Komunikaty PR

Nowe Audi Q6 e-tron na oponach Goodyear

2024-09-05  |  11:50
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.29 MB )

Opony Goodyear zostały wybrane jako fabryczne wyposażenie nowego, w pełni elektrycznego SUV-a premium Audi Q6 e-tron. Homologowane modele opon z serii Eagle F1 Asymmetric (lato) i UltraGrip (zima) zostały dopasowane do specyfiki nowego pojazdu, wykorzystując technologię redukcji hałasu drogowego. Zatwierdzone linie opon są kompatybilne z różnymi wersjami wyposażenia pojazdu i pasują na felgi o średnicy od 18” do 21”.

Goodyear ściśle współpracował z Audi podczas projektowania i testowania opon, co pozwoliło na optymalne dopasowanie i poprawę osiągów auta. Opony montowane fabrycznie opierają się na ugruntowanej współpracy Goodyeara z Audi w zakresie pojazdów elektrycznych, a także na doświadczeniach z wcześniejszego wyposażenia modeli e-tron GT quattro i RS e-tron GT [1].

Nowe Audi Q6 e-tron musiało spełnić określone normy hałasu zewnętrznego, aby uzyskać homologację zgodnie z nowymi przepisami, wymagającymi redukcji hałasu o 2 dB [2]. W związku z tym konieczne było stworzenie opon minimalizujących hałas drogowy. Goodyear pomógł Audi, dostosowując wzór bieżnika i konstrukcję opon przeznaczonych na wyposażenie fabryczne. Dodatkowo, firma opracowała oddzielne specyfikacje opon dla każdej osi, co pozwoliło na indywidualne dostosowanie charakterystyki każdej z nich, a także poprawiło stabilność oraz zachowanie pojazdu na zakrętach.

„Relacje z Audi są dla nas niezwykle istotne, ponieważ budują zaufanie do naszych kompetencji w opracowywaniu opon dostosowanych do najnowszych modeli tego producenta” – powiedział Alexandre Scharis, starszy kierownik ds. projektów technicznych w Goodyear. „Ściśle współpracowaliśmy z zespołem Audi w zakresie modelowania i testowania, w tym podstawowych badań obszaru stopki, co zaowocowało innowacyjnym projektem tego elementu, który zapewnia wyjątkowo spójne osiągi opon”.

„Jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani przez Audi do opracowania opon na pierwsze wyposażenie do nowego Q6 e-tron. Współpraca ta zaowocowała stworzeniem opon, które nie tylko spełniają wymagania techniczne nowego modelu, ale również poprawiają wrażenia z jazdy poprzez redukcję hałasu drogowego i optymalizację osiągów. To partnerstwo jest kolejnym dowodem naszego zaangażowania w rozwój mobilności elektrycznej,” powiedział Johannes Moll, dyrektor zarządzający Goodyear ds. wyposażenia fabrycznego na rynek konsumencki w regionie EMEA.

Dostępne modele i rozmiary

  • Eagle F1 Asymmetric 3 SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/60R18 112H, 235/65R18 110H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W
  • UltraGrip Performance+ SUV AU: 235/60R19 107H, 255/55R19 111H, 255/50R20 109H, 285/45R20 112H, 285/40R21 109W, 255/45R21 106W

[1] https://news.goodyear.eu/goodyear-equips-the-fully-electric-audi-e-tron-gt-quattro-and-rs-e-tron-gt-with-eagle-f1-asymmetric-5-tires/  

[2] Od 1 lipca 2024 r. nowe pojazdy muszą spełniać limity Etapu 3 na poziomie 68 dB (A) zgodnie z Reg 51.03 ONZ (stosunek mocy do masy < 120 kW/tonę). Limit ten jest o 2 dB (A) niższy w porównaniu do obecnego limitu 70 dB (A).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim

Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.

Prawo

Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.

Konsument

Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.