Nadchodzi nowy ISUZU D-MAX
Nowy ISUZU D-MAX dostępny jest już w regularnej sprzedaży w Polsce. Bardziej agresywny wizerunek, paleta nowoczesnych technologii, wysoki standard wnętrza i dużo większe możliwości terenowe – to tylko niektóre cechy, którymi przewyższa poprzedni model z 2012 r.
ISUZU kontynuuje swoją tradycję konstruowania wytrzymałych pick-upów, które łączą w sobie zarówno rolę samochodów użytkowych, jak i osobowych. Ostatni model ISUZU D-MAX najpełniej wyraża wszystkie wyzwania, jakie marka postawiła przed sobą od 1922 r., kiedy to pierwszy samochód opuścił fabrykę producenta.
Najmocniejszy pick-up w historii ISUZU
Nowy ISUZU D-MAX to model większy i mocniejszy od swojego poprzednika sprzed 8 lat. Zastosowanie zupełnie nowej ramy oraz wzmocnionej kabiny pozwoliło uzyskać lekką, a przy tym odporną i bezpieczną konstrukcję pojazdu. Celem producenta było też podniesienie odporności antykorozyjnej, co jest szczególnie istotne w krajach Europy Środkowej. Głębokość brodzenia nowego D-MAXA została zwiększona z 600mm do 800mm. Kolejne prace badawczo-rozwojowe w fabryce producenta dowiodły również, że mamy do czynienia z najtwardszym pick-upem w historii ISUZU – nowy model został poddany testom odpowiadającym przejechaniu czterech milionów kilometrów po drodze i poza nią.
Twardziel o pięknym wnętrzu
Nowy model ISUZU D-MAX zaprojektowano tak aby wyrażał męskość i zdecydowanie. Najlepsze cechy ciężarówki odzwierciedla charakterystyczna klinowata sylwetka nadwozia i solidność wykonania pojazdu. Ulepszony, praktyczny opływowy kształt zmniejsza spalanie i ogranicza szum powietrza, nie odbierając mu przy tym dostojności. Zdecydowany charakter nowego modelu uzupełniają dodatkowo nowe reflektory Bi-LED z elegancko wkomponowanymi światłami do jazdy w dzień. Sportowe felgi aluminiowe, zintegrowany tylny zderzak pełniący rolę stopnia, na nowo zaprojektowane progi, różne typy kabin oraz wersje wyposażenia, sprawiają, że każdy znajdzie dla siebie odpowiedni wariant ISUZU D-MAX.
W środku nowego D-MAXA zainstalowano duży 9” dotykowy ekran z możliwością indywidualnej konfiguracji (zgodny z Apple CarPlay™ i Android Auto™), obsługujący rozpoznawanie głosu oraz osiem głośników, które zadbają o wysokiej jakości dźwięk. Dodatkowo wszystkie kluczowe dla kierowcy informacje widać na centralnym wyświetlaczu TFT 4,2" pomiędzy wskaźnikami. ISUZU D-MAX wyposażono również w porty USB, które są zlokalizowane w części przedniej i tylnej kabiny.
Nowy model to również cała paleta przyjaznych użytkownikowi technologii, m. in. funkcja ryglowania drzwi po oddaleniu się od pojazdu na odległość większą niż trzy metry czy światła, które po zmroku oświetlą drogę do domu. Wnętrze samochodu tworzą komfortowe fotele z elektryczną regulacją dla kierowcy. Może on w prosty sposób wybrać idealną pozycję do jazdy dzięki 8 kierunkom pochylenia fotela oraz za pomocą dwupłaszczyznowej regulacji kolumny kierowniczej. Projektanci zadbali również o większą, dostępną “pod ręką”, przestrzeń zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Bezpieczny w każdych warunkach
W zupełnie nowym ISUZU D-MAX kierowca ma do swojej dyspozycji szereg zaawansowanych systemów wspomagania jazdy (ADAS), stworzonych w trosce o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Systemy działają niezależnie i wspólnie, wspomagając kierowcę gdziekolwiek zdecyduje się pojechać.
ISUZU wprowadza do segmentu pick-upów po raz pierwszy, takie systemy jak Asystent Skrętu (TA), Ostrzeganie o Ruchu Poprzecznym z Tyłu (RCTA) czy utrzymywanie pojazdu w pasie ruchu (LDP oraz ELK). Dodatkowe systemy, takie jak wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i wspomaganie jazdy z góry (HDC), dodadzą pewności każdemu kierowcy w trudnych warunkach zarówno na drodze, jak i poza nią. Nadwozie nowego modelu zostało wzmocnione, aby chronić pasażerów od uderzeń z zewnątrz. Większe hamulce przednie i tylne poprawiają skuteczność hamowania, a fotele zaprojektowano z myślą o pochłanianiu ewentualnych uderzeń. Nowy model wyposażony jest w aż w osiem poduszek powietrznych, z unikalną poduszką centralną. W przypadku aktywowania choćby jednej z nich drzwi samochodu automatycznie się odryglowują. ISUZU D-MAX wyposażony jest również w układ chroniący pieszych.
Techniczne mistrzostwo
Sercem nowego ISUZU D-MAX jest silnik RZ4E-TC. To najbardziej zaawansowana technologicznie jednostka ISUZU – światowego lidera produkcji silników diesla. Charakteryzuje go duża moc, a jednocześnie niskie zużycie paliwa i poziom hałasu. W nowym modelu dokonano licznych zmian konstrukcyjnych poprawiających dynamikę oraz parametry ekologiczne jednostki. Nowy silnik ISUZU D-MAX już dziś spełnia najbardziej surowe normy emisji spalin EURO 6d.
Nowy model gwarantuje też szybsze i łatwiejsze przełączanie się między napędem na dwa koła (2WD) a napędem na cztery koła (4WD).
Podstawowe parametry techniczne:
Typ silnika | Diesel |
Pojemność skokowa (cm3) | 1 898 |
Średnica x skok | 80 x 94,4 |
Maksymalna moc (kW/KM @obr./min.) | 120/163 @ 3 600 |
Max. moment obrotowy (Nm @obr./min.) | 360 @ 2000-2500 |
Stopień sprężania | 16,5/1 |
Norma emisji spalin | EURO 6d (wymóg od 01/01/2021) |
Nowy ISUZU D-MAX objęty jest 5-letnią gwarancją, a jego ceny rozpoczynają się od 105 950 zł netto.
Więcej informacji na: www.isuzu.com.pl
VW FS umacnia pozycję lidera w finansowaniu aut osobowych
Grupa Cichy-Zasada otwiera pierwszy w Warszawie salon BYD w Fabryce PZO
Kto zostanie nowym Ambasadorem Bezpiecznej Jazdy Arval? Rusza 4. edycja konkursu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.