Nowe Audi Q6 e-tron na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Opony Goodyear zostały wybrane jako fabryczne wyposażenie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a premium Audi Q6 e-tron. Homologowane modele opon z serii Eagle F1 Asymmetric (lato) i UltraGrip (zima) zostały dopasowane do specyfiki nowego pojazdu, wykorzystując technologię redukcji hałasu drogowego. Zatwierdzone linie opon są kompatybilne z różnymi wersjami wyposażenia pojazdu i pasują na felgi o średnicy od 18” do 21”.
Goodyear ściśle współpracował z Audi podczas projektowania i testowania opon, co pozwoliło na optymalne dopasowanie i poprawę osiągów auta. Opony montowane fabrycznie opierają się na ugruntowanej współpracy Goodyeara z Audi w zakresie pojazdów elektrycznych, a także na doświadczeniach z wcześniejszego wyposażenia modeli e-tron GT quattro i RS e-tron GT [1].
Nowe Audi Q6 e-tron musiało spełnić określone normy hałasu zewnętrznego, aby uzyskać homologację zgodnie z nowymi przepisami, wymagającymi redukcji hałasu o 2 dB [2]. W związku z tym konieczne było stworzenie opon minimalizujących hałas drogowy. Goodyear pomógł Audi, dostosowując wzór bieżnika i konstrukcję opon przeznaczonych na wyposażenie fabryczne. Dodatkowo, firma opracowała oddzielne specyfikacje opon dla każdej osi, co pozwoliło na indywidualne dostosowanie charakterystyki każdej z nich, a także poprawiło stabilność oraz zachowanie pojazdu na zakrętach.
„Relacje z Audi są dla nas niezwykle istotne, ponieważ budują zaufanie do naszych kompetencji w opracowywaniu opon dostosowanych do najnowszych modeli tego producenta” – powiedział Alexandre Scharis, starszy kierownik ds. projektów technicznych w Goodyear. „Ściśle współpracowaliśmy z zespołem Audi w zakresie modelowania i testowania, w tym podstawowych badań obszaru stopki, co zaowocowało innowacyjnym projektem tego elementu, który zapewnia wyjątkowo spójne osiągi opon”.
„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez Audi do opracowania opon na pierwsze wyposażenie do nowego Q6 e-tron. Współpraca ta zaowocowała stworzeniem opon, które nie tylko spełniają wymagania techniczne nowego modelu, ale również poprawiają wrażenia z jazdy poprzez redukcję hałasu drogowego i optymalizację osiągów. To partnerstwo jest kolejnym dowodem naszego zaangażowania w rozwój mobilności elektrycznej,” powiedział Johannes Moll, dyrektor zarządzający Goodyear ds. wyposażenia fabrycznego na rynek konsumencki w regionie EMEA.
Dostępne modele i rozmiary
- Eagle F1 Asymmetric 3 SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/60R18 112H, 235/65R18 110H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
- UltraGrip Performance+ SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/50R20 109H, 285/45R20 112H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
[1] https://news.goodyear.eu/goodyear-equips-the-fully-electric-audi-e-tron-gt-quattro-and-rs-e-tron-gt-with-eagle-f1-asymmetric-5-tires/
[2] Od 1 lipca 2024 r. nowe pojazdy muszą spełniać limity Etapu 3 na poziomie 68 dB (A) zgodnie z Reg 51.03 ONZ (stosunek mocy do masy < 120 kW/tonę). Limit ten jest o 2 dB (A) niższy w porównaniu do obecnego limitu 70 dB (A).
Ekologia na torach – czyli co?
Volkswagen Financial Services na Kongresie Nowej Mobilności 2024
Ulepszony czytnik najazdowy Goodyear CheckPoint do dokładniejszej kontroli opon
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.
Prawo
Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.
Transport
Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar
Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.