Nowe Audi Q6 e-tron na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opony Goodyear zostały wybrane jako fabryczne wyposażenie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a premium Audi Q6 e-tron. Homologowane modele opon z serii Eagle F1 Asymmetric (lato) i UltraGrip (zima) zostały dopasowane do specyfiki nowego pojazdu, wykorzystując technologię redukcji hałasu drogowego. Zatwierdzone linie opon są kompatybilne z różnymi wersjami wyposażenia pojazdu i pasują na felgi o średnicy od 18” do 21”.
Goodyear ściśle współpracował z Audi podczas projektowania i testowania opon, co pozwoliło na optymalne dopasowanie i poprawę osiągów auta. Opony montowane fabrycznie opierają się na ugruntowanej współpracy Goodyeara z Audi w zakresie pojazdów elektrycznych, a także na doświadczeniach z wcześniejszego wyposażenia modeli e-tron GT quattro i RS e-tron GT [1].
Nowe Audi Q6 e-tron musiało spełnić określone normy hałasu zewnętrznego, aby uzyskać homologację zgodnie z nowymi przepisami, wymagającymi redukcji hałasu o 2 dB [2]. W związku z tym konieczne było stworzenie opon minimalizujących hałas drogowy. Goodyear pomógł Audi, dostosowując wzór bieżnika i konstrukcję opon przeznaczonych na wyposażenie fabryczne. Dodatkowo, firma opracowała oddzielne specyfikacje opon dla każdej osi, co pozwoliło na indywidualne dostosowanie charakterystyki każdej z nich, a także poprawiło stabilność oraz zachowanie pojazdu na zakrętach.
„Relacje z Audi są dla nas niezwykle istotne, ponieważ budują zaufanie do naszych kompetencji w opracowywaniu opon dostosowanych do najnowszych modeli tego producenta” – powiedział Alexandre Scharis, starszy kierownik ds. projektów technicznych w Goodyear. „Ściśle współpracowaliśmy z zespołem Audi w zakresie modelowania i testowania, w tym podstawowych badań obszaru stopki, co zaowocowało innowacyjnym projektem tego elementu, który zapewnia wyjątkowo spójne osiągi opon”.
„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez Audi do opracowania opon na pierwsze wyposażenie do nowego Q6 e-tron. Współpraca ta zaowocowała stworzeniem opon, które nie tylko spełniają wymagania techniczne nowego modelu, ale również poprawiają wrażenia z jazdy poprzez redukcję hałasu drogowego i optymalizację osiągów. To partnerstwo jest kolejnym dowodem naszego zaangażowania w rozwój mobilności elektrycznej,” powiedział Johannes Moll, dyrektor zarządzający Goodyear ds. wyposażenia fabrycznego na rynek konsumencki w regionie EMEA.
Dostępne modele i rozmiary
- Eagle F1 Asymmetric 3 SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/60R18 112H, 235/65R18 110H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
- UltraGrip Performance+ SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/50R20 109H, 285/45R20 112H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
[1] https://news.goodyear.eu/goodyear-equips-the-fully-electric-audi-e-tron-gt-quattro-and-rs-e-tron-gt-with-eagle-f1-asymmetric-5-tires/
[2] Od 1 lipca 2024 r. nowe pojazdy muszą spełniać limity Etapu 3 na poziomie 68 dB (A) zgodnie z Reg 51.03 ONZ (stosunek mocy do masy < 120 kW/tonę). Limit ten jest o 2 dB (A) niższy w porównaniu do obecnego limitu 70 dB (A).

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.