Car Play/Android Auto i można nią zarządzać z poziomu smartfona poprzez aplikację MyMazda. To podoba się współczesnym kierowcom i dlatego MX-30 doceniona została w plebiscycie Tech Awards.” – powiedział Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland.
Zastosowana w MX-30 nowa technologia napędu elektrycznego e-Skyactiv łączy wykorzystanie akumulatora litowo-jonowego i silnika elektrycznego z użyciem rozwiązań będących realizacją filozofii konstrukcyjnej Mazdy, skupionej na człowieku. Nie tylko starannie zaprojektowane wnętrze, ale przede wszystkim liczne systemy bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy zapewniają komfort podróżowania i pewność prowadzenia. Jednocześnie Mazda MX-30 jest samochodem na wskroś ekologicznym zarówno pod względem zastosowanego napędu, ale też z uwagi na koncepcję napędu elektrycznego w duchu rightsizingu, czyli dostosowania wielkości akumulatora do rozmiaru i przeznaczenia pojazdu, w trosce o pozostawienie jak najmniejszego śladu węglowego. Wnętrze Mazdy MX-30 wykonane jest z estetycznych materiałów częściowo pochodzących z recyklingu.
Moc maksymalna silnika e-Skyactiv Mazdy MX-to 145 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 270,9 Nm. Przy zużyciu energii elektrycznej wg normy WLTP w cyklu mieszanym na poziomie 19 kWh/100 km i zerowej emisji CO2[1] samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 s., a zasięg w mieście mierzony wg normy WLTP wynosi 265 km.
Tech Awards to największy i najważniejszy w Polsce plebiscyt na najlepsze produkty technologicznie. W tej edycji oddano ponad 425 tys. głosów na produkty z 9 kategorii.
[1] Pojazdy są homologowane zgodnie z procedurą zatwierdzenia WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure – światowej zharmonizowanej procedury testów pojazdów lekkich; Rozporządzenie (UE) 1151 / 2017; Rozporządzenie (UE) 2007/715).

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.